• valkyrie

vad ger du din katt för foder

vad ger du din katt för foder?

torr som blött.

och vad kostar det?

jag har 3 katter som äter som HÖSTAR. dom älskar allt.

jag ger dom torrfoder från lidel 2 kg påse som kostar 30 kr.
    men jag köper ca 9 påsar bärgån så det vara länge.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-24 13:57
    klömde skriva att jag inte är så nöjd med det. så vill ha tips på foder.

• Svar på tråden vad ger du din katt för foder
  • lillamye

royal canin pure feline tro jag den heter

lite fetare foder dåm min kastrat är så mager.

han håller sig länge på det vill nästan inte ha blötmat.

kokar i stället riktig fisk till han som abborre och gädda som han älskar.

• lennartsdotter
    mamita64 skrev 2009-08-25 16:33:07 följande:
    Det var därför jag började ha katt faktiskt, för att hålla koll på mössen. Men vän av ordning kan ju hävda att de kan få mask då så de borde kanske bara äta industrimat av den anledningen? Ni vet väl att burkmaten består av 80% vatten?
    Du vet väl att mössen består av 70% vatten? Vart vill du komma?
  • mamita64
    lennartsdotter skrev 2009-08-26 17:52:16 följande:
    Du vet väl att mössen består av 70% vatten? Vart vill du komma?
    Att vi betalar för och bär hem 80 % vatten bara det.
    Och jag gör det också under de perioder jag har småkatter
  • felicityporter
    mamita64 skrev 2009-08-26 18:03:37 följande:
    Att vi betalar för och bär hem 80 % vatten bara det. Och jag gör det också under de perioder jag har småkatter
    Med det resonemangen köper du alltså inte hem kött till dig själv heller eftersom du då släpar hem mestadels vatten?
  • lennartsdotter
    mamita64 skrev 2009-08-26 18:03:37 följande:
    Att vi betalar för och bär hem 80 % vatten bara det. Och jag gör det också under de perioder jag har småkatter
    Och eftersom du känner dig nödd och tvungen att kommentera det ligger det en värdering bakom, eller?

Eller brukar du tillägga det när folk pratar om vad de köper hem för mat också?
  • Zaria

Ger Royal canin till båda, kattungefoder till lillkatten och mot hårbollar till gamlingen. Sedan får de Mjau blötfoder kanske 3 dagar i veckan samt kött om det finns tex kyckling,köttfärs och dyl.

• sheeba

Har en kräsen katt och en som äter allt men de äter royal canin. Förutom just nu då jag har Pruina Pro plan kitten. Honon var rätt smal när jag skaffade henne (3år) lade inte på sig så innan jag kastrerade henne köpte jag denna påse så väntar bara på den ska ta slut och gå över till det andra.

• mamita64
    felicityporter skrev 2009-08-26 18:20:16 följande:
    Med det resonemangen köper du alltså inte hem kött till dig själv heller eftersom du då släpar hem mestadels vatten?
    men som jag skrev så gäller det även mej, jag köper burkmat till mina kattungar.
    Sen är det ju så att om jag tex bereder en stek så försvinner större delen av vätskan så att när katterna får matrester efter min middag på stek så får de mer rent kött.

Och eftersom du känner dig nödd och tvungen att kommentera det ligger det en värdering bakom, eller?

Eller brukar du tillägga det när folk pratar om vad de köper hem för mat också?

Nej det var ett påpekand bara eftersom många inte vet att det som finns i burken mest består av vatten. Många tror att det mest är rent kött bara, och ja, det finns vatten i kött också, men det innebär inte att de flesta vet hur mycket. Det var alltså en upplysning inget annat, ingen värdering bakom.

Jag måste säga att jag tycker det är konstigt att ni blir så sura på mej och anmärker på vad jag ger mina katter när ni uppenbarligen inte läst ordentligt vad jag skrivit.
    Den person som tidigare i tråden skrev att h*n gav sin katt enbart vegetarisk kost och som skrev att katten tyckte om det men inte hade växt mycket sen den var kattunge fick stå helt oemotsagd.
    Mina katter mår bra, de växer som sagt bra, de håller en bra vikt, de har fin päls, både lång och korthåriga och de är pigga och glada
  • Lilla Lime

djurmat har över lag bättre innehåll än mat till oss människor. för vi människor kan själva läsa på innehållsförteckningen o bestämma vad vi vill stoppa i oss.

vår katt gillar inte blötfoder oavsett vilket märke vi försöker med.

• logg81
    mamita64 skrev 2009-08-26 23:09:14 följande:
    men som jag skrev så gäller det även mej, jag köper burkmat till mina kattungar.Sen är det ju så att om jag tex bereder en stek så försvinner större delen av vätskan så att när katterna får matrester efter min middag på stek så får de mer rent kött.Och eftersom du känner dig nödd och tvungen att kommentera det ligger det en värdering bakom, eller?Eller brukar du tillägga det när folk pratar om vad de köper hem för mat också?Nej det var ett påpekand bara eftersom många inte vet att det som finns i burken mest består av vatten. Många tror att det mest är rent kött bara, och ja, det finns vatten i kött också, men det innebär inte att de flesta vet hur mycket. Det var alltså en upplysning inget annat, ingen värdering bakom.Jag måste säga att jag tycker det är konstigt att ni blir så sura på mej och anmärker på vad jag ger mina katter när ni uppenbarligen inte läst ordentligt vad jag skrivit.Den person som tidigare i tråden skrev att h*n gav sin katt enbart vegetarisk kost och som skrev att katten tyckte om det men inte hade växt mycket sen den var kattunge fick stå helt oemotsagd.Mina katter mår bra, de växer som sagt bra, de håller en bra vikt, de har fin päls, både lång och korthåriga och de är pigga och glada
    Våra katter får oxå matrester.

Och det är väl inte så att man ställer ner en hel stek till katterna... Hur skulle det se ut...  En mumsbit här och där eller lite småbitar på maten.

Om våra katter får burkmat så är det oftast ur hundens burk. En mumsbit när hunden får nedvevat ett par matskedar i sin mat.... Det är smaskens...
    Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
Svar på tråden vad ger du din katt för foder