• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • Linda1976

Tänk, det tycker jag med Detta är originalet liksom!

• TessaLisa

Fenta: Superskoj!!!

Linda1976: ja jag såg den tråden jag med, men jag tycker precis som Vallie också att det här är den bästa

Jag har inte hängt här särskilt länge, men trivs redan med den goda stämningen som är här!

• TessaLisa

Rensade garderoben igår. Var både roligt och lite deprimerande. Så många favoritplagg som nu bara hänger som tält och inte alls känns bra längre. Har nu t.ex. bara 1 par jeans som sitter bra, 1 par byxor som är acceptabla och ett par mysbyxor som jag vägrar skiljas ifrån. ALLA andra byxor hamnade i kartong och ska bäras upp på vinden.
    2 av mina finaste tunikor som jag köpte i våras (!) har nu 20 kg senare gått samma öde till mötes. Min fina fina manchesterkavaj likaså o.s.v. En STOR kartong med kläder blev det till slut och då har jag ännu inte rört kläderna i byrån...

Jag har i alla fall fått plats för lite nytt och det är ju kul att handla nya kläder! MEN jag kan ju inte shoppa loss ohämmat nu, då får jag ju göra om samma procedur igen inom en förhoppningsvis inte allt för avlägsen framtid.
    Nej jag ska åka till stan i eftermiddag och försöka hitta ett par vettiga byxor, lite underkläder m.m. Sedan skulle jag verkligen verkligen behöva en ny jacka. Köpte en manchestervinterjacka förra året...I storlek 54-56. Den skulle i nuläget passa bättre på min kompis. MEN om jag köper en ny jacka nu så måste jag ju kanske köpa en ny jacka igen nästa år. Är jag snål som tycker att det känns lite väl häftigt?? Jag har råd, men det känns onödigt.

• mjukisvicki

våran tråd är bäst

• Fenta

Endoriana: I början var jag superstrikt, åt enligt VV, motionerade varje dag,max 2 frukter/dag osv. Nu sista tiden höll jag på att bli helt knäckt! Pallade inte. Ingenting var roligt. Så jag bestämde mig för att detta är en livslång förändrig som faktiskt får ta lite tid. Så nu äter jag bra och sunt, enligt tallriksmodellen. Så på helgerna äter jag i princip det jag vill, med måtta såklart. Och det funkar faktiskt. Jag har märkt att jag måste äta en stor mängd mat (t ex grönt och frukt) för att kroppen liksom ska komma igång och gå ner. Och så har min Reductil hjälpt väldigt mycket. Hade inte fixat det annars.

TessaLisa: Ett tips från en gammal erfaren på området För mig är kläder och utseende en viktig del för att må bra. För ett par år sen minskade jag från stl 46 till 40. Jag köpte väldigt lite kläder och gick i mycket gammalt för att jag ändå skulle ner till stl 36....suck. Jag kände mig ful, åt mer och gick upp allt. Detta berodde ju inte såklart bara på kläderna men idag tror jag att det hade varit lättare att motivera sig själv att gå ner om man kännt sig lite snygg... Nu försöker jag belöna mig själv med kläder som sitter snyggt. Det är jag faktiskt värd!

• MrsK

Klart vårantråd är bäst....
    Dock synd att så många står kvar och inte är här alls...
    Borde vi inte fundera på att rensa lite i listan el???

• Endoriana

Jag tycker oxå att våran tråd är den bästa och håller med om at det här är orginalet Vi är ju liksom inne på den 4 tråden
    Jag tycker oxå att listan behöver rensas...Jag tar itu med det senare ikväll...

• TessaLisa

Fenta: Ligger nog en hel del i det du säger. Man ska tycka om sig själv och känna sig fräsch och det underlättas ju ifall man känner att kläderna passar.
    Din metod när det gäller ätandet påminner om min. Jag äter inte efter någon speciell metod, men tänker logiskt och äter sunt. Undviker snabba kolhydrater och äter mycket grönt och mycket fullkorn.
    20 kg har ju försvunnit hittills, så det kan ju inte vara någon dålig metod. Känns inte jobbigt heller. Jag kommer att kunna följa min modell resten av livet.

Har precis kommit hem från stan och har blivit lite fattigare på kontot men lite rikare i garderoben (4 toppar, en kavaj och underkläder), men några byxor hittade jag inte och jackor kollade jag inte ens på. När det gäller jacka, så väntar jag tills de börjar rean. Jag har grävt djupt i förråden och hittat en tidlös höstjacka som faktiskt sitter hyfsat. Den får duga så länge.
    När det gäller byxor så är det lite mer kris, men får göra ett nytt försök till veckan.

• Linda1976

Hallå på er!

Endoriana: Japp, bra idé att rensa på listan. Ska man vara med så tycker jag att man åtminstone kan skriva en rad eller 2 nån gång i veckan, inga uppsatser eller så, men bara typ "kikar in" så att vi vet att de fortfarande vill vara med . Låter jag militant nu? Inte meningen.

Hoppas ni får en sköt helg allihop! KRAM

• Linda1976

Skön helg, menar jag förstås

Svar på tråden 100+?????? Del 4