Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

vi i linköping 1

MyPlace skrev 2009-09-25 09:22:37 följande:
    fy attans, stackars M.. hoppas de löser sig för henne och skolan och er föräldrar... inte kul när barn far illa och speciellt inte ens egna barn..

hihi, sikken liten rackare;-P
    tack.våra barns kompisars mamma är toppenbra,hon följde våra töser hem då de var så rädda och ledsna.hon är jätteglad över att våra töser är kompis med hennes barn
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-25 09:41:00 följande:
    Det är jobbigt när det blir så, men inte för att försvara den familjen på nåt vis, men de har ju uppenbarliga problem. Och självklart så mår ju barnen inte bra om föräldrarna dricker massor. Det är egentligen inte barnens fel, även om det är de som man blir arg på. Dessutom så är alkoholism en sjukdom så det är inte så enkelt..visst blir man arg på dem men i grund o botten är det nåt de inte kan rå för men däremot så kan de se till att få vård, det är deras skyldighet.Jag växte upp med en pappa som var/är alkoholist, han är nykter sen nästan 4 år tillbaka nu, men min uppväxt var inte så rolig om man säger så. Så jag blir illa berörd när jag läser o hör om sånt där.Dessutom läser jag om det i skolan just nu o då får man en annan förståelse.
    denna familj har hållt på minst 8 år.min make växte upp med en pappa som var alkolist som även tände eld på deras villa.så min make vet villket helvete det är att ha en alkolist till förälder
    Marayah skrev 2009-09-25 09:43:14 följande:
    Fan så jobbigt!!!!
    kan man lugnt säga.våra töser får välja vem de vill leka med.aldrig att vi tvingar dem att leka med elaka ungar osv.sen går ju barn hem till varandra.men hem till X får inte våra barn gå.visst alla barn ska få vara med och leka,men då ska det vara ordentliga barn med bra väderingar.visst våra ungar kan hitta på hyss och vara småelaka och det står vi för.men vi skulle inte stå och skrika och kränka en oskyldig unge.
    nu har ju X även fått en annan tjej på sin sida som pratar illa om vår tös och hennes vän även i skolan och efter skolan

händer det fler gånger så ska den mamma få det hett om sina öron...
    som tur är har våra barn jättebra kompisar
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-09-25 09:42:40 följande:
    Cicci, ja det blir bra. Vi kan ju ses vid nio ungefär. Verkar siom det blir fint väder imorgon. Trist med grannen, får väl hålla tummarna att de flyttar därifrån (blir utslängda av Graflunds) så ni slipper att ha med dem att göra. Jobbigt att ni skulel behöva flytat för att sedan hamna bredvid en sådan familj. Igår kväll läste jag att min barnvagn kommit till Sverige, så nu sitter jag här med dunkande hjärta och väntar på att de skall köra ut den till mig. 08:45 så paketerades den på bil och skall köras ut. Tänk om jag missade dem när jag var med M på dagis... skulle ju vara såååå jävla typiskt i så fall. Var borta i tio minuter... *grrrr*
    åhh vad kul.då blir det premiärtur med vagnen idag.vi bor inte grannar med dem som tur är.men de bor ett stenkasst bort.tösens vän bor på samma gård som denna familj.

ibland blir man fundersam och undrar hur folk kan bete sig mot barn,det är många som undrar hur det kan fortsätta så här utan att nån sätter stopp
  • Familjetrollet
    MyPlace skrev 2009-09-25 09:25:38 följande:
    Här är de lugnt än så länge , Arvid sover fm och Alma umgås med pappa., tittar på nåt polisprogram på tv... vid lunch ska Liam och Alma till tandis för undersökning sen ska vi dra in till stan, lämna datan , hämta sängar och vinterkläder till Liam..får se hur dags vi kommer hem ikväll..(angående måndag får vi höras via mob efter idag maria och becca)
    fy har datorn gått sönder?ni får ha en bra dag.här fick man glada mail förut av nya ägaren till vår gamla mysiga stampe kanin.han trivs jättebra och snart ska vi hälsa på kaninen.det ska bli kul då barnen pratar ofta om sin gamla kära kanin
  • Familjetrollet
    Mandarin skrev 2009-09-25 09:59:25 följande:
    Så var jag också när jag väntade på linns vagn från Tyskland, jag rinde och de sa att man kunne skriva en lapp och fästa på dörren med order nummret på och skrivat att de kunnde lämman den där. Vet ju inte hur ni bor kanske inte går hos er? Kan ju tilllägga att jag sålde vagnen för lika mycket som jag köpten för med det var lång vänte tid 8 veckor tror jag.
    oj då är de eftertraktade
  • Familjetrollet
    Mandarin skrev 2009-09-25 10:05:37 följande:
    Nja det vet jag inte men det var ju mycket billigare att köpa i från tyskland än i Sverige som hon som köpte det gjorde ändå en vinst. Använd i 6 månader.Det var en Teutonia Spirit S3. hon kom till och med från göteborg för att hämmta den.
    det var en bit.förr fick man nästan nypris på sin beg teutonia.,em de senaste 7 åren så har de sjunkit massor i beg pris och värde
    MyPlace skrev 2009-09-25 10:18:22 följande:
    Lånar svärfars bärbara data, har ju inte så mkt inkomst att vi kan ställa oss på ett bredband själva, då vi ser till barnens bästa först med mat ,kläder aktiviteter mm...åh kul att han trivs hos den andra familjen...
    vi sa upp svindyra comhem.nu har vi tyfon istället.de är superbilliga.nu betalar vi bar 1/3 mot vad comhem tog.har ni sett att comviq har trådlöst bredband? kostar 249 kr,det är ett kontantkort som man laddar.

ja det känns kul att få mail från nya kaninägaren.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-09-25 10:22:31 följande:
    Ah, vad smart... fast har de redan varit här nu såååå har jag väl missat det hela och får hämta ut den nere på posten skulle jag tro... minsta lilla ljud utanför å man springer till fönstret å kikar
    låter skoj.hoppas du får avin med posten idag.skulle du få hemkörning?
    jag har inboxat dig info om imorrn
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-09-25 11:17:18 följande:
    Lalala... pratar med posten nu.. får se vad de säger....
    haha du är bar rolig.rena julafton hemma hos er.fast jag är lika glad med idag nu när vi ska få fina tapeter nästa vecka
  • Familjetrollet
    MyPlace skrev 2009-09-25 11:32:17 följande:
    Nej hoppas alla får en bra dag, Ska fixa iordning Arvid nu så vi är klara när Magnus kommer hem från Tandis med Liam och Alma..
    tack detsamma
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-09-25 11:35:17 följande:
    Jo precis, vill också ha nya tapeter.. gärna i alla rummen.. men nene... skitställe... borde ju ingå när man flyttar till ett nytt ställe... Det vart bara typ Mollys rum som hade nya tapeter när vi fyttade hit. Badrummen har de målat själva de som bodde här innan... setr förjävligt ut frö det är färg på tvättstället, vart likadant i köket.. färg på elementen och på vattenrören... det är det ju i och frö sig fortfarande... men ändå liksom... men näää de tapetserar inte om om man inte betalar för det själv.
    dåligt av dem.jag blev så glad för båda töserna får nya tapeter.egentligen skulle bara en asovrummet tapetseras om.men nu blir det fin nästa vecka så man kan ta hem folk på fika.nu är det dags att sy prinsess gardinerna till kojasängen och fönstren.hoppas lillan godtar rosa rum då det inte fanns några gula tapeter i katalogen.
    barn är allt bra bestämda*skratt*
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-09-25 11:50:26 följande:
    Molly skulle garanterat velat ha rosa tapeter... eller lila... fast rosa hade nog varit det bästa om hon skulle bestämma själv liksom... Jag skulle vilja ha någon mörk sovrumstapet... fast ganska naturell färg.. nu har vi mörkblåa med någon ful bård upptill... likadant i vardagsrummet hallen och andra sovrummet... plus att de målat blått på lilla toan...
    då ska du se vår ena kräktoa.hemskt golv med kräkrosa målning och nån hemskt vitgul hemmagjrod bård*urk*

lillan förstörde hela sitt rumm i ryd då det var grön tapet.det skulle var rosa,lila med barniebård.så det fick det bli.

ska bli kul att inreda barnens rum nästa vecka
Svar på tråden vi i linköping 1