Scratchy skrev 2009-11-21 16:53:00 följande:
Jag stör mig så mycket att jag får ont i hela kroppen. Har haft en lång diskussion med några tanter i en annan tråd om adoption och befolkningsförhållanden i Colombia. Så får man mothugg efter mothugg om saker jag inte riktigt kan förstå vad de bygger sina argument på. Och nu får man veta att personerna bara sitter och gissar. Men kom igeeeeeeeen!!! Det är ofta så här på fl. Någon påstår någonting och sen utgår folk från att det är sanning och då kan de inte ta in det som kommer sen, utan bara spinner vidare på ett påhittat argument och drar in en massa som passar i deras nya paradigm. Men fatta! Jag har jobbat med adopterade i Colombia. Jag lovar... jag har kooooooolllllllllll!!! Nu har den här tråden i och för sig inte kommit så långt än, så det är nog akumulerad ilska från liknande sammanhang jag känner, men ändå. Varför skriver man att en stad har större befolkning än hela Sverige när den har 2.3 miljoner? Varför gissar man en massa bara för att få rätt? Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarggg... Om ni kollar in tråden så kommer ni se att jag överreagerar grovt. Jag är medveten om det, men det är själva grejen att personerna inte kan någonting och ändå kör över mig som jag stör mig på.
www.familjeliv.se/Forum-4-294/m48721049.htmlDet tjänar inget i längden..Släpp det där och slösa din energi på vår tråd istället

Du vet att du har rätt, vi vet att du har rätt, men det vet inte de. Och de kan inget göra än att bara prata om det. Vore skillnad om de faktiskt _hade_ någon påverkan i ämnet. Då hade det nog varit värt att lägga fram belägg. Strunta i dem!
Puss? *försöker än en gång*