• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Velour

Godmorgon på dig! Hoppas du har sovit riktigt gott!

Men du, det är alltid bra för självinsikten att bry sig lite om vad andra tycker. Andras åsikter om en, om det är konstruktiv kritik, hjälper en att växa. Jag kommer inte ihåg vem det var som sa det (trots att jag alldeles nyss har läst om honom i sociologin ) att man blir en människa genom interaktion med andra människor.

Därför tycker jag inte att det är en dålig egenskap att bry sig lite om vad andra anser om en, om det nu inte går så långt att man lever för att behaga andra och följa strömmen även om det går emot ens principer.

Ord blind skrev 2009-11-11 09:34:32 följande:

Bra egenskap: envisDålig egenskap: bryr mig fortfarande lite om vad folk tycker om mig. Men jag jobbar på det!
  • Ord blind
    Velour skrev 2009-11-11 09:52:37 följande:
    Godmorgon på dig! Hoppas du har sovit riktigt gott!Men du, det är alltid bra för självinsikten att bry sig lite om vad andra tycker. Andras åsikter om en, om det är konstruktiv kritik, hjälper en att växa. Jag kommer inte ihåg vem det var som sa det (trots att jag alldeles nyss har läst om honom i sociologin ) att man blir en människa genom interaktion med andra människor.Därför tycker jag inte att det är en dålig egenskap att bry sig lite om vad andra anser om en, om det nu inte går så långt att man lever för att behaga andra och följa strömmen även om det går emot ens principer.Ord blind skrev 2009-11-11 09:34:32 följande:
    På den nivån jag gör det ibland så är det det. Att jag får ångest för att jag kanske råkade säga något "plumpt". Det handlar inte om att inte bry sig om maänniskan utan lita på att människor umgås med mmig för att dom tycker jag är en rolig prick. Det finns inte bra balans i allt. :)
  • Velour

Jaha, så menar du. Ja, jo...så kan jag också känna ibland. Men sen tänker jag "what the fuck"...världen går ju inte under för det, om jag råkade säga något knasigt eller något som helt går emot någon annans tankar.
    För det är väl inte så att de andra aldrig har känt likadant eller aldrig hamnat i likadan situation som mig.

Ja, den där balansen är allt bra om man kunde rent instinktivt.

Ord blind skrev 2009-11-11 10:01:00 följande:

På den nivån jag gör det ibland så är det det. Att jag får ångest för att jag kanske råkade säga något "plumpt". Det handlar inte om att inte bry sig om maänniskan utan lita på att människor umgås med mmig för att dom tycker jag är en rolig prick. Det finns inte bra balans i allt. :)
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-11 09:52:37 följande:
    Godmorgon på dig! Hoppas du har sovit riktigt gott!Men du, det är alltid bra för självinsikten att bry sig lite om vad andra tycker. Andras åsikter om en, om det är konstruktiv kritik, hjälper en att växa. Jag kommer inte ihåg vem det var som sa det (trots att jag alldeles nyss har läst om honom i sociologin ) att man blir en människa genom interaktion med andra människor.Därför tycker jag inte att det är en dålig egenskap att bry sig lite om vad andra anser om en, om det nu inte går så långt att man lever för att behaga andra och följa strömmen även om det går emot ens principer.Ord blind skrev 2009-11-11 09:34:32 följande:
    Precis vad jag tänkte! Det är en nödvändig egenskap att bry sig om vad andra tycker om en.

Så Ord blind, sämre kan du!
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-11 09:22:49 följande:
    OK, OK! 1) Jag har ingen aning om Isnogood och Sedek har träffats, men det kanske är på tiden att de gör.2) Du får gärna outa en dålig egenskap du har respektive en bra egenskap.Så, kommer jag att klara mig nu?
    Nej, du måste fortfarande svara bättre på fråga 1.

Hur som helst...

Bra egenskap:
    Jag är så sjuuuuukt snygg!

Dålig egenskap:
    Jag är så sjuuuuukt snygg (vilket kan vara dåligt för att det tar fokus från min fantastiskt höga intelligens)...

Nej förresten. Min bästa egenskap är att jag är så ödmjuk.
  • Velour

Så, berätta nu då. Vilka är dina bättre resp. sämre egenskaper?

Scratchy skrev 2009-11-11 16:19:29 följande:
    Precis vad jag tänkte! Det är en nödvändig egenskap att bry sig om vad andra tycker om en.Så Ord blind, sämre kan du!
  • Velour

OK du har svarat redan.

Naaw, ödmjuk....Den sämre då?

(GLÖM att snygghet skulle vara en bra egenskap, för det räknar jag inte ens en procent som egenskap )

Scratchy skrev 2009-11-11 16:22:23 följande:
    Nej, du måste fortfarande svara bättre på fråga 1.Hur som helst...Bra egenskap:Jag är så sjuuuuukt snygg!Dålig egenskap:Jag är så sjuuuuukt snygg (vilket kan vara dåligt för att det tar fokus från min fantastiskt höga intelligens)...Nej förresten. Min bästa egenskap är att jag är så ödmjuk.
  • Ord blind
    Scratchy skrev 2009-11-11 16:19:29 följande:
    Precis vad jag tänkte! Det är en nödvändig egenskap att bry sig om vad andra tycker om en.Så Ord blind, sämre kan du!
    :P
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-11 16:24:09 följande:
    OK du har svarat redan. Naaw, ödmjuk....Den sämre då?(GLÖM att snygghet skulle vara en bra egenskap, för det räknar jag inte ens en procent som egenskap )
    Jag ser egenskap som en variant av karakteristika. Men när vi ändå är inne på sociologi så har vi ju det att karakteristika blir egenskaper när vi värderar det, vilken folk uppenbarligen gör vad gäller snygghet.
  • Ord blind

Varför kan man inte skicka en present till sig själv? Jag som ville pynta min press lite! :@

Svar på tråden Tråddödare igen....