• Anonym

Men hallå. Hur tänker idioterna

Rektorn ringde igår, tydligen har min son retat en annan kille i klassen för karlsson på taket, han heter karlsson så det är väll inte hela världen.

Men tydligen tyckte pojken det och lärarna. Tål inte ungar saker i skolan lägre. Han hade ju typ inte slagit nån.
    Jag tycker man kan skratta åt sånt dumt, inte analysera allt för då blir det bara jobbigt.

• Svar på tråden Men hallå. Hur tänker idioterna
  • Mirva

me my self and I skrev 2009-09-05 21:02:45 följande:

Jag tycker nog synd om honom för att om han går hem o gråter floder för Karlsson på taket...Har ni någon uppfattming om HUR elaka barn kan vara...hur rasistiska?Om denna stackare ska få med sig skola o rektor för Karlsson på taket....då undrar jag hur han ska klara sig ute i verkliga livet där det är mycket hårdare o leva än i hans lilla skyddade värld!Dessutom är det enligt min mening näst intill ett hån mot dem som dagligen blir kallade fula, feta, dumma i huvudet, horor osv!Visst man ska dra gränsen någonstanns...men detta är absurt!
    Har du sett Karlsson på taket någon gång? Det är en barnboksfigur. Googla så ser du hur han ser ut. Tycker du att han är lik Marcus Schenkenberg?
  • Maddex

TILL ALLA som säger att barn ska tåla mer och att dom är ligister!. Vems problem är det egentligen, det är ju vi vuxnas fel som inte gör vårt jobb som förälder ordentligt, T.EX lära våra barn rätt och fel, det är ju vi som är förebilder. SLUTA! skyll på barnen klart som fan barn blir som dom blir när dom är små och prövar gränserna. Det börjar med ökennamn, sno tuggumin,palla äpplen, men alla har vi gjort något alla är inte guds bästa barn och då är det vår plikt som förälder att säga att DET ÄR FEL!. Istället för att prata skit om såna problem TA itu med problemet istället. NI kanske kan ta pekfingret och peka på er istället för det är DÄR problemet ligger.

• Maddex
    Anonym skrev 2009-09-06 10:20:58 följande:
    Va jag hålle rju med dig, jag skrev ju så bara för att accenturera problemet med synen om att de å ena sidan ska tåla mer och å andra sidan gnäller folk på att ungarna blir ligister.
    [/cit
    Anonym skrev 2009-09-06 10:20:58 följande:
    [citat]
    Va jag hålle rju med dig, jag skrev ju så bara för att accenturera problemet med synen om att de å ena sidan ska tåla mer och å andra sidan gnäller folk på att ungarna blir ligister.
    Mmm men jag skrev det till dom som känner så var inte menat till dig så.
  • Maggis
    Maddex skrev 2009-09-06 10:28:35 följande:
    Va jag hålle rju med dig, jag skrev ju så bara för att accenturera problemet med synen om att de å ena sidan ska tåla mer och å andra sidan gnäller folk på att ungarna blir ligister.[/cit Mmm men jag skrev det till dom som känner så var inte menat till dig så.
    Fast förhoppningen om att anonym inte hade barn själv var väl ändå rätt personligt menat? Tycker du ska ta och tagga ner lite nu. Jag förstår att du känner starkt i ämnet men det innebär inte att du får vara hur otrevlig som helst i det du skriver.
    //Maggis
  • Maddex
    Maggis skrev 2009-09-06 10:31:15 följande:
    Fast förhoppningen om att anonym inte hade barn själv var väl ändå rätt personligt menat? Tycker du ska ta och tagga ner lite nu. Jag förstår att du känner starkt i ämnet men det innebär inte att du får vara hur otrevlig som helst i det du skriver.
    jag har väl rätt och utrycka mig på det sättet jag vill. sen om du tycker att jag uttrycker mig otrevligt det får stå för dig då.
  • Maggis
    Maddex skrev 2009-09-06 10:35:49 följande:
    jag har väl rätt och utrycka mig på det sättet jag vill. sen om du tycker att jag uttrycker mig otrevligt det får stå för dig då.
    Visst har du det. Men det rätta här hade väl varit att ge anonym en ursäkt istället för att fortsätta ha taggarna spretande rakt ut (för att hoppas att någon inte har barn är faktiskt en ganska otrevlig förhoppning oavsett om du tycker det själv eller inte). Faktiskt så uppför du dig på precis samma sätt som de du fördömer; du ikläder dig samma roll som en mobbare gör. Ganska ironiskt, inte sant?
    //Maggis
  • Anonym
    Maddex skrev 2009-09-06 10:28:35 följande:
    Va jag hålle rju med dig, jag skrev ju så bara för att accenturera problemet med synen om att de å ena sidan ska tåla mer och å andra sidan gnäller folk på att ungarna blir ligister.[/cit Mmm men jag skrev det till dom som känner så var inte menat till dig så.
    Aha ja, alltså mitt inlägg var ju inte klarast i sverige kan jag erkänna
  • Dr Mupp

me my self and I skrev 2009-09-05 21:02:45 följande:

Jag tycker nog synd om honom för att om han går hem o gråter floder för Karlsson på taket... Har ni någon uppfattming om HUR elaka barn kan vara...hur rasistiska? Om denna stackare ska få med sig skola o rektor för Karlsson på taket....då undrar jag hur han ska klara sig ute i verkliga livet där det är mycket hårdare o leva än i hans lilla skyddade värld! Dessutom är det enligt min mening näst intill ett hån mot dem som dagligen blir kallade fula, feta, dumma i huvudet, horor osv! Visst man ska dra gränsen någonstanns...men detta är absurt!
    Livet har aldrig varit så tufft som i skolan. Ingen annanstans i livet har jag fått utstå det jag fick utstå i skolan. Däremot har mobbingen i skolan ställt till med mycket. Det tog år för mig att fatta att alla kommer inte mobba mig. Folk är mina vänner för att de vill inte för att de luras och egentligen hatar mig och bara planerar att göra mig illa.

Egentligen är det inte ordvalet som är det hemska, det hemska är hur det sägs och varför.
  • Maddex
    Maggis skrev 2009-09-06 10:42:23 följande:
    Visst har du det. Men det rätta här hade väl varit att ge anonym en ursäkt istället för att fortsätta ha taggarna spretande rakt ut (för att hoppas att någon inte har barn är faktiskt en ganska otrevlig förhoppning oavsett om du tycker det själv eller inte). Faktiskt så uppför du dig på precis samma sätt som de du fördömer; du ikläder dig samma roll som en mobbare gör. Ganska ironiskt, inte sant?
    jätte ironiskt!
  • Mammatill2tjejer

Att ts väljer att vara anonym är inte alls förvånande. Jag skulle också skämmas om jag var hon...

Svar på tråden Men hallå. Hur tänker idioterna