• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • gyro

Vallie
    man behöver inte alltid en remiss från en läkare för att få en op å vissa ställen kan man skicka egen remisser vilket jag gjort till tex Ljungby medans min läkare skrev remiss till äxjö

ska till ljungby för att kanske hamna i kön där 1 dec
    kram

• Vallie

gyro: hmm.. jo, finns ju massor med sjukhus här i stockholm så det kanske är en bra idé. tack för tipset!
    hur gör man om man skickar en egen remiss då?

• gyro

vallie
    skriver du på www.viktop.se ?
    om du skriver ett privat meddelande där eller här till mig så kan jag skicka det jag skrev i min egenremiss så får du ett hum om hur man brukar skriva
    på viktop heter jag angel1977

kram

• Vallie

gyro
    nej, har inte skrivit där, tycker sidan är lite rörig...

kram

• gyro

Vallie
    jo det är den men samtidigt bra.. det mesta går att läsa i allmänna diskussioner.. fast jag verkar inte få skriva där för jag får skäll jämt..

ska skicka meddelande till dig här då

kram

• Vallie

va? varför får du skäll?
    tror vi skickade til varann samtidigt

• mjukisvicki

ojoj vad ni har skrivit!
    igår var det kalas för lilleman så då vart det fikabröd.. och jag har fått nå speciellt för digistivekex... fan fan.. är så arg på mig själv för att jag inte ha bättre självkontroll

• Malia75

Endoriana: Jag blir inte kass i magen av Reductilen, jag mår rätt bra faktiskt. Det enda jag plågas lite av är lite huvudvärk men eftersom jag har migrän i vanliga fall så är jag van. Många blir muntorra men jag tycker inte att det har märkts så himla mycket.
    Xenical däremot skulle jag INTE vilja äta...

Ni ska veta vad skönt det är att inte vara hungrig och sugen hela tiden....jag äter ingenting efter kvällsmaten nu och det var helt otänkbart förut!

• Mollie

Endoriana, nä du blir inte kass i magen av Reductil, däremot blir du hård och i värsta fall förstoppad istället... Jag var tvungen att prova Xenical innan jag fick Reductil, vet ej om alla har den gången i behandlingar?

Vallie! Gud så skönt för dig att vara i gång och TVÅ(!) remisser var ju bättre än ingen alls...! Nu är det bara att vänta på att dietisten tar emot dig så är du igång iaf... Man måste ju börja någonstans men jag VET hur hopplöst man känner att allt är alltså!

Malia, vill inte vara otrevlig, men i R-tråden har det varit en del turbulens ang hurvida vi "uppmuntrar" till att använda medicinen Reductil. Trådstartaren har fått tillsägelse och FL är väldigt noggranna med att vi INTE inbjuder till äta Reductil då det är en "livsfarlig" medicin. Kanske du redan har hört allt detta, men vi kanske ska ta det lilla lugna..?

• TessaLisa

Malia75:
    citat "....jag äter ingenting efter kvällsmaten nu och det var helt otänkbart förut! "

En nyfiken fråga: de flesta dietister och olika hälsoråd säger ju att man SKA äta något (inte frossa!) på kvällen för blodsockernivåns skull. Ändras såna direktiv för den som äter Reductil?

Svar på tråden 100+?????? Del 4