• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Velour
    Scratchy skrev 2009-11-21 22:08:01 följande:
    Haha! De besitter en talang som vi andra saknar...
    Borde kanske ta och byta stil..
  • Velour

Så, jungfrukillen..Hur har din dag varit? Vad har du hittat på?

• Scratchy
    Velour skrev 2009-11-21 22:23:01 följande:
    Så, jungfrukillen..Hur har din dag varit? Vad har du hittat på?
    Hälsat på min bror. Annars har jag mest försökt söka jobb. Det suger just nu. Lyckas inte skriva ansökningar ens. Helt dött i hjärnan. Något tips?

Eller något tips på hur man tjänar pengar snabbt och smidigt. Behöver inte vara lagligt.
  • Grizelda
    Scratchy skrev 2009-11-21 18:32:37 följande:
    Haha... ja, så slipper man bry sig på riktigt... Nej, bara stör mig på när folk låtsas kunna saker. Likadant i språktråden då folk ber om översättningar till spanska. Väldigt ofta som någon ger ett helt sjukt svar som ts sväljer med hull och hår. Sedan kommer någon med en riktig översättning och då blir det världens krig ett tag tills det visar sig att den ena personen översatte med google och egentligen inte kan ett ord spanska. Varför gå i kamp när man inte har en aning liksom?Men det som verkligen är illa är när folk ställer diagnos på personer utan att veta något om dem egentligen. Typ, "eftersom jag läst ts beskrivning av sin man på tre rader på fl och kollat lite på wikipedia så drar jag slutsatsen att han har en narcissistisk personlighetsstörning". Usch!Tror min sömnbrist sliter på organen. Därför jag är så tjurig...
    Låtsas kunna saker... det känns som om det är det enda mitt liv går ut på just nu. Både som arbetssökande och som praktikant, med arbetsuppgifter som går lite över huvudet på mig ibland... Försöker dock undvika att översätta spanska åt folk då mina kunskaper är begränsade till läxförhör med sonen... El gato negro.
  • Velour
    Scratchy skrev 2009-11-21 22:40:54 följande:
    Hälsat på min bror. Annars har jag mest försökt söka jobb. Det suger just nu. Lyckas inte skriva ansökningar ens. Helt dött i hjärnan. Något tips?Eller något tips på hur man tjänar pengar snabbt och smidigt. Behöver inte vara lagligt.
    Jag har inte skrivit jobbansökan på ett par år, så jag är väl inte den bästa att fråga.

Sök jobb som marknadsundersökare? Eller för att besvara andra alternativet, är du bra på att baka pizza?
  • Velour

Ärligt talat önskar jag att jag kunde hjälpa dig. Men varför är du så sent ute med att söka jobb?

• Scratchy
    Velour skrev 2009-11-21 23:11:09 följande:
    Jag har inte skrivit jobbansökan på ett par år, så jag är väl inte den bästa att fråga.Sök jobb som marknadsundersökare? Eller för att besvara andra alternativet, är du bra på att baka pizza?
    Eh... det första alternativet verkar lite bättre. Hur hittar man sånna jobb? Finns inga utannonserade men man borde ju kunna ta kontakt med företaget direkt.
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-21 23:13:32 följande:
    Ärligt talat önskar jag att jag kunde hjälpa dig. Men varför är du så sent ute med att söka jobb?
    Är jag sent ute? Oj då, nu blev det värre...
  • Velour
    Scratchy skrev 2009-11-21 23:14:29 följande:
    Eh... det första alternativet verkar lite bättre. Hur hittar man sånna jobb? Finns inga utannonserade men man borde ju kunna ta kontakt med företaget direkt.
    De här företagen finns ju överallt. Googla and thee will find. Norstat, som jag jobbar hos, fanns i Göteborg tills för ett tag sedan. Men sedan slog de igen. Fast det finns massor av sådana här och ja, det är bara att kontakta dem.

Jag antar att du redan har gjort det men skriver det ändå, har du kollat in Academic Work?
  • Velour
    Scratchy skrev 2009-11-21 23:16:40 följande:
    Är jag sent ute? Oj då, nu blev det värre...
    Oj, jag vet inte. Jag bara antog att du ville ha ett jobb att dryga ut ekonomin i december och januari. Men du hade nog en bit längre fram i tiden i sikte?
Svar på tråden Tråddödare igen....