Inlägg från: krabbanoss |Visa alla inlägg
  • krabbanoss

Aga?

majess skrev 2009-09-30 17:28:05 följande:
    Slåss och att få en dask på handen när den är nere i toa stolen för miljonte gången o ngn mjäk pedagog till mamma står o viskar att"lilla gumman det är uscha bläh"o ungen lägger upp ett jättflin o gräver lite djupare bara.....vad för effekt får det om dasken inte kommer?? Att mammamjäk utan en tillstymmelse till respekt från barnet står handfallen och skyller på sitt fruktansvärt dåliga moderskap/ledarskap på att "man agar ju iaf inte sina barn" och så känner dem sig präktiga o sååååååå duktiga små mammor o pappor som minsann låter sina barn utforska världen.
    Nu har du chansen att argumentera emot mig här! Ge mig bara!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-25/m47674704.html
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-09-30 17:33:53 följande:
    Ha ha ha...jag tror inte jag platsar i tråden för klappa sig själv på huvudet föräldrar.....behöver du back up lr?
    Precis tvärt om! ;)
    Ge mig svar på tal! :)
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-10-05 20:52:00 följande:
    kanske om du hade upplevt rännande tjatiga ungar som frågar 1000 onödiga frågor utan att föräldern säger till och du tvingas svara på en massa frågor från ett barn som inte ens är ditt att ha tålamod med,då hade nog även du tyckt att en dask på handen vore lämpligt,lagtext eller ej...
    Fast, varför tar du då inte ut detta på föräldern som inte säger till sitt barn!?
    Sen, du menar på fullt allvar att envisa, frågvisa barn helt plötsligt ska ha en smäll på handen!? Hur skulle du ge denna smällen rent praktiskt...jaga ikapp dem, för att sedan slå till?
    Säga åt dem att lägga upp ena handen på bordet, så du kan slå dem!?
    Hur??
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-10-05 21:00:12 följande:
    visst ok.Men det finns faktiskt ungar som är oerhört påfrestande att ha o göra med!och det är ju så att det oftast är deras föräldrar som sitter o flinar lite lamt o säger att han el hon har en liten period just nu,hi hi skrattar bort det och låter ungen fortsätta pilla sig i näsan för att sedan ta ex DITT glas o dricka ur medans mamman sitter där o ler lite fåningt o ger en tvärdum kommentar typ:nej men olle då!så får man väl inte göra...hihi goa du mammas lilla skrutt....dessa ungar spyr jag åt,FAST jag vet att det är deras föräldrars fel.men jag har sagt det innan i denna tråden,om en hund skiter på din gräsmatta och morrar åt dina barn då tycker du inte om den hunden fastän du vet att det är ägarnas fel att den är som den är....det hjälper iaf inte ,du gillar inte hunden bättre för det!
    Träffar du många sådana barn ( läs föräldrar )?
    Jag har stor umgängeskrets och jag kan då säga att jag aldrig ngnsin stött på denna lille "olle"...finns han ens!? Eller används han, i denna debatten, som ett försök att legitimera övergrepp!?
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-10-05 22:44:21 följande:
    men ärligt nu veladis då måste du ju erkänna att det finns en hel hög härinne som går under den benämningen men som inte fattar det själva utan anser sig vara såååå duktiga som låter sina barn komma till tals på vilka yttrande sätt de än vill under förespeglingen att det är deras UTVECKLING!
    Men, har du träffat alla barn till alla föräldrar du nu menar!?
    Hur vet du att de barnen beter sig, på ett för dig, oönskat sätt!?
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-10-05 22:53:06 följande:
    nix inte träffat men hört på beskrivningar från deras föräldrar härinne..."vill mitt vara med o diskutera får den det ...." "om jag har folk här så får de förstå att barn stör" annars hade jag fikat på stan utan barn.......
    och du gillar inte det då, alltså...och menar på att deras barn borde lära sig genom att få en dask!?
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-10-05 22:56:17 följande:
    right on the money ifall de inte kan börja med väldigt tydlig gränssättning
    Så....
    Jag måste bara hänga med här...

Om vi nu tar fikat ex...

Jag tycker att barn mycket väl kan få vara med o fika! Jag tycker också att jag har tid både för fikagäst/er och barn...

Innebär det då att jag är en mjäkförälder!? *S*
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-10-05 23:03:00 följande:
    Nä visst ok inte alla ...men vissa härinne har suttit och präktigt atalat om hur just de gör istället för att "slå" sina barn och dessa beskrivningar får mig att inse att deras barn då rakt inte är som tex leoellas....försiktiga,kollar av med förälder vad som är ok eller ej....typiskt! och jag vet att det inte daskas på förskolan...däremot så ser man elaka barn där jämt som drar andra i håret eller sliter lego ur ngn stackars blyg barns hand utan att fröknarna gör mer än att snällt förmana när de istället skulle sagt att nu är det slutlekt med lego för din del ...
    ...och din slutsats av detta...alltså det som sker på dagis är!?
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-10-05 23:05:51 följande:
    DU har tid ja,,men din gäst som blir tvunge n att svara på 20 frågor från ditt barn????? kan du verkligen inte tänka dig att fika trots att dina barn är hemma och får fika och får avbryta men sedan kan gå iväg o leka på egen hand????
    Ja, stackars gäst!! *S*

Som sagt, jag vet ju inget om ditt umgänge, men de jag umgås med har absolut inga som helst problem att barn finns runt om!!

Så är det för mig...och som tur är lär ju du aldrig vara på besök så ;)

Men, för att ge ett bättre svar på din fråga....jo, det är klart att jag skulle kunna säga till barnen att de får hitta på ngt på egen hand, om det är så att de är rastlösa runt oss.
    MEN, jag gör det INTE för att det sitter ngn otålig gäst vid mitt fikabord!!
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-10-05 23:17:15 följande:
    det är väl klart att ingen sitter som gäst otålig vid fikabordet...man uppför ju sig,MEN det du säger nu är ju helt korrekt,om de är rastlösa "AKA" stör..Jag har heller inga problem med barn vid fikat HELA tiden bara de kan uppföra sig.
    Sen beror det ju på vilken ålder barnet/en har!
    Lillan på 1,5 finns det ju inte en chans i helvetet att säga till att gå o leka själv...
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-10-05 23:28:04 följande:
    nej visst inte det fattar jag med men man kan ju stoppa en bulle i munnen...he he,då slår man ju två flugor i en smäll ha ha ha de får va med o fika oxå!!!
    Jodå, bullen i munnen innebär att vi fikar på springandes fot här hemma :)
    Nä, men det är klart att hon sitter med, så länge hon tycker det är skoj...
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-10-05 23:34:06 följande:
    jag fattar! när de är så små utforskar de ju på ett annat sätt och man kan inte aktivera ett litet barn så lätt med att locka med tv,n när de är 1.5 år...men en treåring...som kladdar o drar i håret o snor glas etc...(du är inte dum,du fattar mycket väl vad jag menar...)
    Jo, klart jag förstår hur du menar...

Det som skiljer oss åt är just det med "dasken"!
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-10-05 23:43:58 följande:
    nu är jag på jobbet och lite mer ödmjuk till mitt sätt;) he he .jag ska ärligt säga att visst jag är lite unik med mina åsikter,kan inte hjälpa att jag ibland kan tycka att vissa barn beter sig så vansinnigt illa när det inte skall behövas! och om jag ska va ärlig är dasken mer en tanke när jag ser hur en del barn uppför sig,om jag i ärlighetens namn skulle se en förälder till ett "eländigt uppförande" barn daska sitt barn tror jag inte att jag skulle tyckt det var särskilt trevligt...men jag smånjuter ändå av min tanke när dessa barn uppför sig som allra värst! däremot skulle jag aldrig visa ett barn att jag anser det vara jobbigt! och jag är faktiskt utomordentligt bra skådespelare för alla ungar dras till mig(tyvärr ibland) har en vän som har just en lite vildbase till tös som bara ställer huset på ända när de kommer och tösen ropar alltid till mamman"ja" åka esska.....puh...men de barn som uppför sig bra(gärna söta utseendemässigt oxå) kan jag fullständigt dyrka även om de inte är mina egna...
    Men du, du vet väl att det inte finns nga fula människor!! ;)

Var inne o läste om mobbing nyss, och hör o häpna...av det jag läste så verkade du ju ha vettiga åsikter där :)
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-10-05 23:54:17 följande:
    det BRINNER jag för!!!!! fan inga barn ska behöva må dåligt!! dessutom så är de ju mesta delen av sin vardag i skolan o har ta mig fan rätt att känna sig trygga!!! och omtyckta!!!! även fula barn (fast du har rätt det finns inga fula barn!men lite extra söta:) jag kan välta upp o ner på hela kommunen mot mobbing!
    Då ska jag ställa en jobbig fråga...o inte nu för att provocera elakt, eller så...men jäklas lite gör jag nog med dig ;)

Din syn på homosexuella ex...om det är en homosexuell person som mobbas då? Just för sin homosexualitet...

Vet att detta är OT, men...
Svar på tråden Aga?