• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • qwerty66

menar det...

men det är kul att besöka det stora landet i väst som "alla" ser upp till och se själv att det är bara propaganda :)

• confligere

Jag ska på klassåterträff ikväll. 10 år sedan vi slutade högstadiet, så jag har åkt hem till föräldrahemmet och stannar här över helgen.

Så, jag packar upp lite kläder, däribland en svindyr designer-tröja som jag passar svinbra i och som jag sett fram emot att ha på festen. Mamma ser tröjan och säger: "Men jag hoppas att du har något fint att ha på festen också. Det har du väl?"

Jag fattar inte vad det är. Jag vet ju att jag vet bäst, men det är något med föräldrar och att förstöra inspirationen för en, genom sånna enkla kommentarer. Rrrrrrg, störande. Vet att hon kommer att protestera igen när jag är på väg ut genom dörren. Men jag är vuxen och mode-medveten, jag ska inte behöva rättfärdiga mitt klädval inför min mamma innan en fest. Men ändå påverkar hennes kommentar. Känner mig som en tonåring igen som måste göra revolt.

Tur att man inte bor här.

• qwerty66
    confligere skrev 2009-09-26 15:21:34 följande:
    Jag ska på klassåterträff ikväll. 10 år sedan vi slutade högstadiet, så jag har åkt hem till föräldrahemmet och stannar här över helgen. Så, jag packar upp lite kläder, däribland en svindyr designer-tröja som jag passar svinbra i och som jag sett fram emot att ha på festen. Mamma ser tröjan och säger: "Men jag hoppas att du har något fint att ha på festen också. Det har du väl?" Jag fattar inte vad det är. Jag vet ju att jag vet bäst, men det är något med föräldrar och att förstöra inspirationen för en, genom sånna enkla kommentarer. Rrrrrrg, störande. Vet att hon kommer att protestera igen när jag är på väg ut genom dörren. Men jag är vuxen och mode-medveten, jag ska inte behöva rättfärdiga mitt klädval inför min mamma innan en fest. Men ändå påverkar hennes kommentar. Känner mig som en tonåring igen som måste göra revolt. Tur att man inte bor här.
    hmm jag trodde du var kille... tvekar på det nu...
  • Polly S

mmm, man är alltid barn till sina föräldrar och mamma vet alltid bäst! *s*
    äh, det är säkert skitsnyggt med tröjan! (vilket märke?)

confligere skrev 2009-09-26 15:21:34 följande:
    Jag ska på klassåterträff ikväll. 10 år sedan vi slutade högstadiet, så jag har åkt hem till föräldrahemmet och stannar här över helgen. Så, jag packar upp lite kläder, däribland en svindyr designer-tröja som jag passar svinbra i och som jag sett fram emot att ha på festen. Mamma ser tröjan och säger: "Men jag hoppas att du har något fint att ha på festen också. Det har du väl?" Jag fattar inte vad det är. Jag vet ju att jag vet bäst, men det är något med föräldrar och att förstöra inspirationen för en, genom sånna enkla kommentarer. Rrrrrrg, störande. Vet att hon kommer att protestera igen när jag är på väg ut genom dörren. Men jag är vuxen och mode-medveten, jag ska inte behöva rättfärdiga mitt klädval inför min mamma innan en fest. Men ändå påverkar hennes kommentar. Känner mig som en tonåring igen som måste göra revolt. Tur att man inte bor här.
  • Polly S

skriver jag slarvigare än vanligt beror det på att nagellacket torkar...

• confligere
    qwerty66 skrev 2009-09-26 15:22:50 följande:
    hmm jag trodde du var kille... tvekar på det nu...
    Haha, point taken!

Men det är alltså att enligt mig har jag bara EN bra tröja till sånna här sammanhang. (Låter jag mer manlig nu?) EN himla kläduppsättning som jag är nöjd med.

Kan du inte bara ge mig lite stöd istället? Säg att jag har rätt! (Okej, det var kvinnligt...)

Äh, skit samma!
  • confligere
    Polly S skrev 2009-09-26 15:23:27 följande:
    mmm, man är alltid barn till sina föräldrar och mamma vet alltid bäst! *s*äh, det är säkert skitsnyggt med tröjan! (vilket märke?)
    Adrian Hammond. Jag blir tjejmagnet i den.

Och i och med att jag lämnade alla andra kläder hemma har jag ju ändå inget alternativ (förutom träningskläderna då).

Den är snygg, men mamma tycker nog att den är för sportig för att ha på fest. Hon skulle nog hellre se att jag lånade en rutig skjorta av pappa som jag kunde ha instoppad i finbyxorna. För det är ju sånt man har "när man går på lokal".
  • confligere

Ah, jag tog också ett nummer! 256!

Grattis till mig!

Svar på tråden Tråddödare igen....