Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

vi i linköping 1

MyPlace skrev 2009-09-24 14:15:19 följande:
    Skelle vilja ha lite hjälp. Olivia och Arvid fyller år i början av november och nu ska man hitta på saker att köpa till dom.. men de står ju hur still som helst och så är de jul på de så mkt kan de ju inte få när de fyller år..fasiken vilken jobbig sits
    till söte arvid kan ju en läragåbil,duplolego,byggklossar,leksaker som låter,snurrar osv vara skoj
    till olivia kan ju dockor,böcker som man stavar,räknar i vara kul
    dinana skrev 2009-09-24 15:25:15 följande:
    ojdå, det låter spännande...5-6 kilometer är väl inte så farligt....  fast man vill kanske ha bilen då... men men jag kan inte köra bil,.... fattar inte hur fan jag fuick kör kort för jag får panik så fort jag sätter mig bakom ratten.
    jag ska se om maken kan ta lillan på lördag.för hon orkar inte gå en hel dag
    dinana skrev 2009-09-24 15:28:11 följande:
    cicci, du som är kunnig.. hur fasen tvättar man sufletten på en brio barnvagn? har spolat upp massa vatten nu med tvättmedel i och trökat ner sufletten i.. funkar det tro??? blir det något rent på så vis eller... har du något annat tips?
    nackdelen är att det kan bli vita ränder på sufletten om det blir tvättmedel kvar.enklast är att fälla upp sufletten,ställa den i badkaret och sen gnugga in den rikligt med ljummet vatten blandat med såpa/diskmedel.sen skölja och göra om allt tills vattnet är rent.sen får man fälla ihopp sufletten och ta ur så mycket vatten som möjligt.det viktigaste är att sufletten står uppfälld och får dropptorka,helst i torkskåp,för annars möglar den
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-09-24 15:40:55 följande:
    usch då.. har inget torkskåp.. bara torktumlare.. och där i går den ju inte.. men man kan ju köra torktumlaren och stänga dörren så blir det sååå varmt i badrummet.. kanske kan funka det med.. =) *haha* Jaja, skit samma... får se om det blir rent.. den får ligga i vattnet så länge... får väl slänga skiten annars
    du kan ställa sufletten uppställd på torkställningen och köra torktumlaren så torkar sufletten snabbt om det blir som bastu av torktumlaren

hoppas du får din nya vagn snart.gisses så söta era barn är.töserna gillade att busa ihopp.vi får ta en fika hos oss nån dag så barnen kan leka längre
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-09-24 16:59:20 följande:
    Vet inte om den blev så mycket renare, men lite kanske.... det var bara det att jag körde resten av prylarna i maskinen och de blev ju så rena och fina.. och ja då såg ju sufletten lagom rolig ut i jämförelse... den är ju rätt solblekt och innetyget är smålortigt i ytterkanterna... mm... jaja... lite bättre i alla fall.Jag hänger gärna på till Norrköping om du vill. Skulle vara så roligt. Får ta med shoppingkorgen =) *hehe*
    det vore jättekul om vi kan göra norrköping osäkert tillsammans*skratt*
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-09-24 20:09:22 följande:
    Ja det vore ju skoj. Vad kostar det att åka tåg till Norrköping?
    ungdom 110 kr och vuxen 140 kr.jag köper bara dygnskort för då kan man åka buss mm på samma kort utan att behöva betala extra.
    MyPlace skrev 2009-09-24 19:37:07 följande:
    Familjetrollet: Olivia har ju allt de där redan;-P, får hitta på något annat..haha låtleksaker är förbjudet , han har 3 st och ja gillar de inte.. men allt annat var ju bra..Sitter hemma sj med 3 sovande barn. Karl är på f-möte för Liam..
    här somnar barnen strax.själv har man illamående som inte ger sig.inte ens coca colan hjälper.usn för alla nackdelar med mensen*blää*
    du får ha en bra kväll
  • Familjetrollet
    MyPlace skrev 2009-09-24 20:32:46 följande:
    här har dom sovit sen straxt efter 19 , arvid vakna och gallskrek men så fort ja tog upp honom somnade han om, men fick ligga i knät i 10 min iallfall, de är så mysigt, så brukar ja oxå tänka när de gäller att åka buss och tåg..
    ja för billigt är det inte.när man åker till ex till norrköping så blir det både buss och spårvagn mellan alla områdena man ska till.då blir dygnskort allra billigast
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-09-24 21:30:52 följande:
    Kontant eller kan man betala med kort också.. tänkte på tåget/bussen
    jag köper dygnskort antingen i pressbyrån eller på busstationen vid tåget
  • Familjetrollet
    AllieF skrev 2009-09-24 23:13:00 följande:
    De tar kort på tåget, men inte sånna som kräver att man är online (t.ex. Maestro, som jag har).---Var förresten på ett extra UL idag, och snorungen moonade mig, min mor och läkaren. haha Han har väll hört min mors komplimanger om hans snopp, så han lät den dingla rakt framför oss. XD
    haha
  • Familjetrollet

vad ska man hitta på idag då?här är man nyss hemkommen från skolan.stora tösen började gråta och ville inte gå till skolan idag.så både jag och maken fick följa med henne till klassrummet.nu vet läraren lite om varför tösen inte vill sitta jämter X mer.igår kunde tösen inte sova pga kränkningen hon blev utsatt av X sviniga mamma.
    fy för föräldrar som kränker oskyldiga barn!maken är ursinnig,men tycker samtidigt synd om X som vill synas.

sen kan man inte TVINGA barn att leka med varandra.vår tös får inte gå hem till X.barn är barn och de ska inte tvingas leka med någon som ljuger och är elak

Dinana ska vi göra norrköping osäkert imorgon?jag tar med båda barnen så maken kan snickra lite på kolonin.tågen går en gång i timmen.ska vi mötas runt kl 9 vid pressbyrån?
    jag kan kolla när tåget går

• Familjetrollet

Jippi på måndag får vi nytapetserat i ca halva lyan.fick katalogen precis nyss
    ska bli spännande vad det finns för urval på tapeterna

• Familjetrollet
    Elisabeth83 skrev 2009-09-25 09:04:16 följande:
    familjetrollet: Vad duktig du är på att sy :D Jag ska faktiskt ta mig till Ohlsons tyger idag. Jag ska försöka mig på att sy ett lapptäcke till spjälsängen samt ett sånt där, vad tusans heter det.. ja en slags förvaring att hänga på spjälsängen som jag kan ha nappar o dylikt i. Har du någon hemsida att tipsa om där man kan få bra inspiration till att hitta mönster?
    du menar nog lapptäcke.jag har ett som ska sys,men varken tid eller ork finns till det.jag vill oxå åka till ohlssons tyger.
    jag har en massa symönster om du vill låna/rita av mönster.det finns en sytråd här på FL
    LittleMee skrev 2009-09-25 09:09:00 följande:
    Jobbigt att tösen inte mår bra. Vet inte vad som har hänt men jag förstår att det blöder i mammahjärtat när andra är dumma mot ens barn.
    för att göra en lång historna kort.det finns en alkisfamilj i området.deras ena barn ljuger för sina föräldrar så andra barn får skulden/rejäla utskällningen/blir kränkta för något de inte ens har gjort.denna mamma skrek och skällde ut våran tös i fyllan,sen bad hon våran tös hålla tyst och sluta gråta för enligt mamman hade hon inte skällt mycket!så jäkla lågt gjort av en vuxen.vår dotter lekte med X,men sen ville inte vår tös vara med henne mer pga kompisens elakheter,så tösen började leka med en annan snäll trevlig tjej,villket gjorde att X ljuger.mamman påstår att barnen mobbar hennes unge,villket är rena bullshiten!bara för att man inte vill leka med varandra så betyder det inte att man mobbas.denna familj är inte klok!jag känner till dem sen förr,då jag såg dem för några år sedan stupfulla med sina barn en valborg.de gillar att dricka alkohol ofta.det är många som undrar hur denna familj kan hålla på så här.maken hoppas att kärringen skäms,men det gör hon nog inte
Svar på tråden vi i linköping 1