mamman2008 skrev 2009-09-29 13:23:21 följande:
det där va ett påhopp och kommer omedelbart rapporteras till fl...... du vet inte alls hur jag är... Jag är inte arg på barn men de ska hålla sig på mattan,,,, dvs lyssna och respektera andra Jag är aldrig elak mot barn och kommer inte vara det heller... eller om man vill kalla det elakt att säga nej till ett barn om något ja DÅ är jag det varje dag men inte på annat vis.... Jag ser inte ner på barn men ja ser ner på morsor som inte kan uppfostra sina barn till snälla trevliga barn som kan vara med utan att bråka, skrika, slåss och grina för att de inte får sin vilja igenom! Nej barn är inte mindre värda men det ska lyssna på sina föräldrar och rätta sig efter de regler man har i varje familj! Jag är heller inte avundsjuk men jag är EMOT att barn ska få som de vill och få göra som de vill bara för att de just är barn! Jag tycker inte om att de inte ska följa regler som andra måste göra och jag tycker heller inte om att så många anser att barn ska få med privilegum än alla andra.. rätt ska va rätt.,.. de regler vi vuxna måste följa ska barnen följa,,,, dvs inte slåss, inte bråka, inte gapa och skrika för att vi inte får som vi vill, inte ta saker från andra mm. Hur skulle de se ut om ja la mig ner i affären på golvet och grina för att ja inte får en klubba eller tablett ask när ja vill... om min man säger... nej min fru inte godis idag!
Ja, anmäl på du, men ett påhopp garanterar jag det inte var! Det var en frågeställning utifrån dina inlägg!
Jag poängterar även i min fråga att jag INTE påstår att du är elak!
Jag tror ingen säger emot dig i sak, dvs om att barn ska lära sig respektera andra, andras saker osv...men...
Jag måste fråga, träffar du många föräldrar som låter barnen härja helt fritt, utan nga som helst gränser, utan att säga ett knyst, inte har nga som helst gränser?
För, om jag fattat din syn rätt så är det antingen eller...antingen så är man diktatorisk, kräver lydnad, uppmanar inte till lek/uppmärksamhet ( förutom når du som förälder väljer att leka ) osv...eller antingen så är man helt, totalt slapp i sin uppfostran!
Vidare, ang det sista du skrev...
Du ser ingen skillnad i ett barns förmåga, eller snarare oförmåga att kontrollera/hantera sina känslor jmf med en vuxen människa som dig själv!?