-
Isnogood skrev 2009-11-12 19:33:29 följande:www.familjeliv.se/Forum-5-98/m46246125.html Ännu en till listan... -
Ja, för Bergqkvist är moralguden
Jag kommer från Iran. Nej "I'm from Persia, you know, like the cat. Meeooowww"
(Maz Jobrani).
Så det är bara att välja och vraka på att epiteter tillägnade mig
Sedek skrev 2009-11-12 20:13:41 följande:Är du Är det fult att fråga vilket land?Läste en bok för ett tag sedan av Elaine Bergkvist, minns inte vad den hette, men där påstod hon att det är fult att fråga vilket land man kommer från...Ber i så fall om ursäkt om du tar illa upp Får jag gissa? -
Oj, missade att du frågade om du fick gissa. Det skulle ha varit kul! Men, men, jag är en partypooper.
-
Rojbas? Was ist das? Libanon, nice.
Jag gissar att xwahafiz betyder hejdå. För det låter som persiskans "khodahafez".
Tack för komplimanget
Detsamma!
Sedek skrev 2009-11-12 21:11:55 följande:Rojbas Hahaha du är rolig i vilket fall, oavsett land Nu avslöjade du dig, men jag skulle gissat Libanon annars. Xwahafiz -
För mig hjälpte det med choklad
Förresten, vilken månad är du i?
Ord blind skrev 2009-11-12 21:36:48 följande:
Tips mot illamående? -
Ha! Tänkte på dig för en stund sen. Undrade vart du hade tagit vägen

gaffsan skrev 2009-11-12 21:37:57 följande:OHhO ,vad Mandel är bra -
Du är iaf duktigare än mig
Vad kan du mer?
Sedek skrev 2009-11-12 21:46:30 följande:Det betyder hej på ett av alla Iranska språk, trodde jag skulle glänsa lite där men icke...*drar mig stilla tillbaka och håller mina något ojämna språkkunskaper för mig själv* -
Vem skulle du vilja att han dejtade?Scratchy skrev 2009-11-12 21:46:10 följande:Det var just det som skulle vara så obehagligt... om han dejtat den ena av mig... -
Ha! Jag fick ett nummer! *2200*
-
Hmm..Svenska kan jag, även om mitt ordförråd fortfarande har STOR plats kvar för påfyllnad. Persiskan kan jag tala rätt flytande, dock är skriv- och läskunnigheten på en mellanstadieelevs nivå. Engelskan är bra, dock inte så bra än (fick iaf MVG i Eng C
). Tyskan har jag glömt bort till 98%.
Arabiska vägrar jag att lära mig (av personliga skäl) även om så himla mycket i persiskan har försvunnit pga arabiskans framfart. T.ex. kan jag säga att "hej" på persiska egentligen heter "dorood", men att de flesta av oss ändå säger "salam" (som ju är på arabiska).
Sedek skrev 2009-11-12 21:51:14 följande:Jag kan mycket I språkväg, tja, norska kan jag både skriva och prata flytande Du då?