• valkyrie

vad ger du din katt för foder

vad ger du din katt för foder?

torr som blött.

och vad kostar det?

jag har 3 katter som äter som HÖSTAR. dom älskar allt.

jag ger dom torrfoder från lidel 2 kg påse som kostar 30 kr.
    men jag köper ca 9 påsar bärgån så det vara länge.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-24 13:57
    klömde skriva att jag inte är så nöjd med det. så vill ha tips på foder.

• Svar på tråden vad ger du din katt för foder
  • stiletto

Vi köper Advance från djuraffären, även deras blötmat men den köper vi ganska sällan.

• mamita64

Mina katter får Kattarina torrfoder som jag köper på Lantmännen.
    269 kr för 15kg.
    De formligen älskar det.
    Förutom detta får de alla matrester plus att jag ibland kokar havrergryn till gröt och blandar med köttfärs.

• 2rarabarn

Våra katter får Friskies torrfoder ,osäker på priset, kanske 30 kr per paket?

Whiskas blöt mat i portionspåsar, smidigt och bra.

• skorpionen80
    mamita64 skrev 2009-08-24 21:21:46 följande:
    Mina katter får Kattarina torrfoder som jag köper på Lantmännen. 269 kr för 15kg. De formligen älskar det. Förutom detta får de alla matrester plus att jag ibland kokar havrergryn till gröt och blandar med köttfärs.
    Får de även kryddad och saltad mat?
  • mamita64
    skorpionen80 skrev 2009-08-25 07:14:00 följande:
    Får de även kryddad och saltad mat?
    Japp, de älskar pizza, potatisgratäng och vitlökssås tex.
  • skorpionen80
    mamita64 skrev 2009-08-25 12:38:54 följande:
    Japp, de älskar pizza, potatisgratäng och vitlökssås tex.
    Det är inte bra för katter, särskilt kryddor. OK om de bara får någon slick i veckan, men du verkar ge dem mer, inte sant?
  • mamita64
    skorpionen80 skrev 2009-08-25 12:40:49 följande:
    Det är inte bra för katter, särskilt kryddor. OK om de bara får någon slick i veckan, men du verkar ge dem mer, inte sant?
    Ja nu är det så att jag bor ensam efter att alla barn flyttat ut så det blir inte så himla mycket rester. Men jag har gett mina katter matrester av alla de slag i 25 års tid och det fungerar fint.
  • Flyssel
    mamita64 skrev 2009-08-25 12:42:54 följande:
    Ja nu är det så att jag bor ensam efter att alla barn flyttat ut så det blir inte så himla mycket rester. Men jag har gett mina katter matrester av alla de slag i 25 års tid och det fungerar fint.
    Äsch, lite matrester är lugnt. Det är som sagt var kryddorna och främst vitlöken som inte är så bra för kisseknuttarna. Men som med allt annat handlar det mest om vilken mängd de får i sig.
    Katterna saknar ett enzym som bryter ner ett visst ämne i vitlöken (tror det heter thiosulfat) och därför kan de bli förgiftade av vitlök.
  • mamita64
    Flyssel skrev 2009-08-25 12:50:14 följande:
    Äsch, lite matrester är lugnt. Det är som sagt var kryddorna och främst vitlöken som inte är så bra för kisseknuttarna. Men som med allt annat handlar det mest om vilken mängd de får i sig. Katterna saknar ett enzym som bryter ner ett visst ämne i vitlöken (tror det heter thiosulfat) och därför kan de bli förgiftade av vitlök.
    Må vara så, nu får de ju inte decilitervis med vitlökssås heller.
    Men de får "diska"skålar" och sånt, likadant så sätter jag ut formen med potatisgratäng så äter de rent den och det blir lättare att diska för mej.
    Jag har vitlök i nästan all mat så det blir svårt att undvika.
Svar på tråden vad ger du din katt för foder