• Anonym (hemskt)

skäms för min förlovningsring

Någon mer än jag som skäms över sin förlovningsring? Inget blev som jag hade tänkt mig med förlovningen.. ett frieri vid BB sängen efter 14 timmars förlossning, för att sedan bli lämnad själv av min nyblivna fästman (då besökstiden var slut och han blev hemskickad). Och en fjuttig platt/slät guldring "ta två betala för en"-ring..

Känner mig förnedrad av att gå med en ring som tonåringa köper, vart tog den romantiska middagen med live musik och en stor briliantring vägen?
    Har tagit upp detta med min fästman, och han säger att "alla" har sådana ringar, och diamatringer kommer när vi gifter oss. Stämmer det, vad har ni?
    Själv har jag vart så fräck och köpt en 0,70 carats briliant som jag ska låta guldsmeden sätta dit, är det fult av mig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-10 22:53
    Eftersom det kommer många liknande frågor ska jag förtydliga mig på vissa punkter.

*Jag är inte missnöjd med frieriet, jag hade dock önskat att jag fått tillbringa mer tid med min nyblivne fästman, mer än tio minuter efter förlovninge. Det blev inte helt som jag tänkt mig, men jag kan ändå tänka tillbaka på det med ett leende på läpparna. Även om det inte är en timmes romatisk berättelse.

* Jag är missnöjd med min ring pga att jag vart väldigt tydlig med vad jag ville ha men fick något helt annat. Och givetvis skulle jag inte velat ha en ring som skulle skuldsätta oss eller kostat en förmögenhet. Men just för att jag fått vackra briliantringar av min partner tidigare (som vart pant fynd eller från ebay- dvs riktiga fynd) så hade jag hoppats på en ring som jag kände mer för.

Något som gör mig mycket pressad är familj och vänner som är mycket matrealistiska och det har sina påföljder. Att bli erbjuden min mammas förlovningsring för att min inte dugde var väldigt förolämpande, lika så när vänner och släktingar visar upp sina vackra ringar och "jämför" varandras medans min inte existerar. Tyvärr kommer jag få vänta minst tvåår innan vi kan gifta oss, pga omkostnaderna. Vi är inte specciellt avanserade och hade lika gärna kunnat gifta oss borgligt och käkat en enkel middag för att fira det, men det förväntas mer av oss.. så det kan vi inte.

Kan tilläga att vi är svenska som många frågat.

• Svar på tråden skäms för min förlovningsring
  • Anonym (30000)
    Anonym skrev 2009-09-11 15:01:02 följande:
    Skrev du fel...eller la du på ytterligare 10.000??? Inlägget skrivet av 30.000...........hm, osar osanning!!
    Skrev fel. 38´000 är den korrekta siffran. 27 diamanter. Men hon bytte till en billigare, för 27´000 - den var mer praktisk och mycket snyggare. Jag har lite för pimpig smak...
  • Anonym (Nöjd!)

Till de som tycker TS är bortskämd och borde vara nöjd, tänk er in i följande:

Ni planerar bröllop med er fästman och du har pratat om hur du längtar efter att skrida ner för gången med honom i en härlig vit långklänning med slöja. Och så en dag kommer han hem och säger "Älskling, jag har hittad de perfekta bröllopskläderna åt dig!" Och drar fram en vit byxdress han köpt, inte ful på något sätt, men dock byxor och kavaj. Hade ni blivit själaglada över byxdressen och att "er älskling tänkt på er"? Hade ni fyllts av tacksamhet varje gång ni stolt visar upp bröllopskorten där ni posar i den byxdress er omtänksamma man köpt åt er? Eller hade ni velat säga, "Vad rart av dig älskling, men jag vill gärna ha en klänning."?

• Anonym

TACK...Burberry för anmälningen..........är det så man disskuterar i en tråd??? hahaha

• Anonym (nöjd)
    Anonym (30000) skrev 2009-09-11 15:13:56 följande:
    Eller snålföklarat Det krävs ju ingenting för att klämma fram ingenting, eller? Det låter som du tog illa vid dig. Var nöjd med att du har en kille som köper en billig ring åt dig istället, det passar ju dig tydligen. Min tjej ska inte behöva gå omkring med en billig ring resten av livet, om jag har råd att köpa den snyggaste ringen. Varför liksom? Dessutom blir jag glad varje gång jag ser ringen, och det är värt mycket för mig. Ringen måste ju matcha henne, och hon är grym.
    Hohoho! Riktigt lustigt att en del känner sig manade att stoltsera/skryta med sin fantastiskt goda ekonomi och hur mkt man är beredd att betala för en ring. För mig visar det bara dåligt självförtroende.
    Jisses, min man hade definitv garvat ihjäl sig här!

Att den här tråden helt ballat ur kan man ju bara konstatera. Kan rek en överdos av liknande på BT. (FL s systersajt)

Gör det som känns bäst i hjärtat TS!
  • Anonym

Anonym (30000) skrev 2009-09-11 15:16:33 följande:

Skrev fel. 38´000 är den korrekta siffran. 27 diamanter. Men hon bytte till en billigare, för 27´000 - den var mer praktisk och mycket snyggare. Jag har lite för pimpig smak...
    Inte för att vara sådan, men 27 diamanter? De måste ju vara så små att de lika gärna kunnat vara slipat flask-kross
    (Ringen är säkert jättefin och gnistrar massor, men hade jag själv fått välja en ring för nästan 40000 hade det blivit en hel sten - inte för att det någonsin kommer hända, min sambo får snålrysningar när jag kollar ringar för 15000 )
  • Anonym
    Anonym (nöjd) skrev 2009-09-11 15:20:07 följande:
    Hohoho! Riktigt lustigt att en del känner sig manade att stoltsera/skryta med sin fantastiskt goda ekonomi och hur mkt man är beredd att betala för en ring. För mig visar det bara dåligt självförtroende. Jisses, min man hade definitv garvat ihjäl sig här!Att den här tråden helt ballat ur kan man ju bara konstatera. Kan rek en överdos av liknande på BT. (FL s systersajt)Gör det som känns bäst i hjärtat TS!
    Tack gode gud för människor som dej{#lang_emotions_heart}
  • Burberry
    Anonym skrev 2009-09-11 15:14:24 följande:
    Jag kan misstänka att detta är trådstartaren....
    Misstänk på du bara! Hade du läst hela tråden eller min pres så skulle du dock veta att jag är lyckligt gift sen flera år tillbaka, börjar vara 10 år sen jag förlovade mig
  • lillahjärtatsmamma

Bara läst trådstarten. Jag har en slät förlovningsring och sen diamanter i vigselringen. Jag älskar min släta ring, enkel och vacker (kostade 6´vilket kändes lagom för oss). Jag ville att förlovningsoch vigselringarna skulle vara enkla för att jag har dessa varje dag och till alla kläder. Sen har jag förklarat att jag gärna tar en vulgoring a' la blingbling att ha till fest lite längre fram:)

Men det är klart att du ska trivas i din ring som sagt har man ju den alltid! så då tycker jag absolut att du ska sätta in stenen du köpt! Frieri på BB tycker jag låter fantastiskt romantiskt och ett ypperligt tillfälle som han bad dig dela livet med honom. Lycka till!

• Anonym (30000)
    Anonym skrev 2009-09-11 15:16:18 följande:
    SÅ PATETISKT.......... Skulle kvinnan i fråga vara värd mer pga en ring...så kan inte din va mycket för världen. Äckligt......handlar definitivt inte om avundsjuka...jag ser INGEN kärlek i det du skriver....
    Det finns kärlek i alla fall. Även om du inte ser den. Nä, hon är ju värd massor enligt mig så jag tyckte att det bästa var gott nog.

Självklart kan en slät ring vara fin också. Klassiskt liksom. Men eftersom giftermål känns avlägset så tyckte jag att förlovningsringen kunde få vara som en vigselring.

Invandrade svenskar har fattat det där. De har en grym förlovningsring och en enkel vigselring. Smart tycker jag.

Du... patetiskt är väl ett lite starkt ord. Alla är olika och alla som köper dyra ringar är inte patetiska. Det handlar om prioriteringar och vad man värderar. Jag försakade såklart massa kul saker när jag köpte en dyr ring. Det är väl inte patetiskt. Det är en gest.
  • Anonym (Nöjd)
    "Jag har lite för pimpig smak..."
    Jadu, DET tvivlar jag inte en sekund på!!
Svar på tråden skäms för min förlovningsring