Trollet Ludenben skrev 2009-08-25 16:58:31 följande:
Att brukmaten skulle vara mindre bra för att den består av vatten är en missuppfattning. Det är tvärtom bra att den gör det eftersom katter är generellt dåliga på att dricka. De får vad de behöver av burkmaten och det bästa är att katten får inte massa onödigheter som tex spannmålens kolhydrater.
Fast jag påstod inte att burkmaten är dålig, jag påpekade bara att man får bära hem en massa vatten.
Det gäller mej också, för när jag har kattungar så matas de med burkmat.
Din
?a katter är karnivorer men du väljer att köpa billigt torrfoder och att dessutom utfodra dem med kryddad mat avsedd för människor på regelbunden basis, detta är knappast vad jag skulle kalla "sunt förn
uft".
Jag anser att Kattarina är ett bra foder, jämfört med övriga jag provat.
Katterna har en bra vikt, de är blanka i pälsen, pigga och glada, jag vet inte vad jag mer kan förvänta mej.
Sen hur ofta de får min mat har jag faktiskt inte sagt nåt om, det sker när det finns matrester, och som jag skrev innan så är jag ensam här efter att ungarna flyttat så några jättemängder blir det inte.
Och de gillar min mat, de är när de får den som de "slåss" om plats vid maten och tom kan morra åt varandra