Inlägg från: Hallontårta |Visa alla inlägg
  • Hallontårta

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

Jag testar att fråga er innan jag mailar polarn & pyrets kundtjänst: Vet ni, eller hur skulle ni ha gjort, med "skärmen" eller vad man ska kalla den, i fram på mössan. Den sitter uppfäst med två trådar på vardera sida, tror ni man kan ta bort dem för att kunna fälla ner "skärmen" eller förstör jag mössan då?? :> Det kanske är meningen att man ska ta bort dem?! Det är denna:

www.polarnopyret.se/Shop/Product/ProductDetails.aspx&productidentifier=60042068&colorid=2512561&sectionid=clothes&subsectionid=ENOVA_GLOVES_HATS

• Hallontårta

Jag tänker på de liknande mössorna, som fanns för många år sedan (jag har inte hittat någon sådan nu!) dessa kunde man ha skärmen nere på för att skydda ögonen/pannan mot snöyra, t,ex. Nu sitter den ganska högt uppe i pannan på honom, känns det som. De mössorna kunde man vika skärmen upp eller ner på. Ner i ögonen tror jag inte den hamnar... Men eftersom jag är usel på att sy vågar jag inte ta bort trådarna utan att kolla först! :>

Buttelina skrev 2009-10-27 12:41:53 följande:
    varför ska du ta bort dom? meningen är väl att den ska vara så den kommer ju inte stå rakt ut, utan den kommer ramla ner över ögonen
    Pinkie skrev 2009-10-27 12:50:13 följande:
    Jag är rätt säker på att du inte ska ta bort trådarna... Skärmen ska sitta där uppe!
  • Hallontårta

Nej, jag tänker på en sån (inte pop tror jag) som är blå med typ bävernylon och har vitt fluff fram på skärmen. Jag hade sådan när jag var liten, min systerson också som idag är 18. Kanske de inte görs nu för tiden?! hahaha

Pinkie skrev 2009-10-27 13:41:46 följande:
    Menar du en sån här? www.tradera.com/Gron-vintermossa-hjalmmossa-s... Inte min! Isf är ju skärmen mycket kortare och styvare!
  • Hallontårta

Jag klagade inte men visst håller jag med om att hon ser mager ut. Modellerna väljs ju ut för att "sälja" kläderna, så varför skulle man inte titta på modellen?

Sommarpresent skrev 2009-10-28 09:11:52 följande:
    Jag antar att de menar hon på Lindex hemsida. Tyckte det skulle vara intressant att höra vad folk som klagar väger... Alldeles för mycket? Eller är det avundsjuka? Skitsamma egentligen. Strunta i hur mdellen ser ut och titta på klänningen istället. Det är väl det som är det intressanta?
  • Hallontårta

Men de var inte de gamla mössorna jag pratade om innan. :> Grabben hade mössan på sig idag (första minusgraderna på länge idag!) och den satt bra ändå, låter skärmen vara. :) Tack alla som svarat!

maadicken skrev 2009-10-27 23:41:47 följande:
    jag är rätt säker på att om det var meningen att den skulle gå att fälla ner, så skulle den vara fäst med tryckknappar
  • Hallontårta

Men så är det ju inte, en del ser bara sjuka ut.

Pillis1975 skrev 2009-10-28 20:50:02 följande:
    Nej men så är det ju. Vissa är väldigt långa o smala, men fördelen med det är att de kan ha turen att se bra ut på bild, för där ser det bäst ut om man är väldigt lång o extremt smal. I verkliga livet ser de ju inte så där bra ut när de står bredvid "vanliga" människor, då ser de ut som långa stickor.
  • Hallontårta

Ang mössan från POP jag skrev om tidigare, min mamma var inne i butiken idag och frågade om skärmen. Man ska faktiskt klippa bort trådarna, de är ditsatta i fabriken för att inte tappa formen.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9