Aga?
mamman2008 skrev 2009-09-28 23:20:39 följande:
Men vem har sagt att man vill ha egentid eller tillfredställa sina egna behov i evighet? Men om ja vill ta en rök på balkongen på 2 min och inte tar med mig barnet eller om jag vill skita ifred och torka mig ordentligt utan att springa upp för minsta pip.. eller om ja har ett kolik barn som skriker i 12 timmar i sträck... måste jag inte kunna få 5 min egentid för att samla krafter eller kunna påbörja maten för att sedan försöka laga mat samtidigt som jag bär på en gapande barn... ska jag inte få det då?? Är man en dålig förälder för att man vill samla krafter i 5 min när man inte orkar mer eller för att man vill äta något eller skita på toan? Ja men då måste nog vi vara många då som är det.. och tyvärr är vi nog isf i KRAFTIG majoritet för de är bara typ du och 5 andra härinne som är "perfekta" enligt er själva! Men okej OM jag nu är en dålig förälder för att jag vill orka med mitt barn och då tar en 5 min paus för att samla krafter ja då är jag väl en dålig mamma då..Vidare...
Är seriös i min undran hur du eg menar? Vore jäkligt spännande om du kunde berätta för mig var jag skrivit, eller ens kommit i närheten av att påpeka hur perfekt förälder jag är!!
Jag slår inte mitt barn, nej! Men gör det mig till en perfekt förälder?? Isåfall är kriterierna jäkligt låga för att anses som perfekt!