• valkyrie

vad ger du din katt för foder

vad ger du din katt för foder?

torr som blött.

och vad kostar det?

jag har 3 katter som äter som HÖSTAR. dom älskar allt.

jag ger dom torrfoder från lidel 2 kg påse som kostar 30 kr.
    men jag köper ca 9 påsar bärgån så det vara länge.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-24 13:57
    klömde skriva att jag inte är så nöjd med det. så vill ha tips på foder.

• Svar på tråden vad ger du din katt för foder
  • Gurkan

Bästa kattmaten i vanlig affär är Mjau torrfoder och Mjau blötfoder på tetrapack.

våra får first choice torrfoder som vi köper på djuraffären. Någon gång ibland får de Mjau blötfoder som extra gott :D

• valkyrie
    EKJ76 skrev 2009-08-24 16:07:44 följande:
    Stor mamma skrev 2009-08-24 15:58:15 följande: Ok, jag syftar på Råd & Röns test.
    ja det va där jag läste det med.
  • Mamma till R o A

Mina katter får Mjau blöt mat och Eukanuba torrfoder. Enligt mig så är blötmat utan spannmål den bästa maten, om man inte vill utfodra sin katt med rå föda.

Aliquando et insanire iucundum est
  • StorFot

Ger bara min katt vegetarisk kost, han får rivna morötter, bönor mm.... han älskar det, fast han har inte vuxit så mycket sen han var kattunge..

• Anna86

Mjau blötmat 3-4 gånger om dagen + att dom alltid har mjau torrfoder framme. Går väl åt en tetra om dagen till mina tre katter. Torrfodret kostar väl ca 39kr/kg och tetran ca 8-9kr/styck.
    Har en långhårig och två korthåriga. Behöver sällan borsta den långhåriga (kanske en gång/månad) och jag tror det har mycket att göra med fodret :)

• skorpionen80
    Anna86 skrev 2009-08-24 19:18:23 följande:
    Mjau blötmat 3-4 gånger om dagen + att dom alltid har mjau torrfoder framme. Går väl åt en tetra om dagen till mina tre katter. Torrfodret kostar väl ca 39kr/kg och tetran ca 8-9kr/styck. Har en långhårig och två korthåriga. Behöver sällan borsta den långhåriga (kanske en gång/månad) och jag tror det har mycket att göra med fodret :)
    Om en katt får tovot eller ej beror på pälskvalité och hur pass rena de är. En perser tex får väldigt lätt tovor om den är lite fet i pälsen för att pälsen är så mjuk.
  • Anna86
    skorpionen80 skrev 2009-08-24 20:45:09 följande:
    Om en katt får tovot eller ej beror på pälskvalité och hur pass rena de är. En perser tex får väldigt lätt tovor om den är lite fet i pälsen för att pälsen är så mjuk.
    Jo jag vet det. Men fodret har ofta en del inverkan på pälskvalitén. Dåligt foder - sämre pälskvalité - tovor :)

Stämmer då bra in på andra djur jag har och haft.
  • Trollet Ludenben

Mjau blötmat får min. Skulle aldrig gå tillbaka till torrfoder. Hade hills och RC innan, usch. Min kisse mår fint av mjau blötfoder. Hans päls är finare, han får tillräckligt med vätska i sig och han är mycket smalare. Han var ganska överviktig innan men nu är han normalviktig.

• Trollet Ludenben
    Mamma till R o A skrev 2009-08-24 19:04:52 följande:
    Mina katter får Mjau blöt mat och Eukanuba torrfoder. Enligt mig så är blötmat utan spannmål den bästa maten, om man inte vill utfodra sin katt med rå föda.
    Enligt mig med, katter har inte någon som helst nytta av spannmål.
  • lennartsdotter

BARF och ibland burkmat. När jag köper burkmat blir det oftast MJAU i tetra, men jag varierar med allehanda spannmålsfri blötmat. Dock består katternas mat till 95% av BARF.

Svar på tråden vad ger du din katt för foder