• Emmiez

100+?????? Del 4

Finns det fler som ligger på en vikt över hundrakilosstrecket?

Tidigare trådar.
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m1743271.html Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m2585271.html Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m3610837.html Del 3

Här inne här disskuterar vi hur vi skall göra för att komma under 100 sträcket..
    Och även dom som är under 100 hur vi ska komma till målvikten.
    Vi peppar varandra och ger varandra tips och ideer.
    Vi försöker helt enkelt tillsammans bli av med alla dessa kilon.

Välkommen och Lycka till!

Lägg gärna till er på våran lista, ta senaste listan, skriv in dig där du hör hemma,
    över 100, under 100, eller på vilade / gravida
    Namn: start vikt / vikt nu / längd / start BMI / BMI nu (skillnad: kg BMI:)

www.bmi.se kan du räkna ut ditt bmi.

• Svar på tråden 100+?????? Del 4
  • TessaLisa

Jag har gått med i Lindas tråd, men jag lämnar inte den här. Ville bara tala om det.
    Det är så många som jag har uppskattat under den lilla tid som jag har varit här, så jag hoppas verkligen att jag inte tappar kontakten med alla.

Emmiez: Självklart förstår jag varför du skapade den andra tråden. Har man en gång upplevt en god stämning så vill man gärna göra allt för att uppleva den.
    Samma sak händer ju irl med oavsett vart man träffas. När flera med ett gemensamt intresse samlas på en plats t.ex. en förening så blir det strax ett kärngäng med toppenstämning. Det kan vara svårt att släppa in andra i den gemenskapen då. Det som händer då blir att det blir flera "små öar", att vissa väljer att inte dyka upp alls, eller att den ursprungliga formationen ändå omformas och att kärngänget hittar andra sätt att behålla stämningen på.
    Det är egentligen inget konstigt, tillhör den mänskliga naturen helt enkelt.

Jag tror inte heller att det var din mening att skapa en känsla av utanförskap för andra, men det blev så ändå.

• Turnit

Emmiez...kan inte riktigt förstå varför det ska finnas två trådar. Och eftersom det är så tråkigt att prata med oss nya som kan vara lika kul som alla andra så väljer jag nog med som Linda att flytta på mig.
    Hoppas ni alla lyckas med vikten. Själv kommer jag snart under 100!!

Bye!

• Emmiez

TessaLisa:
    tack för ditt svar..
    käns bra att veta att inte alla blivit sura.. för så ville ja inte ha det..

• Endoriana

Tessalisa: Tack för att du verkar ha förstått vad vi menade....

• Emmiez

för 17!!

det är inte tråkigt att prata med er nya...

det är att det saknas en viss stämning...
    det har absolut inte med att göra att ni är tråkiga att prata med...

det har med att göra att den stämningen är inte kvar..

• Linda1976

Jag förstår också hur ni menar, men uppenbarligen så var det roligare innan alla nya kom. Inte vill jag vara en stämningsförstörare, då är det bättre att jag går min väg. Jag är absolut inte den som vill bråka, men känner jag mig inte önskvärd, så går jag hellre.

• Endoriana

Linda1976: Ok, du väljer själv...Lycka till med viktminskningen

• TessaLisa

Lindas tråd är helt enkelt ett bra kompliment och jag tror att många kommer att trivas där!

• Endoriana

TessaLisa: Det är ju bra Då kan det kanske sluta bra i alla fall...

Svar på tråden 100+?????? Del 4