Linda Ligist skrev 2009-09-05 10:07:49 följande:
Ledsen om jag förstörde den goa sammanhållninngen i er lynchmobb nu...
Detta är ett mycket vanligt FL-fenomen. Provocerande trådstarter ger flera hundra inlägg, för att de är just provocerande. Och det kan mycket väl uppfattas som en lynchmobb när så många tycker till.
Några få har skrivit ett flertal inlägg och häcklat TS på ett osmakligt sätt, visst.
Men det stora flertalet har reagerat på trådstarten eller på TS fjärde inlägg och så har det varit bra med det. Får man inte reagera när man tycker att något är uppåt väggarna? Får man inte stå upp för det man tror på?
Själv har jag sagt att TS borde söka hjälp och jag är helt allvarlig och står för det.
På grund av följande uttalande:
"Men jag tycker att alla är lika värda, min son har ju inte sagt hora, neger eller bög till nån utan bara Karlsson på taket. Och pojken är liten o rund så det blir ju ännu roligare, och jag vidhåller att ifall min son hade blivit kallad för karlsson på taket hade jag bara skrattat åt det. Varför blir alla så arga?"
"Man ska inte kasta sten"-argumentet (som du för övrigt så kreativt hade formulerat om) är ju bekvämt att gömma sig bakom för att slippa ta ställning och argumentera mot orättvisor, eller hur?