Pladdertråden 12

Talk to me...
Morron
Var är alla?
Nån som hört från AE? Har hon kommit hem tro?
Lurk: På måndag blir det MR för C.
Jag är sjuk, tror jag. Vi hade en man på jobb som kräkt två gånger och sen haft ont i magen... jag fick akut fruktansvärda smärtor i magen igår kväll och så kräkte jag två gånger.
Jag har fortfarande ont i magen men när jag skulle ringa jobb för att kolla om de tror att han har maginfluensa så fick jag höra att han gått bort och en till på vår avdelning ett par timmar efter
Så jag fick aldrig sagt vad jag ville för jag fick sådan chock! Och nu får jag inte tag på jobbet för att prata med dem... vad gör jag?
Cella: Men oj!
Usch nog är det maginfluensa jag har. Gud vad ont...fick tag på jobbet och kunde sjuka mig iaf.
Cella: krya på dig!
Previa tyckte inte att det verkade vara magsjuka jag har. De rådde mig att uppsöka läkare.
Eftersom jag insjuknade med akuta magsmärtor, inte kan gå upprätt, kräkt bara två gånger och bara en gång gjort tvåan... magen är svullen och hård.
Så menade de på att det t ex kan vara blindtarmen istället. Jag sa att jag skulle gå till akuten om detta var kvar till imorgon och lovade att jag inte skulle ta fler värktabletter.
Men jag tror helt klart att hon överdriver... jag har aldrig haft maginfluensa och kanske det är därför jag reagerar lite annorlunda.
Men Cellisen, är det värt att chansa?
Jag är på kurs i dagarna tre, därför är jag inte här på dagtid, så ni vet!
Lurk: Ok, då vet jag!
Cella: Du, var inte lika envis som C nu...
Sök i tid snälla du!
Haha Lurk, vilken gubbe!