Inlägg från: Marayah |Visa alla inlägg
  • Marayah

vi i linköping 1

Playmate: Ska se vad jag kan skrapa fram. Men ja tror att alla kläder e kvar i åtvid fortfarande. Dom har ju gått runt där nere.

MyPlace: Jahaa, ska du ha Halebop. Bra val!!!!! Har jag med. Då ringer vi ju gratis till varandra.

• Marayah
    Familjetrollet skrev 2009-09-18 15:42:47 följande:
    halebop hade vi när de kom ut på marknaden.gillade dem inte då de tog betalt för en massa tjänster då.här har jag telia och telenor
    Ja tycker att de e Telia som tar massa mer än va som behövs. ;) Nu har ju Halebop tagit bort de där att du måste ringa för 49 kr per månad för att få ringa billigt till andra med Halebop. Nu får man gratis sms i 30 dagar när man fyller på med 200 eller mer.

Malin: Allt som e från oss kan du skicka dit bort.
  • Marayah
    Familjetrollet skrev 2009-09-18 16:18:02 följande:
    okej.funkar de fortfarande i telialåsta mobiler?
    Ja vet faktiskt inte, men jag har för mig att det inte går. Men om du vill testa och du har en telia låst telefon, kan vi ju alltid sätta i mitt Halebop kort i din telia telefon.
  • Marayah
    MyPlace skrev 2009-09-18 19:45:27 följande:
    när ja hade halebop sist, kunde ja ha de i en låst telefon till telia, men kan ju ha ändrats nu
    Har för mig att det är/var en tid där man inte kunde det faktiskt.
    Firstandhappy skrev 2009-09-18 21:14:27 följande:
    ja jag är ju sån att in o köper det jag ska ha, kollar lite o sen ut igen...
    Jag e nog ungerfär likadan.
  • Marayah

Här byts det kläder varje dag på Filip, han e en liten kladdis. Så de e ju bra att ha en uppsättning per dag. Måste se till att införskaffa lite 86 för 80 börjar bli ganska litet.

Här har vi ätit frulle och tagit emot vovvarna. Blir kanske en tur till hundgården när Filip ska sussa. Marko knatade ut till en vän. Annars så blir det en lugn dag. Ska städa av lite osv.

Hoppas ni andra får en bra dag!

• Marayah
    dinana skrev 2009-09-19 10:03:40 följande:
    Aha, skall bort till Pressbyrån sen och skicka ett paket för så om jag ser er då.... =/ Här har inte ungarna vaknat ännu, inte sambon heller för den delen. Sitter med teven på i bakgrunden och börjar fundera på om man skall gå ut en sväng nu eller vänta på att Cicci skall höra av sig.
    Har inte kommit ut riktigt än. Har vikt en massa tvätt.. Men nu ska ja gå en sväng.
  • Marayah
    MyPlace skrev 2009-09-19 17:53:16 följande:
    ser att n pratar om den eviga vikten här väger man då typ 35 kg mer än vad man ska göra, men har ingen ork att bry mig... får på mig de kläder ja trivs i och har en man som älskar mig för den jag är.. och har fått 4 underbara barn.. vad mer kan man begära liksom,, är ute och går varje dag sitter typ aldrig stilla så har tröttnat skapligt på de här med vikt..Kommit hem från mormor och morfar för en stund,med en febrig Arvid igen *suck* inget annat fel på honom i stort sätt så blir att söka vc på måndag om de inte ger med sig.. Liam hade de jätte kul på kalaset, och sj råkade ja på klähuset och fixade ett par gympaskor till Arvid för halva priset.. ibland kan man göra kapp där...Nu är snart maten färdig här, blir kykling ,ris och b-sås gud så gott, efter de blir de mys med barnen , ska titta på en film har de betsämt
    Jag har med ledsnat nu för det funkar inte ändå.. Men de e sant, man har ju sitt på det torra redan.

Här ligger det en stek inne i ugnen. Ska till o fixa lite pommes och vitkålssallad med. Ikväll ska vi spela kort med Lina och Sandi.

Hoppas alla får en härlig kväll.
  • Marayah

Puhh!! Vilken kondis man har då. Har busat lite med vovvarna på baksidan. Men så har ju inte maten fått sjunka heller. Haha!
    Malin: Ska hälsa..

• Marayah

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-09-19 19:34:37 följande:

Hej på er!Ser att ni startat en annan linköpingstråd! Jag kommer nog skriva lite smått här så får vi se vad som händer, ni vet ju hur det gick sist. Jag har fullt upp med mitt arbete och familjen. Arbetar just nu heltid men kommer gå ner till 75% eftersom Peter får vara kvar på jobbet Nathalie har nu gått på förskola i ca 1½ månad. Inskolningen gick inte som förväntat så hon går nu på en annan förskola. Anledningen till att vi bytte förskola vill jag inte tala om här. Hon trivs utmärkt på den förskola hon går på nu Ser att ni har pratat shopping, dags att börja köpa julklappar snart Vad ska ni pyssla med i helgen?
    Hej tjejjen!
    Va roligt att se dig. Grattis till Peter!!! Va skönt att Nathalie trivs nu. Här har vi det lugna gatan i helgen. Har hundarna. Dom ska sova hos oss inatt. Får se hur det gå då dom är vana att sova i sängen där hemma. Men här blir det soffan. Kanske man ev vaknar med två hundar i sängen inatt/imorgon.
  • Marayah
    MyPlace skrev 2009-09-19 21:28:37 följande:
    men fy attans då, låter inte alls bra, tror stöld finns vart man än bor tyvärr.. hörde på p-radion när vi satt och åt att en 12 årig flicka vart jagad av en äldre dam på skattegården i skägget... förstår er oro för barnen när ni är ute... skulle aldrig klara ev att bo där..Hoppas du hittar nåt bättre snart
    Den där p-radion e bra skit minsann. Här är det minsann lugna gatan. De enda som är, är väl de eviga rånen på pressan. Annars så märker man inte alls av något. Men de lär väl vara ett jädrans liv imorgon i hela skägget då det är Bajram(fastan slutar, så alla muslimer har högtid).. Tror nog att det är så olika på tillfällen, olika platser på olika gator.
Svar på tråden vi i linköping 1