Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

vi i linköping 1

Marayah skrev 2009-09-20 23:10:41 följande:
    Jag har nog rätt lätt för invandrare på något vis faktiskt. Kanske för att jag har vart ihop med några och har barn med en(visserligen e ju han korkad som vägrar ha kontakt med sin son då).. Kanske för att jag som människa ser andra människors innre innna ja har uppfattning om dom. O de kan man ju inte få fram om man inte umgås typ... Och detta har nog mkt med att göra att folk inte ser mitt innre innna dom bestämmer vad dom tycker om mig. Har alltid vart så tyvärr. :(
    jag förstår precis vad du menar.tyvärr är många svenskar dömande när de bara har hunnit se utsidan.det är ju insidan som räknas
    jag har haft bra mycket bättre invandrarvänner än svenska vänner
  • Familjetrollet
    MyPlace skrev 2009-09-21 08:00:18 följande:
    Då är vi faktiskt lika på den fronten... är inte ett dugg kul att känna så..
    god morgon
    hoppas lillen mår bättre idag
  • Familjetrollet

vad ska ni hitta på idag?här ska bilen besiktas.ett fel vet vi om
    sen ska jag ta och plocka fram symaskinen och börja sy nästa kollektion barnkläder

• Familjetrollet
    MyPlace skrev 2009-09-21 08:39:39 följande:
    Morrmorrn...Jo lite bättre är han har inte kollat febern idag men känns lite varm, men 1 tand har spruckit fram så nu har han 8 tänder den lilla fisen..Håret är rött/svart , bättrade bara på de röda och ökade de svarta

Ja du vet inte vad som händer , men lite utgång blir de väll på fm med alma iallfall.. Liam kommer ju hem efter kl 12.50 men blir nog rätt lugnt idag har inte bestämt nåt än..
    oj vad många tänder.snygg färg du valde på håret.har du ingen bild?
    Marayah skrev 2009-09-21 08:31:03 följande:
    Jo men så e de säkert. Men så blir det ju oftast så att när man målar upp den där konstiga bilden så är det ju så det hea slutar, om du förstår va ja menar!!

Där jag gick i lågstadiet så fanns inte en enda invandrare, men när man började i mellanstadiet så var det precis när Ånge började införa kosovoalbaner på flyktingförläggningen, och det var ju mycket intressant för oss tonåringar. Sen började man inse att vissa av de där människorna faktiskt var rätt hyggliga. ALLTID gästvänliga och trevliga.. Inte gniden som vi svenskar oftast brukar vara, dom bjuder på sig själv liksom. Visst det finns ju rötägg där med...

Nej inte ett dugg!!!

Här har jag lämnat mina grabbar på sina olika ställen. Filip e lite snorig och har en del hosta, men ingen feber eller så. Han har sån energi som heter duga så idag valde vi dagmamma. Annars blir det lugnt, ska försöka plugga lite faktsikt...
    samma här.när man gick i mellanstadiet/högstadiet så kunde man räkna antal invandrare på två händer i en skola.idag är det nästan tvärtom

när sonen gick på dagis så var det ca 4 barn med invandrarföräldrar,idag är det knappt svenska barn på dagis.så på bara 15 år har det blivit jättestor skillnad

hur går det med pluggandet?
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-09-21 08:48:26 följande:
    Jo då, har ju "bara" en kurs denna termin, sen ska ja validera tre och valideringen är 3 måndagar efter varandra. SEn e ja liksom klar för denna termin. Ska kanske praktisera i november. :)
    vad kul.vart vill du praktisera?
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-09-21 08:52:07 följande:
    Ja vill ju vara på us, men dom tyckte att ja skulle vara typ md handikappad eller demens för att se den delen med. Har ju sett så mkt av åldringar.
    okej.när jag var yngre ville jag jobba med dagis eller servicehus.men jag blev avskräck bara genom att sommarjobba där*skratt*
    helst hade jag velat jobba med djur.men så blev det inte då jag hade så sula betyg.jag struntade totalt i skolan då jag var mobbad hela skoltiden så orkade jag inte ens plugga till slut
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-21 09:16:44 följande:

Alltså, har man varit utsatt för en viss folkgrupp så tror jag det är lätt att tro det värsta om alla i den gruppen, sen spelar det ingen roll om det är svenskar, jugoslaver, kineser eller vad det nu kan vara.Att jag blev utsatt för nåt så hemskt av invandrare har satt sina spår, så är det bara.Innan det så hade jag inte ett dugg emot invandrare överhuvudtaget!Men det är ändå inte alla som jag är emot, min sambo har flera kompisar som kommer från andra länder som han växte upp med o som vi umgås mycket med. De är supertrevliga! Men det jag har svårt för är de där sliskiga invandrarna som verkligen inte respekterar kvinnor, det finns ju svenskar oxå givetvis, men de jag har träffat på är invandrare.Det är ju likdant detta med finnar (alltså finländare), jag är halvfinne, min pappa är född i finland så jag har massa släkt där, min farmor o farfar bor här i sverige, men kan inte superbra svenska trots att de har bott här i nästan 50 år.Jag kan bli lite ledsen när folk tycker illa om finnar, finns ju hur mycket fördomar som helst om finnar, att de super mycket, alltid bär kniv, bråkar mycket osv..visst finns det säkert de oxå..men jag känner inte en enda finne som är så!Men det jag blir lite irriterad på att det verkar som att det är HELT OK att tycka illa om finnar av nån anledning, men så fort man tycker illa om en med mörkt hår så är man rasist o det är verkligen märkligt, vart går gränsen?
    jag vart slagen,slängd i golvet,tvingad till sex flera gånger av min utländska kille när jag väntade sonen.han var inte pappan till min son.trots detta drar jag inte alla invandrare över en kant.jag vill inte dra upp allt vad denna kille har gjort mot mig.

jag har blivit utsatt för ett killgäng med bara svesnka killar.som drog in mig i en skogsdunge där de drog av mig kläderna.jag blev till slut räddad av en utländs kille. det finns rötägg oavsett härkomst
  • Familjetrollet

det sista hände i lambohov

• Familjetrollet
    dinana skrev 2009-09-21 12:02:33 följande:
    Usch, blir ledsen bara jag läser detta. Fan vilka människor det finns...funderar faktiskt på att skaffa sådant där överfallslarm (som är förbjudet i sverige) med elchock... jag menar blir man överfallen så skall de ju fan få igen.
    jag var bara 16 när det hände.det finns folk till allt...som tur var fick jag hjälp -98 att bryta med alla mina vänner som inte var några bra vänner pga deras handlingar.

nu har man familj och make.så det som har hänt har jag förträngt.vill inte prata om det heller
  • Familjetrollet
    LittleMee skrev 2009-09-21 10:13:55 följande:
    Även fast många svenskar har som några av oss i tråden, lite fördomar om invandrare så tror jag det främst handlar om kulturkrock. Vi är helt enkelt inte vana vid att man nästan skriker åt varandra när man pratar, att man skräpar ner eller att vi kvinnor är i lägre rang.
    precis,och jämt nått händer så får invandrarna skulden,fast det även är svenskar som begår nått brott.som alla hedersmord.gisses hur många sådana gör inte svenskarna?nä det skrivs det aldrig om direkt i några tidningar
Svar på tråden vi i linköping 1