Linda Ligist skrev 2009-09-05 09:54:25 följande:
Jag är inte särskilt imponerad av FL just nu måste jag säga...Visst kan det vara mobbing att kalla någon Karlsson på taket. En liten fråga som väcks i mitt huvud då är; En person skriver en reflektion/åsikt på ett internetforum, där ämnet är att hon försöker släta över något hennes barn har gjort. Detta leder till flera hundra inlägg, där alla andra har en annan åsikt än hon. Hon får bland annat höra att hon är dum i huvudet, att hon förstör sitt barn (vilket jag personligen tycker är en allvarlig sak att säga), att hon ska söka hjälp, diverse tillmälen och förolämpningar. När någon har sagt något (ofördelaktigt) som är riktat personligen mot TS, så följs det av en mängd ryggdunkningar, och medhåll. Ganska obehaglig situation. TS väljer att hålla sig borta efter ett tag, och gruppen börjar då spekulera i hur feg hon är, och om hon är en sån människa som inte vågar stå för sina åsikter. Min fråga är; vad kallas det? Är det också mobbing? Hade ni kallat henne för Karlsson på taket så hade det kunnat vara mobbing, men det hon har fått höra är av en lite annan kaliber, så jag undrar om det faller inom samma kategori, eller om det kallas något annat? Personligen så har jag inte hetsat upp mig så mycket i diskussionen, mest för att jag inte gillar att kasta pil när jag ligger i kuvös... jag kommer att göra mitt absolut bästa för att bli en bra förälder, men jag misstänker att jag, liksom TS, någon gång kommer att försöka släta över något som min son har gjort som inte är riktigt rätt. Jag hoppas att jag kommer att kunna se objektivt på hans tillkortakommanden, men jag är inte förmäten nog att hävda att jag vet att så kommer att ske.
Orkar inte läsa mer än Ts o detta inlägg...
Som svar på Ts, jo ungar får fan lära sig tåla lite idag!
O till Linda lisgist, klicka på den röda knappen o anmäln!