• maggan75

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida: www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx

Rabattkods tråden LISTAN : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m45355281.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-02 20:00
    Länk till bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m46926142.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9
  • Finesse
    Glittrax skrev 2009-09-09 12:27:07 följande:
    jo men på babyavdelningen tycker jag storlekarna varit normala.. Jag tvättade iaf nyss kläderna som köptes igår på lindex.. det skiljer 2,5 cm i ärmarna och 2 cm i längd på de randiga tröjorna fast de är i samma storlek! surt! undrar om det var så innan med.. men ska se om det blir nån skillnad när de torkat
    hur menar du? mellan vilka storlekar?

Dom där randiga (om det är t3b2) så är dom stora på min dotter.. hon är 86 cm och väger ca 12 kg och jag har 92 på dom.. måste vika upp ärmarna ett varv..
  • star67

en fråga ang herr stl om man har stl M, Vilken stl nummer skulle bli.?? vill köpa en jacka till min man den minsta stl är 44 upp till 52 men vwt inte vilken som är M.

• solstraalen

Hallojs, någon som vet hur polotröjorna på pojk är i strl?

Funderar på 92 eller 98 till min 88cm pojke.

• iAnnaMaria
    solstraalen skrev 2009-09-09 13:56:36 följande:
    Hallojs, någon som vet hur polotröjorna på pojk är i strl? Funderar på 92 eller 98 till min 88cm pojke.
    Ta 98! Min pojk är 88 cm också och 98 passar perfekt
  • Glittrax
    Glittrax skrev 2009-09-09 12:27:07 följande:
    jo men på babyavdelningen tycker jag storlekarna varit normala..Jag tvättade iaf nyss kläderna som köptes igår på lindex.. det skiljer 2,5 cm i ärmarna och 2 cm i längd på de randiga tröjorna fast de är i samma storlek! surt! undrar om det var så innan med.. men ska se om det blir nån skillnad när de torkat
    jag köpte två randiga tröjor från tag 3 bet för 2 i stlk 98 och de är olika stora...

vet inte hur lång min tjej är nu..men hon väger runt 14 kilo nu, 86 cm lång var hon vid 18 mån, hon är 22 mån nu. och längden på 98- ors tröjor var perfekt, iallafall innan jag tvättade dem! misstänker att hon växt på sig.. för skor har vi åxå fått bytt en del..
  • Finesse
    Glittrax skrev 2009-09-09 18:08:17 följande:
    jag köpte två randiga tröjor från tag 3 bet för 2 i stlk 98 och de är olika stora... vet inte hur lång min tjej är nu..men hon väger runt 14 kilo nu, 86 cm lång var hon vid 18 mån, hon är 22 mån nu. och längden på 98- ors tröjor var perfekt, iallafall innan jag tvättade dem! misstänker att hon växt på sig.. för skor har vi åxå fått bytt en del..
    fast lindex har ofta storleks fel.. har du kvar kvittot så gå in till butiken och klaga.. att den ena var mindre.. jag har varit med om det ofta på bodysar.. speciellt sånna t3b2..
  • Glittrax
    Finesse skrev 2009-09-09 18:31:39 följande:
    fast lindex har ofta storleks fel.. har du kvar kvittot så gå in till butiken och klaga.. att den ena var mindre.. jag har varit med om det ofta på bodysar.. speciellt sånna t3b2..
    jasså, det kanske är så det är... köpte även två velourbyxor och ena paret satt tightare över låren på henne, sambon tyckte det med... men kollade aldrig längden.. ska ta och göra det med!

hon i kassan tyckte det var tråkigt att inget passade då jag lämnade igen allt som jag köpt på lindex online.. satt ju som korvskinn! men om det är felmärkt är ju rätt dåligt! tror ju itne att alla plagg var felmärkta.. men man kan ju undra
  • Finesse
    Glittrax skrev 2009-09-09 18:35:28 följande:
    jasså, det kanske är så det är... köpte även två velourbyxor och ena paret satt tightare över låren på henne, sambon tyckte det med... men kollade aldrig längden.. ska ta och göra det med! hon i kassan tyckte det var tråkigt att inget passade då jag lämnade igen allt som jag köpt på lindex online.. satt ju som korvskinn! men om det är felmärkt är ju rätt dåligt! tror ju itne att alla plagg var felmärkta.. men man kan ju undra
    nej.. inte alla.. men det finns en del.. jag köpte ett par röda byxor stl 80 före jul å dom satt väldigt tajt.. sen köpte jag likadana fast gråa samma storlek eftersom 86 såg så stora ut å dom satt helt ok.. jag sa det till dom på lindex och dom sa att det kunde vara felmärkning men eftersom jag inte hade kvitto kvar så kunde dom inget göra.. tråkigt när dom bara kan ha kläderna nån vecka
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9