• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • delfinen76

skulle u säga att jag var faktiskt ute och gick en timme idag i det fina vädret fast lite blåsigt

• Endoriana

Linda1976: Det lät riktigt smarrigt det där..skall nog prova det nästa gång vi skall ha kassler här..

• Emmiez

ugg..
    allt känns pankaka med allt.. ja orkar inte vara här orkar inte vara på mitt så kallade jobb.. mår bara dåligt.. mår sämre av att gå till kuratorn, orkar knappt någonting.. mår bara allmänt kasst...därför ja aldrig är här...

orkar inte med nåt faktiskt.. bara sugen på onyttigt hela tiden :(

• Mollie

Emmiez, tänkt på att du inte varit här flera gånger..., hur det är med dig... Låter inget vidare men jag vill ändå säga, det låter nog klyschigt jag vet, att du mår bättre snart igen!

Är det för vikten som du mår så här... och allt vad det innebär...?

• Linda1976

Hejsvejs. Här kommer ett nyttigt recept till:

6 port:

4 laxfileér i kuber
    3 fpk minifraiche
    en massa pressad citron
    ½ pkt dill (Findus)
    1 fiskbuljongtärning
    1,5 dl mjölk + 2 msk arrowrot ihopskakat
    2 gula lökar fint hackade
    salt&peppar
    1 msk soya

Stek löken glansig i lite fett, lägg över i en gryta, häll i minifraiche, citron, soja och buljong. Låt koka upp och häll i mjölkredningen. Lägg i laxbitarna & dill och koka tills fisken e klar, ca 10 min. Servera med bandspaghetti.

Stor KRAM till er alla!

• Mollie

Linda, då måste jag få rekomendera nått annat än minifraiche; Oatlys iMat. Det är en matgrädde på 13% som är gjord av havre. Med andra ord, helt fri från animaliskafetter och därmed nyttigare!!
    Tycker att 3 brukar minifraiche är mycket till 6 port. mat... Kanske jag är knäpp, men det kändes väligt mycket...

• Linda1976

Haha... hälften av portionerna är till min storätarmake. Gjorde en jätteladdning matlådor idag. Men en förpackning innehåller ju 2 dl, och 1 dl minifraiche/ port e väl inte så mycket egentligen.....

Nja, jag föredrar nog 5% fett före 13% tror jag? Är det samma konsistens? Smakar det inte väldigt havrigt? Märker man skillnad? 1000 frågor idag

• Linda1976

SÅ hade det bara varit till mig och mina bantarportioner så skulle det nog blivit 8-9 port....

• Mollie

Konsistensen är inte den samma, men den blir tjockare i ugnen eller under upphettning. annars får man reda av lite. Den smakar presic som vanlig matlagningsgrädde i smaken och är inte alls havrig.

Tja..., 5% är u bättre än 13% om man bara ser till procenten, men jag tittar även på VAD det är för fetter. Och de vegetabiliska är ju bättre än de animaliska...

Ja, jag vet inte om det är mycket med 3 burkar minifraiche eller inte, det kändes bara så... Sen om man ändå ska ha mjölk i s skulle jag kanske ta en burk och resten mjölk som amn reder i så fall... Kanske är miljöskadad eftersom ajg har en kock till make?

Svar på tråden 100+?????? Del 4