• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Polly S

åh, vad mysigt! köpt deg eller hemmagjord?

Velour skrev 2009-11-21 15:51:25 följande:
    Nu ska det bakas pepparkaka.
  • Isnogood
    Velour skrev 2009-11-21 15:51:25 följande:
    Nu ska det bakas pepparkaka.
    Ah...jag har just gjort pepparkaksdeg....luktar härligt i huset...
    Nu är TV-rummets alla värmeljuslyktor tända, stereon går på hög volym (samma skiva som i går....) o drinken är snart "borta" (o då e det dags o göra ny...)
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-21 15:48:59 följande:
    Hahaha Qwerty, visste inte att du var så känslig!
    Stackarn...
  • Scratchy

Jag stör mig så mycket att jag får ont i hela kroppen. Har haft en lång diskussion med några tanter i en annan tråd om adoption och befolkningsförhållanden i Colombia. Så får man mothugg efter mothugg om saker jag inte riktigt kan förstå vad de bygger sina argument på. Och nu får man veta att personerna bara sitter och gissar. Men kom igeeeeeeeen!!! Det är ofta så här på fl. Någon påstår någonting och sen utgår folk från att det är sanning och då kan de inte ta in det som kommer sen, utan bara spinner vidare på ett påhittat argument och drar in en massa som passar i deras nya paradigm. Men fatta! Jag har jobbat med adopterade i Colombia. Jag lovar... jag har kooooooolllllllllll!!!

Nu har den här tråden i och för sig inte kommit så långt än, så det är nog akumulerad ilska från liknande sammanhang jag känner, men ändå. Varför skriver man att en stad har större befolkning än hela Sverige när den har 2.3 miljoner? Varför gissar man en massa bara för att få rätt? Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarggg...

Om ni kollar in tråden så kommer ni se att jag överreagerar grovt. Jag är medveten om det, men det är själva grejen att personerna inte kan någonting och ändå kör över mig som jag stör mig på.
    www.familjeliv.se/Forum-4-294/m48721049.html

• Velour
    Polly S skrev 2009-11-21 16:05:00 följande:
    åh, vad mysigt! köpt deg eller hemmagjord?
    Vad tror du? Köpt deg såklart!
  • Velour
    Isnogood skrev 2009-11-21 16:12:42 följande:
    Ah...jag har just gjort pepparkaksdeg....luktar härligt i huset... Nu är TV-rummets alla värmeljuslyktor tända, stereon går på hög volym (samma skiva som i går....) o drinken är snart "borta" (o då e det dags o göra ny...)
    Vad nice!! Kan inte vi få komma hem till dig och få ta del av mysigheten?
  • Velour
    Scratchy skrev 2009-11-21 16:53:00 följande:
    Jag stör mig så mycket att jag får ont i hela kroppen. Har haft en lång diskussion med några tanter i en annan tråd om adoption och befolkningsförhållanden i Colombia. Så får man mothugg efter mothugg om saker jag inte riktigt kan förstå vad de bygger sina argument på. Och nu får man veta att personerna bara sitter och gissar. Men kom igeeeeeeeen!!! Det är ofta så här på fl. Någon påstår någonting och sen utgår folk från att det är sanning och då kan de inte ta in det som kommer sen, utan bara spinner vidare på ett påhittat argument och drar in en massa som passar i deras nya paradigm. Men fatta! Jag har jobbat med adopterade i Colombia. Jag lovar... jag har kooooooolllllllllll!!! Nu har den här tråden i och för sig inte kommit så långt än, så det är nog akumulerad ilska från liknande sammanhang jag känner, men ändå. Varför skriver man att en stad har större befolkning än hela Sverige när den har 2.3 miljoner? Varför gissar man en massa bara för att få rätt? Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarggg... Om ni kollar in tråden så kommer ni se att jag överreagerar grovt. Jag är medveten om det, men det är själva grejen att personerna inte kan någonting och ändå kör över mig som jag stör mig på. www.familjeliv.se/Forum-4-294/m48721049.html
    Det tjänar inget i längden..Släpp det där och slösa din energi på vår tråd istället Du vet att du har rätt, vi vet att du har rätt, men det vet inte de. Och de kan inget göra än att bara prata om det. Vore skillnad om de faktiskt _hade_ någon påverkan i ämnet. Då hade det nog varit värt att lägga fram belägg. Strunta i dem!

Puss? *försöker än en gång*
  • Grizelda
    Scratchy skrev 2009-11-21 16:53:00 följande:
    Jag stör mig så mycket att jag får ont i hela kroppen. Har haft en lång diskussion med några tanter i en annan tråd om adoption och befolkningsförhållanden i Colombia. Så får man mothugg efter mothugg om saker jag inte riktigt kan förstå vad de bygger sina argument på. Och nu får man veta att personerna bara sitter och gissar. Men kom igeeeeeeeen!!! Det är ofta så här på fl. Någon påstår någonting och sen utgår folk från att det är sanning och då kan de inte ta in det som kommer sen, utan bara spinner vidare på ett påhittat argument och drar in en massa som passar i deras nya paradigm. Men fatta! Jag har jobbat med adopterade i Colombia. Jag lovar... jag har kooooooolllllllllll!!!Nu har den här tråden i och för sig inte kommit så långt än, så det är nog akumulerad ilska från liknande sammanhang jag känner, men ändå. Varför skriver man att en stad har större befolkning än hela Sverige när den har 2.3 miljoner? Varför gissar man en massa bara för att få rätt? Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarggg...Om ni kollar in tråden så kommer ni se att jag överreagerar grovt. Jag är medveten om det, men det är själva grejen att personerna inte kan någonting och ändå kör över mig som jag stör mig på.www.familjeliv.se/Forum-4-294/m48721049.html
    Hrm... tyckte mer det såg ut som ett "akademikerkrig" på slutet där i tråden, med långa, avancerade ord... Hade varit roligare om du hade bemött fjortisbruden som tyckte att "hallå, man vill väl inte ha typ svarta barn, då blir man ju typ inte någon riktig familj alltså" .
  • Sedek
    Isnogood skrev 2009-11-21 16:12:42 följande:
    Ah...jag har just gjort pepparkaksdeg....luktar härligt i huset... Nu är TV-rummets alla värmeljuslyktor tända, stereon går på hög volym (samma skiva som i går....) o drinken är snart "borta" (o då e det dags o göra ny...)
    Mysigt

Kommer förbi när pepparkakorna är klara, ok?
Svar på tråden Tråddödare igen....