• Waimea

Löpartråden 11

Tråd nummer 11 för oss som löptränar.

Alla som gillar löpning - oavsett om du tränar litegrann ibland eller elitsatsar - är välkomna hit. Vi pratar löpning, peppar, hejar och stöttar!

• Svar på tråden Löpartråden 11
  • Waimea

Kaya: 60 min på milen är inte dåligt, hördu. Det kan variera så mkt från dag till dag när man springer, dessutom har du inte sprungit så långt så många gånger, spring samma runda ett par gånger utan att ta tiden och testa igen så ska du se att du når din målsättning!

• Kaya

Tack snälla Waimea. (Nästa gång du är i Nkpg och jobbar - om du har en stund över - hör av dig så kan vi ta en... nej inte en löptur, ha ha, det törs jag inte, men en promenad eller en fika tillsammans! )

Usch baciller o virus. Känns som att alla runtomkring oss är sjuka... och jag bara väntar lite nervöst på att vi ska "trilla dit"! Tills dess ser jag till att njuta extra mycket av träningen... för när som helst blir det väl påtvingat träningsuppehåll på grund av vinterkräk eller baconsjuka eller nåt annat trevligt *rys*

Idag sovmorgon med lilltjejen, lyxfrukost med henne (starkt kaffe, löskokta ägg, surdegsmackor och småprat med min 4-åring = LYCKA), lämna på dagis o sedan mitt favoritpass på gymmet, styrka för bröst triceps rumpa o ben. Jag älskar min fredagsträning! Värmde upp på CT först och efter styrketräningen körde jag 10 min löpband, powerwalkade med brant lutning i 5 min och sprang en km på 5 min för att känna hur det kändes. Det tempot känns ju väldigt lindrigt på löpbandet, och speciellt när man vet att det bara rör sig om EN km och FEM minuter, men är något annat när det är backe upp o backe ner i skogen, ojämnt underlag, längre sträcka osv.

Men absolut Waimea tror jag att det kommer att funka att nå mina mål om jag bara vänjer mig vid att springa milen eller mer, så kroppen liksom ställer in sig på det. Jag har ju mest hållit mig till rundor på 4-7 km och än så länge känns milen och allt däröver som LÅNGT - och LÄNGE, bara detta att hålla igång benen en hel timme! (Jag hoppas ha nytta av att gå på spinning varje vecka - där gäller det ju också att bara mata på i 60 min och aldrig stanna och vila!)

Imorgon vilodag, älskade lördag. Söndag löpning igen. Jag får se om det blir en längre runda igen eller någon form av intervallpass (vilket kanske är det jag allra mest behöver!).

Ha en riktigt skön helg!

K

• Trollens mamma

Härligt läsning här!

Imorgon ska jag ta en löprunda.Har mest blivit annat träning den här veckan,pump,bodycombat och massa promenader.

Har haft en "svår" grej att bära 3 veckor,när jag fann en knut i bröstet.Idag slapp jag äntligen på rtg o ultra och det är inget farligt!Puh,det kändes så ofantligt skönt!
    Har varit lite smånervös över detta spec.när mamma haft cancer.

Nu ska barnen i säng och jag o kärleken ska fredagsmysa.

Trevlig helg!

• Kaya

Trollens mamma - himmel vad nervöst! Trots att man alltid fått höra att de flesta knutar/knölar är ofarliga så är man ju ändå supernervös för att hitta något i brösten. Helt underbart att du fick besked att det inte var nåt! Njut extra mycket av mys o helg nu när du kan släppa det där!

K

• isold2003

Hej tjejer! Idag sken solen och det kändes nästan som en sensommarmorgon. Härlig dag för ett långpass med klubben Det blev totalt 35 km och jag var alldeles lycklig när jag kom hem. Finns inte mycket bättre än löpning med goda vänner i strålande sol och lite blåst, sprang med ett stort leende på läpparna stor del av vägen, som vanligt måste mötande tro att jag är knäpp

Trollens mamma, usch! Det där vet jag hur det känns. Så skönt att det inte var någon elakartad knöl!

Kaya, det lät härligt med beskrivningen av ditt pass igår, du är så underbart entusiastisk och det smittar av sig

Waimea, hur har det gått med långpass idag?

• Gimle

Halloj!
    På grund av jobb så blev det inget intervallpass igår och jag kommer även att missa min 5 km runda imorgon. Däremot så har jag varit ute på en ganska långsam men jobbig 11 km runda med en massa superjobbiga backar alldeles nyss. Sprang i bara shorts och linne och det duggregnade så det blev aningens för kallt tyvärr. Har ju aldrig sprungit så långt förut men själva distansen kändes inte jobbig, däremot höll backarna nästan på att ta livet av mig.

Isold: 35 km!!! wow. Du är grym.

Kaya: Tycker du var jätteduktig som klarde milen på 60 min. Börja köra lite intervaller så benen lär sig att få upp farten och sen kommer du snart att kunna göra det snabbare. Tror jag iof att du kommer göra redan nästa gång du ger dig på det under lite bättre förutsättningar.

Trollens mamma: Grattis till det glada beskedet!

• Trollens mamma

Hej på er!

isold:Ja,jag har sagt det förr,men du är en helt fantastiskt löpare. 35 km!

Idag ska jag vila....tror jag.Bara ett skön promenad ska det bli.Har tränat varje dag den här veckan,och känner mej lite sliten i kroppen.Igår bidde det en skön löprunda,varmt o vackert väder här.

• snillis

En nyfiken fråga - ni som tränar så där mycket - tränar era äkta hälftar lika mycket? Och i så fall - när sjutton ses ni?
    Jag tycker att det är svårt att få till det rent logistiskt.

• isold2003

Tack tjejer! Snillis, min man tränar inte lika många timmar som jag, det vore svårt att få ihop tiden då, men jag springer rätt mycket morgonpass och eftersom han är morgontrött så hade vi inte setts den tiden annars heller.. Hur som helst är jag mycket trevligare att umgås med när jag får träna och det har han insett för länge sen så det fungerar bra.

Yoijo, den jobbiga backrundan gav säkert både benstyrka och mental styrka Kul att distansen inte var något problem trots att du inte sprungit så långt tidigare. Det lät rätt kallt med shorts och linne dock!

• Waimea

Isold: 35 km är hela min veckoträning minus 5 km. Jag är så avis på dig!! Jag skulle vilja få till 5-6 mil i veckan, men med en liten bebis, novembermörker, en man som allt som oftast behöver jobba sena kvällar är det som förgjort. Får göra kvalitet av det jag hinner och bida min tid.. Det är inte så vansinnigt länge tills dess att ljuset kommer åter om kvällarna, även om det känns oändligt långt just nu. Får väl göra som Kattstugan annars och shoppa loss på en pannlampa.

Det blev två rundor i helgen - en på asfalt igår kväll, utmed alla gatljus där jag bor. Ett varv mäter drygt fyra km så det blev tre varv. Passade på att skrämma en granne med.. Inte skitkul, men vad gör man inte?? Skönt var det i alla fall, skönt och stjärnklart.

Idag tänkte jag två mil, eventuellt, och gav mig iväg på min favvorunda i regnet. Blev dock bara knappa 13 km, benen var lite trötta efter gårdagskvällen, ungarna sjuka och maken juste nog att släppa iväg mig mitt på dagen, så jag stannade där. Var en jobbig, men ändå skön runda, märktes att det blivit mycket flacklöpning på senare tid, så mer backintervaller åt Wai!

Kaya: Javisst, jag hör av mig om jag ska till Peking och har möjlighet att ses, vore skitskoj.. Din fredag lät gottig som attan!

Svar på tråden Löpartråden 11