• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Ord blind
    Polly S skrev 2009-11-11 18:28:16 följande:
    ojoj! :)
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-11 16:32:11 följande:
    Men OK då! Vissa livnär sig ju på sitt utseende, men jag ser det ändå inte som en egenskap på samma sätt som när man t.ex. ÄR envis, eller ÄR intelligent eller ÄR ödmjuk. Visst påverkar ens utseende hur man uppfattar sig själv och hur man kan komma att bete sig, men jag ser den inte som en egenskap i sig själv. Utan, jag ser det som en attribut som påverkar ens egenskaper.Fan vad svårt att förklara hur jag tänker egentligen.
    Men å andra sidan är ju envis, intelligent eller ödmjuk tolkningar av en människas personlighet. Ingen har väl en egenskap hela tiden, och om du ser dessa egenskaper hos andra så är det snarare en projektion, som då inte säger något om den personen utan om dig.

Därför tycker jag att snygg är min ENDA egenskap, eftersom det är det enda som nästan alla människor anser om mig, även de fula. Alltså verkar det vara det enda jag vet om mig själv som inte helt och hållet kan härledas till projektioner från andra; sådeles den enda egenskapen som är MIN.

Så tänker jag...
  • Scratchy

Ord blind skrev 2009-11-11 17:02:52 följande:

Velour fyllde min inbox! :) Med precis den blomman jag försökte skicka till mig själv. Trevligt! :)Tack ändå! :) Vinkar ut genom fönstret mot Mölndal.
    Okej, hoppas du fortsätter vinka tills jag kommer tillbaka till Mölndal.

Ser du till Mölndal från där du bor? Var bor du?
  • Ord blind
    Scratchy skrev 2009-11-11 19:23:49 följande:
    Ord blind skrev 2009-11-11 17:02:52 följande:
    Okej, hoppas du fortsätter vinka tills jag kommer tillbaka till Mölndal. Ser du till Mölndal från där du bor? Var bor du?
    Nej, det gör jag inte. Jag bor någonstans på västkusten.
  • Isnogood

Fy faan vilken pers....onsdag i dag....o först NU så har jag fått tag på en hästtransport..."megaphu"

Allt tack vare en alldeles underbar kille på mitt jobb som hjälpte mig genom att prata med sin granne

En STOR sten lyftes från mitt bröst...både jag o min mamma har letat o letat... kollat uthyrningsställen, bensinstationer, företag, privatpersoner o en del till... med flera mils avstånd...o antingen så har de varit uppbokade, varit körförbud, lånas en ut, inga vinterdäck på (jag har d på min bil...) osv osv osv.....

Men nu så är det äntligen fixat....så nu ska jag lugna mig lite, andas ut o fixa resten som ska fixas innan vi åker

Kramar till er alla

• Polly S

skönt att det ordnade sig!
    bara 3 dagar kvar då?

Isnogood skrev 2009-11-11 20:34:30 följande:
    Fy faan vilken pers....onsdag i dag....o först NU så har jag fått tag på en hästtransport..."megaphu" Allt tack vare en alldeles underbar kille på mitt jobb som hjälpte mig genom att prata med sin granne En STOR sten lyftes från mitt bröst...både jag o min mamma har letat o letat... kollat uthyrningsställen, bensinstationer, företag, privatpersoner o en del till... med flera mils avstånd...o antingen så har de varit uppbokade, varit körförbud, lånas en ut, inga vinterdäck på (jag har d på min bil...) osv osv osv..... Men nu så är det äntligen fixat....så nu ska jag lugna mig lite, andas ut o fixa resten som ska fixas innan vi åker Kramar till er alla
  • Isnogood
    Polly S skrev 2009-11-11 20:45:51 följande:
    skönt att det ordnade sig!bara 3 dagar kvar då?
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    Nu är det verkligen nervöst o spänt....

Många regler angående hemtransporten...dels så MÅSTE det finnas sågspån o hö i transporten (annars så får man inte lasta på hästen o ta med den hem...)
    Sedan så får man inte ha i någon mellanvägg eller bommar...för hästen måste stå löst.
    -De är inte vana vid att fraktas uppbundna som de flesta svenska hästar är...

Kommer vara såååå attans nervös på lördag innan vi är hemma igen o hon står i boxen....
  • Scratchy
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Nu är det verkligen nervöst o spänt.... Många regler angående hemtransporten...dels så MÅSTE det finnas sågspån o hö i transporten (annars så får man inte lasta på hästen o ta med den hem...)Sedan så får man inte ha i någon mellanvägg eller bommar...för hästen måste stå löst.-De är inte vana vid att fraktas uppbundna som de flesta svenska hästar är...Kommer vara såååå attans nervös på lördag innan vi är hemma igen o hon står i boxen....
    Men lycka till du!
  • Scratchy

Ord blind skrev 2009-11-11 19:33:20 följande:

Nej, det gör jag inte. Jag bor någonstans på västkusten.
    Oj... norr eller söder om mig?
  • Scratchy

Har upptäckt att det är dumt att hänga för mycket på fl när man skriver uppsats, för man får sånna problem med stavningen av att läsa här. Inte i denna tråden naturligtvis, men i de andra.

Svar på tråden Tråddödare igen....