• Waimea

Löpartråden 11

Tråd nummer 11 för oss som löptränar.

Alla som gillar löpning - oavsett om du tränar litegrann ibland eller elitsatsar - är välkomna hit. Vi pratar löpning, peppar, hejar och stöttar!

• Svar på tråden Löpartråden 11
  • qd girl

Vad alla är duktiga här i tråden.

Var i väg på årets längsta pass för min del, nästan 40 minuter (i snöslask dessutom) det känns verkligen som de är jobbigare å springa i sånt väder. Man börjar så smått börja komma igång igen. Känns så otroligt skönt. Måste försöka klämma in 2-3 löppass i veckan så man får lite bättre flås, för det känns när man ökar farten.

• qd girl

Vad alla är duktiga här i tråden.

Var i väg på årets längsta pass för min del, nästan 40 minuter (i snöslask dessutom) det känns verkligen som de är jobbigare å springa i sånt väder. Man börjar så smått börja komma igång igen. Känns så otroligt skönt. Måste försöka klämma in 2-3 löppass i veckan så man får lite bättre flås, för det känns när man ökar farten.

• rövardotter73

Å vad ni är duktiga. Jag vill också men ligger däckad.... Feber, ont i kropp och huvud, hostar, nyser och fryser. Gick hem grån jobbet idag och har sovit hela dagen. Vill också springa

• Kaya

Rövardotter, har du månne fått baconsjukan? VILA VILA och DRICK DRICK så är du snart ute i spåret och kutar igen! Krya på dig!

BRA JOBBAT Yoijo!!!!! Du springer så fort som jag VILL springa till våren, Vårruset 2010! Nu måste jag ta mig i kragen med intervallerna så jag verkligen förbättrar mina tider - dina bedrifter inspirerar mig!

Idag 60 min funk + 30 min booty express. Nice! Då har man god nytta av springmusklerna.

K

• Gimle

Kaya: Wow! Känns jättekonstigt och jättecoolt att jag kan inspirera någon när det känns som att jag bara masar mig runt och nätt och jämt överlever. Mitt nästa mål är att känna att jag har någon sorts kontroll över tempot och min springning och att det inte bara handlar om att ta mig runt och överleva:)

qd girl: Snöslask är riktigt jobbigt att ta sig fram i, så bra jobbat:) Extra träning för benmusklerna blir det. Själv har jag inte sett snö på 3 år:(

• Kaya

Yoijo, något konstigt som jag har upplevt är att man inte alltid kan "känna tempot i kroppen"... Ibland när jag känner mig pigg och stark och ska försöka springa lite snabbare och det verkligen KÄNNS som att min vanliga runda går mycket fortare än vanligt så blir jag superförvånad när jag kommer in på samma tid som vanligt, eller till och med har sprungit långsammare än jag brukar, enligt klockan! Och tvärtom, ibland är man ute på en seg och oinspirerad runda, benen är stumma och trötta och man bara tvingar sig att slutföra löpturen, och så visar det sig att man har kapat en minut eller två på sin vanliga tid...! Mysko.

K

• Waimea

Idag var jag ute på förmiddagen, svärmor passade lilltjejen, lyxigt. Blev 12 km i skogen - jag bestämde mig för att hålla ett lagom tempo, ta det lite lugnare och jag lät bli att kolla km-tiderna på klockan. Planen var att se hur bra koll jag har på farten utan hjälpmedel och någonstans längs vägen tänkte jag att 'jo, det här är nog 5.05-5.10-tempo' och visst var det så! Kul att kunna gå på känsla.

Snillis: Gött att du är igång igen!

• LillLisa

waimea; du börjar ju bli ett riktigt proffs på det här! Tufft att kunna känna på några sekunder när vilket tempo man håller.

Själv har jag just snöat in lite på bodypump. Hade inte varit på ett enda pass sedan i våras och nu är det ju SÅ kul när man kan lägga på kilo efter kilo på skivstången. Träningsvärken håller sig också på en lagom nivå . Är dessutom lite småförkld och då känns det bra med träning som inte fär hjärtat att rusa så snabbt.

Planerar att förkylningen avtagit tills på torsdag, för då ska jag springa. Så det så. Innan dess blir det nog lite vikter igen. Alltså i morgon.

• snillis

Åter ett pass crosstrainer + löpband. Kändes bra i benen men jag tar det försiktigt. Vill verkligen inte dra på mig benhinneinflammation igen. Men det är nästan svårt att sluta springa när jag väl kommit igång för det känns så himla bra.

• Gimle

Ni andra springer så långt... Tror inte jag skulle klara av över 10 km mentalt.

Själv sprang jag mina 3 km (på löpband) snabbt idag, en hastighet på 13,2 km/h. Var riktigt jobbigt men jag klarade det. Efteråt joggade jag lite och sen tränade jag magen.

Svar på tråden Löpartråden 11