• Prisssan

Pladdertråden 12

Mina vänner

{#lang_emotions_kiss}

Talk to me...
    För en tid tillbaka så har jag varit trött, försökt att vara allt på samma gång...
  • Svar på tråden Pladdertråden 12
  • Prisssan

Lurk: Underbar gubbe

Jag är inte envis, faktiskt bara det att akuten här är inte öppen nu och jag kan omöjligt ta mig iväg så långt nu. Går imorgonbitt så fort jag lämnat gummis.
    Sitter jag bara stilla så gör det inte lika ont och blir det värre så ringer jag ambulans.
    Men det gör ju inte lika ont nu som igårkväll när jag insjuknade!

Hon på 1177 reagerade inte lika hårt som ssk på previa, hon tyckte absolut att jag skulle gå imorgon om det fortf gör ont men inte så att jag behövde rusa...

I think I´m paranoid and complicated....
  • Cia o krabaten

Br aCella. Sov bort det onda nu.
    Kram

• Prisssan

Morning...

• Cia o krabaten

Krälar in. Fy fan vilken natt/morgon!
    Vad gör man när man inte orkar och bara vill kasta in handduken? *Suck*

• Prisssan
    Cia o krabaten skrev 2009-12-02 08:12:47 följande:
    Krälar in. Fy fan vilken natt/morgon! Vad gör man när man inte orkar och bara vill kasta in handduken? *Suck*
    Man skriker och klagar, bryter ihop och gråter...
    Sen tar sig sedan samman för att fortsätta med skiten?
  • Cia o krabaten

Stackars ungar som får ta skiten
    ELler ska jag gå ut på trappen i -6 och skrika av mig lite kanske

Hände en jobbig grej på dagis igår...
    Jag har alltid tyckt att personalen är oengagerad och mer bevakar än interagerar med ungarna.
    Ofta sitter de och kollar och 6 ungar ritar själva vid ett bord tex, istället för att sitta med och rita och prata och vara pedagog.
    Iaf, igår när jag hämtade så var de ute med E's åldersgrupp på 7barn.
    Det enda var att jag inte såg till nån fröken!
    Hann vara där i 5min innan en fröken (från andra avdelningen för det var barn från båda) kom ut!!!
    Jag ifågasatte då hur det kunde vara att de var enamma ute och hon svamlade med undanflykter om att ett barn behövde nya vantar osv.
    Men jag hade varit där i 5min och hon hade inte sett mig komma ens!
    Vem som helst kunde komma in och ta en unge
    Hennes svar var då att det var ett lugnt område. Eh? Say what?!

Nu vet jag inte om jag ska släppa detta nu eller går vidare/prata med vår egna personal.
    Känns jätteolustigt!
    Hur hade ni gjort?
    Man blir så hemmablind när det är ens egna barn...

• Prisssan

Cia: Jag som är en sådan fegis hade nog bara sagt att man kanske borde skynda sig att hämta vantarna eftersom barnen var ute ensamma och att jag varit här nu i fem minuter och sett att barnen varit ensamma.
    Hade det hänt igen så hade jag sagt till fröken att jag kommer att snacka med er chef om detta, för jag känner mig inte trygg med att lämna mitt barn hos personal som inte är med barnen ute.

• Cia o krabaten

Ja jag är också lite feg sådär, vill inte klaga, men nu kände jag att dte var för mycket så jag sa ifrån igår direkt till fröken.
    Men när jag pratade medM på kvällen tyckte ju han förstås att jag varit för snäll/mesig... Men han är ganska brysk och rättfram också.

• Prisssan
    Cia o krabaten skrev 2009-12-02 08:36:20 följande:
    Ja jag är också lite feg sådär, vill inte klaga, men nu kände jag att dte var för mycket så jag sa ifrån igår direkt till fröken. Men när jag pratade medM på kvällen tyckte ju han förstås att jag varit för snäll/mesig... Men han är ganska brysk och rättfram också.
    Mmm som C då. En gång när C hämtade gummis så glömde han säga till fritids att han hämtade henne (det stod skrivet att hon skulle vara där) iaf så letade de och blev oroliga men ett barn sa att hon trodde att Roxy´s pappa hämtade henne men de ringde aldrig för att kolla det
    Tänk om det inte hade varit Roxy´s pappa liksom.
    Iaf så skämdes jag och bad om ursäkt för det hela men C sa: Jaha varför ringde de inte, tänk om det inte hade varit jag då? De måste ju kolla sådant, så han blev mer arg på dem- trots att det var hans misstag från början.
    Han begärde att jag skulle skälla på dem men jag vågade inte för det var ju C´s fel från början men jag fick till något om att nästa gång så får de ju ringa mig för att kolla saken och då kan jag skälla på C att han glömde.
    Budskapet gick väl fram på ett väldigt mesigt sätt.

Bra att du sa till iaf
  • Cia o krabaten

Cella: Ja killar igen då kasnke
    M pratade om att han ska ta upp det på måndag när han hämtar... Vi får väl se

Svar på tråden Pladdertråden 12