felicityporter skrev 2009-08-26 18:20:16 följande:
Med det resonemangen köper du alltså inte hem kött till dig själv heller eftersom du då släpar hem mestadels vatten?
men som jag skrev så gäller det även mej, jag köper burkmat till mina kattungar.
Sen är det ju så att om jag tex bereder en stek så försvinner större delen av vätskan så att när katterna får matrester efter min middag på stek så får de mer rent kött.
Och eftersom du känner dig nödd och tvungen att kommentera det ligger det en värdering bakom, eller?
Eller brukar du tillägga det när folk pratar om vad de köper hem för mat också?
Nej det var ett påpekand bara eftersom många inte vet att det som finns i burken mest består av vatten. Många tror att det mest är rent kött bara, och ja, det finns vatten i kött också, men det innebär inte att de flesta vet hur mycket. Det var alltså en upplysning inget annat, ingen värdering bakom.
Jag måste säga att jag tycker det är konstigt att ni blir så sura på mej och anmärker på vad jag ger mina katter när ni uppenbarligen inte läst ordentligt vad jag skrivit.
Den person som tidigare i tråden skrev att h*n gav sin katt enbart vegetarisk kost och som skrev att katten tyckte om det men inte hade växt mycket sen den var kattunge fick stå helt oemotsagd.
Mina katter mår bra, de växer som sagt bra, de håller en bra vikt, de har fin päls, både lång och korthåriga och de är pigga och glada