Inlägg från: Sedek |Visa alla inlägg
  • Sedek

Tråddödare igen....

Velour skrev 2009-12-05 23:01:09 följande:
    Sedek, ta inte illa upp av att jag la fram detta, för det har inte med vanliga troende att göra. Det har att göra med mentalt sjuka människor som honom.
    Ingen fara

ASG!
  • Sedek
    Velour skrev 2009-12-05 22:58:06 följande:
    Uj, du gjorde det verkligen! (20 st. Ave Maria)
    Nej... Vet inte hur man gör faktiskt?!

Är det det som är korstecknet? Eller är det en bön man säger, och gör korstecknet samtidigt!?

Shit, jag BORDE veta.
  • Sedek
    Velour skrev 2009-12-05 23:04:07 följande:
    Men varför vill man gå på en sån tillställning överhuvudtaget om man är normaltroende?
    För att höra honom tala, Benny Hinn alltså.

Men det var inte därför jag var där sist han var i Sverige...
  • Sedek
    Velour skrev 2009-12-05 23:06:31 följande:
    Vet du inte? DET var konstigt!
    Iofs har jag ingen katolsk bakgrund, så det kan nog bero på det.

Vet du?
  • Sedek
    Velour skrev 2009-12-05 23:07:29 följande:
    Men tror du på Humbug-Hinn? "Det var inte därför ag var där sist..." Du tänker inte säga varför du var där, va?
    Både ja och nej. Om man ser till vad han säger om kristenheten, världen, människor osv så tror jag det mesta är rätt så vettigt och värt att lyssna på. Har iofs inte hört så mycket men vad andra säger och det lilla jag hört och läst om honom.

Anledningen till att jag var där under hans Sverigebesök... Ledtråd:

• Sedek
    Velour skrev 2009-12-05 23:11:21 följande:
    Motsvarigheten till Hinn finns det gott om inom islam också...*ryyyys*
    Gör det ? Hur funkar det då?
  • Sedek
    Velour skrev 2009-12-05 23:11:49 följande:
    Varför ska jag veta det? Jag är inte ens troende...
    Det är nog många icketroende som vet det, kanske du var en av dem... Men ok, får väl googla fram det själv då
  • Sedek
    Velour skrev 2009-12-05 23:16:32 följande:
    Var du hans livvakt här i Sverige? Men du? Du verkar ha en positiv inställning till livet och människor samt ett öppet sinne. Inte behöver du lyssna på en man som tror att han har övernaturliga krafter?
    Nej det behöver jag inte. Men man kan välja att lyssna för att vidga sina egna vyer. Det behöver inte betyda att jag tror på eller anammar allt han säger.

Hur tänker du om du läser en bok om exempelvis beteendemönster eller självförverkligande? Visste du vem hon den där beteendepolisen var, Elaine Bergkvist? När du läser hennes bok, (om du nu gjort det) gör du det med ett öppet sinne eller hur tar du till dig det hon skriver?

Inte för att jag lyssnar på mr Hinn men om jag skulle hamna i den sitsen igen, så skulle jag såklart lyssna och begrunda.
  • Sedek
    Velour skrev 2009-12-05 23:22:11 följande:
    Tja, de går inte runt och kör med handpåläggning och låtsas att de har guds övernaturliga krafter. Men de tror så stenhårt att de verkligen kan övertyga andra att de är övermänniskor Visst, vill man tro på sånt så får man väl göra det. Det är ens personliga förlust. För inte tror du väl att Khomeini var en övermänniska och en av guds utvalda?
    Khomeini? Måste googla, vänta...
  • Sedek
    Velour skrev 2009-12-05 23:23:07 följande:
    Det kan vara användbart att veta det, men jag har inte funnit användbarheten för min egen del. Har du hittat det än?
    Japp:

Bönen lyder som följer:

Latin
    Ave Maria,
    gratia plena,
    Dominus tecum.
    Benedicta tu in mulieribus,
    et benedictus fructus ventris tui:
    IESUS.

Sancta Maria,
    mater Dei,
    ora pro nobis peccatoribus,