Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare igen....

Jaha, så menar du. Ja, jo...så kan jag också känna ibland. Men sen tänker jag "what the fuck"...världen går ju inte under för det, om jag råkade säga något knasigt eller något som helt går emot någon annans tankar.
    För det är väl inte så att de andra aldrig har känt likadant eller aldrig hamnat i likadan situation som mig.

Ja, den där balansen är allt bra om man kunde rent instinktivt.

Ord blind skrev 2009-11-11 10:01:00 följande:

På den nivån jag gör det ibland så är det det. Att jag får ångest för att jag kanske råkade säga något "plumpt". Det handlar inte om att inte bry sig om maänniskan utan lita på att människor umgås med mmig för att dom tycker jag är en rolig prick. Det finns inte bra balans i allt. :)
  • Velour

Så, berätta nu då. Vilka är dina bättre resp. sämre egenskaper?

Scratchy skrev 2009-11-11 16:19:29 följande:
    Precis vad jag tänkte! Det är en nödvändig egenskap att bry sig om vad andra tycker om en.Så Ord blind, sämre kan du!
  • Velour

OK du har svarat redan.

Naaw, ödmjuk....Den sämre då?

(GLÖM att snygghet skulle vara en bra egenskap, för det räknar jag inte ens en procent som egenskap )

Scratchy skrev 2009-11-11 16:22:23 följande:
    Nej, du måste fortfarande svara bättre på fråga 1.Hur som helst...Bra egenskap:Jag är så sjuuuuukt snygg!Dålig egenskap:Jag är så sjuuuuukt snygg (vilket kan vara dåligt för att det tar fokus från min fantastiskt höga intelligens)...Nej förresten. Min bästa egenskap är att jag är så ödmjuk.
  • Velour

Men OK då! Vissa livnär sig ju på sitt utseende, men jag ser det ändå inte som en egenskap på samma sätt som när man t.ex. ÄR envis, eller ÄR intelligent eller ÄR ödmjuk. Visst påverkar ens utseende hur man uppfattar sig själv och hur man kan komma att bete sig, men jag ser den inte som en egenskap i sig själv. Utan, jag ser det som en attribut som påverkar ens egenskaper.

Fan vad svårt att förklara hur jag tänker egentligen.

Scratchy skrev 2009-11-11 16:26:36 följande:
    Jag ser egenskap som en variant av karakteristika. Men när vi ändå är inne på sociologi så har vi ju det att karakteristika blir egenskaper när vi värderar det, vilken folk uppenbarligen gör vad gäller snygghet.
  • Velour

Men nu måste jag vila mina trötta ögon en stund. Vi ses senare!

• Velour

Ja, du har rätt. Man är på ett visst sätt beroende på situation och människan förändras hela tiden. Fast i och för sig vet man ändå lite om sig själv när man beskriver sig själv. Hur bra man beskriver sig själv beror ju också på hur bra man ser sig själv bete sig i olika situationer eller genom andras bedömning av en. Sedan hur någon annan tolkar mitt beteende i en situation kan antingen stämma eller inte och många gånger bedömer man någon utifrån sina egna referensramar/föreställningsvärld (om det var det du menade).

Men jag tror ändå att en persons yttre snarare är attribut som inte säger mycket om en persons personlighet/sätt att agera. Man kan å andra sidan skapa sig en _bild_ av hur någon kan vara som person enbart genom att titta på det yttre, men snygghet/fulhet säger ju inte direkt något om hur personen beter sig egentligen. Så när någon säger att "jag är snygg/ful/medelmåttig", så får jag inte upp någon bild på hur den personen kan vara mer än att föreställa mig hur den personen kan se ut, och kan därför inte se det som en egenskap. Iallafall inte på det sätt jag ser på personlighetsdrag som egenskap.

Har du läst sociologi/psykologi eller liknande? Tycker att du är så påläst. Men det är väl en bra kombination? Snygg och påläst

Scratchy skrev 2009-11-11 19:13:56 följande:
    Men å andra sidan är ju envis, intelligent eller ödmjuk tolkningar av en människas personlighet. Ingen har väl en egenskap hela tiden, och om du ser dessa egenskaper hos andra så är det snarare en projektion, som då inte säger något om den personen utan om dig.Därför tycker jag att snygg är min ENDA egenskap, eftersom det är det enda som nästan alla människor anser om mig, även de fula. Alltså verkar det vara det enda jag vet om mig själv som inte helt och hållet kan härledas till projektioner från andra; sådeles den enda egenskapen som är MIN.Så tänker jag...
  • Velour

Bra Sedek, du logiskt pedagogiska. Och så en gång för ALLA (men mest för att Scratchy vill veta )

DEJTAR du ISNOGOOD?

• Velour

Jag vet! Vi kan väl outa våra "frikort" Någon som vill ta första steget?

• Velour

Ja, en dejt kan ju inte skada. Alltid kul att träffa någon SNYGG och snacka lite skit om allt mellan himmel och jord. Men risken är väl att man då tappar fokus lite då och då eftersom motparten som sagt är så snygg. Och då framstår man väl som korkad eller nåt som inte hänger med i samtalet och sen är den dejten förstörd.

Så, kanske är det inte en bra idé trots allt

Nä, men Sctratchy har frågat om er två vid ett par tillfällen, så då tänkte jag en gång för alla fråga hur det ligger till. Jag tror att Scratchy vill veta sina chanser på Isnogood faktiskt

Eller? Vad säger du om det Mr. Scratchy?

Sedek skrev 2009-11-11 23:38:44 följande:
    Eller hur för Scratchy... Erkänn att du också vill dejta mig *funderar på det där med självinsikten*Vet inte om jag ska ge er hela tråkiga sanningen, eller låta er leva i ovisshet med tankar på att något väldigt fint har inträffat. Ska fundera lite till.
  • Velour

Jag har fått veta att frikort är en person som det är helt OK att ha sex med om man får tillfälle till det, när man själv är i ett förhållande. Förutsättningen är att ens partner måste ha godkänt detta.

Men nu vet jag bara att vissa här i tråden har förhållanden, men vi andra kan väl också ha våra frikort?

Sedek skrev 2009-11-11 23:39:50 följande:
    Och vad är "frikort"?Menar du nån man alltid kan ringa och ha sex med? Vilket är den enda typen av frikort jag kan komma på, det kanske är jag som är fixerad.
Svar på tråden Tråddödare igen....