Inlägg från: krabbanoss |Visa alla inlägg
  • krabbanoss

Aga?

majess skrev 2009-09-28 22:34:20 följande:
    precis,men då skall ingen heller antyda att man gör person angrepp,ska hoppa ur forum o dyl...
    Men ingen behöver väl antyda ngt gällande dina inlägg riktat mot saramedM!! De talar ju för sig själva!!
  • krabbanoss
    mamman2008 skrev 2009-09-28 22:33:17 följande:
    Ja men då blir de som ja skrev.... många månader.... upp till flera år.... liv i spillror, hem som förfaller, behov som ej blir tillfreds för föräldern mm..... Nä usch så vill ja inte ha de... då lägger ja hellre ner barnet och låter de skrika!
    Men står du ut med skriket så låt barnet skrika då!!
    Jag håller absolut inte med dig i din syn, men o andra sidan så gör varje förälder sitt eget val!
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-09-28 22:39:04 följande:
    jag upplever att alla aktiva matar på.....annars hade jag ju inte haft ngt att svara på...right?
    Skippa amningstjafset och diskutera aga istället då!
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-09-28 22:43:46 följande:
    wake up and smell the coffee,det är ju det jag gör! diskuterar AGA
    Jasså, jag är rätt säker på att du diskuterat saramedM´s långtidsamning under de sista inläggen du skrivit!!
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-09-28 22:46:30 följande:
    inte entydig NEJ men vågar du riskera????? När det är med i diskussioner??? Vem vet om 3 år kanske det finns tydliga bevis på hur osunt beteende det verkligen är... dessutom vwet du med att daska ett barn INTE ger ngn straffpåföljd undrar varför??? att köra bil utan att ha kortet med sig ger ju iaf 1000 spänn i böter....
    Varför hakar du upp dig på om det är straffbart, eller inte!?!?
    Det spelar väl som helst ingen roll, man kränker sitt barn när man slår...oavsett om man slår på rumpa, kind eller hand!!
    Det finns andra sätt att uppfostra på!
    Inget barn gör sig förtjänt av dask!!
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-09-28 22:48:39 följande:
    precis:) A..G...A
    Så du hittade precis på ett tillägg till aga-lagen då?? Är det fritt att göra så, eller måste man vara du för att göra det?
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-09-28 22:53:37 följande:
    alla får vi tycka olika,men en helt ärlig fråga.anser du att det är bra och fint att amma ett barn på 4 år? Få se nu om du kan ge ett rakt svar.
    Jag kan svara också, även om nu frågan inte var riktad till mig...
    Nej, jag tycker inte det! Men, det hör inte till debatten!!
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-09-28 23:00:03 följande:
    alla har ju rätt till sin åsikt,men det är makalöst vad mycket dubbelmoral här existerar....
    Men....vad menar du nu??
  • krabbanoss
    mamman2008 skrev 2009-09-28 23:07:16 följande:
    Gör sig ett barn mer förtjänt av att bli i tvingad tutten i käften och bröstmjölk i 4 år....?? Hallå det finns väl MAT som barn bör äta från 1 år iaf! Och det är runt året som majoriteten av de flesta slutar amma. Stackars barn som endast måste leva på bröstmjölk i 4 år och inte får smaka annat gott eller ja iaf skippa välling på kvällen för att få bröstmjölk istället? Det är VIDRIGT att en 4 åring ska suga på mammans bröst!
    Precis lika vidrig som att ett barn växer upp med dikatoriska föräldrar som inte har förmåga att ge sitt barn en barndom, utan istället kräva total lydnad...och i samma veva anse sig själv och sin egentid som viktigare än barnets försök till uppmärksamhet!!
  • krabbanoss
    Kokosen86 skrev 2009-09-28 23:16:16 följande:
    Vet inte om det nämts tidigare. Men att aga sina barn är "the easy way out". Det är lätt, det går snabbt, barnet blir rädd och man känner makt. Dessa människor är lata och fega som väljer att aga. Att ge sig på en liten försvarslös människa, FYFAN. Vad ger dig RÄTT till det? Barnet är maktlöst!
    Du, bra sagt!! Men tyvärr så anser inte alla att så är fallet!!
Svar på tråden Aga?