majess skrev 2009-09-28 07:42:04 följande:
Men oj oj oj vilka jätte tår jag visst råkade trampa på...... Om du läser i tidningen att ngn har blivit misshandlad på gatan,är det första du tänker på då att personen i fråga har fått en dask på näven??? Tror inte det. Och jag rekommenderar starkt att du läser vad jag började skriva i mitt inlägg. Att daska sitt barn på näven(vilket jag för övrigt faktiskt aldrig har gjort men har full förståelse för de som gör det...) är väl absolut INTE grund till att anse att ngn inte är värd sina barn?!? Det finns barn som far så fruktansvärt illa här i livet,med alkoholiserade /narkomaner till föräldrar,barn till människor som fullständigt ignorerar sina barn på alla fronter och lilla du sitter där på dina höga hästar och delar ut åsikter som jag förstår när jag läser ditt inlägg inte är förankrat i verklighetens problem för barn över huvudtaget!! Ta näsan från molnen och börja engagera dig i saker som verkligen behövs läggas energi på.
Varför kommer det alltid svar som "...höga hästar..." och "Ta näsan från molnen..." när man kritiserar barnmisshandel!?
Menar du att antingen så sitter man på höga hästar och aldrig gör fel, eller så slår man sitt barn!? Att det inte finns ngt där emellan??
Som sagt, släpp sargen och kom in i matchen, är du snäll!
Vidare, mina tår kliver du absolut inte på, min syn på dom som inte har förmågan att uppfostra sitt barn utan att slå är att deras argument/resonemang inte är så värst mycket att fästa vikt vid. Helst hade dem väl velat rätta mig med att ge mig en lavett! Det märks direkt att det inte finns ngn förmåga att kommunicera med sitt barn!!
Varför ställer du det ena mot det andra...att om man kritiserar föräldrar som slår, så blundar man för annat elände ett barn utsätts för? Även detta är ett återkommande resonemang för er som förespråkar barnmisshandel! Finns det verkligen inga bättre argument för dig att använda i din iver att förespråka barnmisshandel??
Slutligen, om du i ditt vuxna liv...låt oss säga på din arbetsplats får ett slag på din hand, eller ute på stan, eller i ditt hem...anser du då inte att den andra personen gör ett stort fel då!? Är det OK att ngn ger dig en lavett??
Skulle inte tro det, utan då skulle det vara ramaskri!!
Men så fort ett litet barn blir utsatt för föräldrar som inte har förmågan att fostra utan att slå, så är det ok! Och vi som kritiserar sitter direkt på våra höga hästar, vi blundar för barn som lever i misär pga föräldras problem.
Hör du inte själv hur illa ditt resonemang låter, och tyvärr...du har INTE lyckats med ditt försök att legitimera barnaga!!