• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • Chania

Tack Vero! Det känns otroligt, vet inte när jag var nere i den vikten sist, det är nog ca två år sedan...men jag SKA ner till under 80 som jag var för fyra år sedan. Men jag har inte bråttom...går det i samma takt som nu så är jag mer än nöjd.

• Vero

År 2000 vägde jag 75 kg och ser så snygg ut på gamla foton (men tyckte såklart att jag var tjock då ). Det är min dröm att komma tillbaka dit. Men det har hänt en hel del på 5 år... ibland undrar jag hur jag kunde låta det gå så här långt!

• Theorese

Tjena tjejer nu är jag tillbaka efter två veckors semester i Indien. Har inte vägt mig efter hemresan men gissar på att jag stått still...har blivit mycket rundresande tror vi hann med 9 hotell på 12 dagar... Magsjuka klarade jag mig i från också
    Nu känner jag mig motiverad att ta tag i viktnedgången rejält...får bara hoppas på att det håller i sig. Blir nog stressigt på jobbet framöver och det gäller att hålla motivationen i balans med stressen...

• Vero

jambo vad trevligt med semester, skulle jag också behöva i höstmörkret. Hoppas du har tankat en massa energi för att ta tag i allt här hemma nu!

• Endoriana

Jamboochjag: Gud vad kul att ni hade en bra resa Vill oxå resa, men det får nog vänta ett tag. Vi har ju inte ens varit på bröllopsresa ännu. Eller jo..vi åkte till stockholm i somras, men då hade vi med oss tvillingarna...

Är det någon här som vet hur nyttigt/onyttigt det är med kassler? Vi åt det idag ...

• Theorese

Japp det var skönt att resa bort lite, men jag tror jag skulle behöva en vecka till för att smälta allt jag sett och upplevt.

Endoriana: Jag tror att kassler är att betrakta som bra och nyttig mat om man skär bort den lilla fettranden som brukar finnas ( på kassler är den ju inte direkt god heller)

• Linda1976

Kassler är magert kött!

Litet kasslerrecept:

Tärna kassler och stek tills de får lite färg. Stek finhackad purjolök och champinjoner tills champinjonerna slutar vattna sig (funkar m burk/ färska)

Häll över 1 burk minifraiche och 1 burk creme bonjour cuisine tomat/örter. Krydda med salt&peppar. Nyttigt och gott! (Ris eller pasta till)

• Chania

Jag var INTE nyttig idag, jag har ätit en hel pizza, choklad och larits och fikat hos ett par vänner. Och det är inte min unnardag idag (det var igår). Men jag har ju som uppdaterat gått ner ett kilo ändå denna vecka. Ska inte falla tillbaks till gamla vanor, men det är lätt hänt. Särskilt när livet känns hårt....Då tröstar choklad så bra, men bara för stunden.

• Linda1976

glömde: 1-2 msk soja också!!

• delfinen76

NU HAR VI VARIT PÅ resturang och ätit toast skagen och sedan tog jag fläskfile m kräftstjärtar och sparris jättegott lite dåligt samvete men det e ju bara fars dag en gång om året

Svar på tråden 100+?????? Del 4