• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Velour

OK, såhär gick det till. Min far och min lillasyster gick till vårdcentralen för att vaccinera sig mot svininfluensan. Min lillasyster har diabetes typ 1 och min far jobbar inom vården. Båda nekades vaccinet eftersom de, enligt dem, inte tillhörde någon riskgrupp. Senare återvände min syster dit med vår mor som då ville veta varför min syster inte fick vaccinet. På vårdcentralen påstod man att det hade blivit missförstånd och att man viss skulle vaccinera min syster p.g.a. hennes tillstånd. Så min syster vaccinerades. Men inte min far eftersom han fortfarande inte tillhör någon riskgrupp.

Polly S skrev 2009-11-10 19:19:43 följande:
    va? vilka får inte det?
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-10 12:50:09 följande:
    Ja, du! Du outade bara lite. Så nu får du snällt outa lite mer än bara "envis"
    Hm... ok, bara för att rätt ska vara rätt då:

Bra egenskap:
    Jag är rätt så snygg

Dålig egenskap:
    Jag har dålig självinsikt

Pssst: *viskar* egentligen är det tvärt om, men säg inget...
  • Velour

Meh! Att vara snygg är väl ingen egenskap? Såvida man inte använder sin snygghet _som_ en egenskap och det gör du väl inte hoppas jag

Haha, dålig självinsiktikt...fast det egentligen är tvärtom Men ge mig då en dålig egenskap som är på riktigt då!

Nä, du har fortfarande att outa dig mer än detta. Kom igen nu, en bra och en dålig!

Sedek skrev 2009-11-10 23:15:45 följande:
    Hm... ok, bara för att rätt ska vara rätt då:Bra egenskap:Jag är rätt så snygg Dålig egenskap:Jag har dålig självinsikt Pssst: *viskar* egentligen är det tvärt om, men säg inget...
  • Scratchy

Jag fattar inte två saker, och om ni inte berättar dem för mig så kommer jag att skicka mjältbrand till er allihopa:

1. Har Isnogood och Sedek träffats i verkligheten?

2. Vad är detta snack om outande av egenskaper?

Så, du som läser detta kanske inte bryr dig om att du själv får mjältbrand, men vill du ha på ditt samvete att de andra i tråden får det? Nä, just det. Och ni som tror att det är tomma hot, ni har ingen himla aning om vad jag är kapabel att göra.

• Polly S

jaha, OK, men då är det väl som här, att "vanliga" börjar vaccineras ngn vecka efter riskgrupper, inte att de inte får vaccineras alls?

Velour skrev 2009-11-10 22:33:44 följande:
    OK, såhär gick det till. Min far och min lillasyster gick till vårdcentralen för att vaccinera sig mot svininfluensan. Min lillasyster har diabetes typ 1 och min far jobbar inom vården. Båda nekades vaccinet eftersom de, enligt dem, inte tillhörde någon riskgrupp. Senare återvände min syster dit med vår mor som då ville veta varför min syster inte fick vaccinet. På vårdcentralen påstod man att det hade blivit missförstånd och att man viss skulle vaccinera min syster p.g.a. hennes tillstånd. Så min syster vaccinerades. Men inte min far eftersom han fortfarande inte tillhör någon riskgrupp. Polly S skrev 2009-11-10 19:19:43 följande:
  • Velour

OK, OK!

1) Jag har ingen aning om Isnogood och Sedek har träffats, men det kanske är på tiden att de gör.

2) Du får gärna outa en dålig egenskap du har respektive en bra egenskap.

Så, kommer jag att klara mig nu?

Scratchy skrev 2009-11-11 00:03:09 följande:
    Jag fattar inte två saker, och om ni inte berättar dem för mig så kommer jag att skicka mjältbrand till er allihopa:1. Har Isnogood och Sedek träffats i verkligheten?2. Vad är detta snack om outande av egenskaper?Så, du som läser detta kanske inte bryr dig om att du själv får mjältbrand, men vill du ha på ditt samvete att de andra i tråden får det? Nä, just det. Och ni som tror att det är tomma hot, ni har ingen himla aning om vad jag är kapabel att göra.
  • Velour

Ah, det kanske är så de gör här också

Polly S skrev 2009-11-11 06:58:31 följande:
    jaha, OK, men då är det väl som här, att "vanliga" börjar vaccineras ngn vecka efter riskgrupper, inte att de inte får vaccineras alls?
  • Ord blind

Bra egenskap: envis
    Dålig egenskap: bryr mig fortfarande lite om vad folk tycker om mig. Men jag jobbar på det!

Svar på tråden Tråddödare igen....