Inlägg från: Kajsan |Visa alla inlägg
  • Kajsan

Bugaboo-tråd nr 19

redfox skrev 2009-10-30 21:45:10 följande:
    Kanske är det astronomiska skillnader mellan Maxi Cosi och Acta Gracko, men det är ju 100 gånger smidigare med adapter än utan. Har till och med en vän som sålt sin Maxi Cosi utan bas i förmån för Acta Gracon med bas, just för att det är så pass mycket smidigare med bas.
    Nja, uppe i Norrland kanske den inte funkar.
    Men här i Stockholm räcker den utmärkt .
    Jo just det!
  • Kajsan
    agustina skrev 2009-11-03 16:36:39 följande:
    Hej! Funderar på att köpa en bugaboo, då den verkar så smidig. Tänkte dock köpa en begagnad.Skulle vilja ha så att man kan byta sufletter och så!! Har kollat lite på de olika modellerna camelon, frog och gecko. Vilken rekommenderar ni? Är någon av dem bättre att köpa begagnad än någon annan? Vad ska man tänka på när man köper en begagnad? läste något om glidande handtag? Känns lite dyrt med 10 lapp för 1 vagn, men då får man ju ändå 2 års garanti. svårt val där tycker jag, ny eller begagnad?
    Alltså de flesta vagnar na är väl ok att köpa begagnat om man känner att man måste, men aldrig Bugaboo!
    Garantin gäller bara första köparen och jag skulle inte riskera det, andrahandsvärdet är ju skyhögt!
  • Kajsan
    Stargirl skrev 2009-11-09 18:19:16 följande:
    De får göra vad de vill. Men efter att garantin gått ut gör det sådant som de VILL göra och inte det de måste enligt garantin göra. Om de har en verkstad och de vill laga saker får de göra som de vill. Men många har kanske varken verkstad eller tid till kunder som har en garanti som gått ut. Jag skulle vända mig till en cykelverkstad. De är ofta snitsiga på att laga vagnar. Vissa butiker tar en summa för att laga en vagn när garantin gått ut medan andra inte har kapacitet till det. Vissa lagar till och med gratis. Men det är ju beroende på både det ena och det andra. Oftast om det är en "god" åtrkommande kund kan de sträcka sig till att göra lite extra. Men det är ju som med allt annat....ma gör det man måste. Jag tror butikerna skulle ha det svårt att gå ihop om de blev en verkstad också.
    Oj, är det så? Jag har också hört att butikerna inte får för Bugaboo...just när det gäller chassin och bromsar. Typ nya regler.
  • Kajsan
    Stargirl skrev 2009-11-09 18:32:20 följande:
    Efter garantin gått ut får man göra vad man vill. Men innan den gått ut får ingen "laga" saker om man inte är auktoriserad. Eftersom då försvinner garantin. Så har det alltid varit med Bugaboo. Vissa saker kan man dock byta ut men då bara i kontakt med Bugaboos service avdelning. Då skickar de både manual och reservdelar. Ex de vita runda knapparna får man byta ut om de krånglar. Då får man en manual och nya knappar. Så är det med många varor. Under garantitiden får man själv inte mixtra för då försvinner garantin. Efter att garantin gått ut får man ju göra precis vad man vill. Bygga en lådbil av sin vagn till exempel, men då gäller ju ingen garanti.
    Jag är kocko , trött och jävlig.
    Jag vet ju det du skriver, men jag läste för snabbt och tänkte inte längre.
    Jag tänkte ju på vagnar som _har_ garantin kvar

Och vilken bra ide! Lådbilsbugga
  • Kajsan
    Stargirl skrev 2009-11-09 18:32:20 följande:
    Efter garantin gått ut får man göra vad man vill. Men innan den gått ut får ingen "laga" saker om man inte är auktoriserad. Eftersom då försvinner garantin. Så har det alltid varit med Bugaboo. Vissa saker kan man dock byta ut men då bara i kontakt med Bugaboos service avdelning. Då skickar de både manual och reservdelar. Ex de vita runda knapparna får man byta ut om de krånglar. Då får man en manual och nya knappar. Så är det med många varor. Under garantitiden får man själv inte mixtra för då försvinner garantin. Efter att garantin gått ut får man ju göra precis vad man vill. Bygga en lådbil av sin vagn till exempel, men då gäller ju ingen garanti.
    Men det finns väl ingen aukoriserad buggaverkstad i Sverige?
  • Kajsan
    3småttingar skrev 2009-11-10 11:32:17 följande:
    Skrev i tråden för några dagar sen att ryggstödet var i fel färg.. Jag har grå bas och rosa topp, men förtillfället har jag bara en rosa sufflet och resten grått och de stämmer ju inte?? Har kollat igenom påsen där liggdelen låg i och där finns inget rosa förutom locket till liggdelen. Så hoppas att butiken löser detta??
    Låg liggdelslocket i en påse tillsammans med liggdelen?
  • Kajsan
    LR75 skrev 2009-11-16 20:37:46 följande:
    vem var det som hade en bild på en packad Petunia? Shoe eller Modesty? Har lite ågren hur jag ska göra med blöjorna....varför kan dom inte stanna i storelk 2 eller max 3? 4:an tar ju upp hela väskan....
    Det hade jag alltid i varukorgen!
  • Kajsan
    daphniamagna skrev 2009-11-21 22:40:45 följande:
    okej... det är ingen fara :) man får kanske chansa? tänkte på dessa två auktioner där dom skriver: Det är i cerise Canvas, dvs den "nya" rosa färgen Det är i Rosa fleece, dvs den "gamla" rosa färgen www.tradera.com/auction/auction.aspx... www.tradera.com/Bugaboo-Rosa-sittdelsskydd-FR... Får då låter det som att den nya rosa färgen bara finns i canvas och den gamla har bara funnits i fleece..
    Den ljusa rosa har bara funnits i fleece, den mörkare har funnits i både fleece och canvas.
  • Kajsan
    Onyxia skrev 2009-11-21 22:46:08 följande:
    Experterna har talat :D
    Jag har haft alla 3
  • Kajsan
    daphniamagna skrev 2009-11-21 22:50:23 följande:
    tack :) är det samma med den i orange?
    Nej där är det enkelt, en mörk i canvas och en ljusare i fleece.
    Den i canvas är lite mer vägkonsröd/orange.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19