Inlägg från: Isnogood |Visa alla inlägg
  • Isnogood

Tråddödare igen....

Nya hästen rymde i dag......

-När vi kom för att ta in dom så stod hon utanför stallet o väntade...
    -Snacka om någon som ville komma in....

• Isnogood
    Sedek skrev 2009-11-16 22:05:54 följande:
    ta det lugnt.Hur mår hästen?

-Bara bra
    Velour skrev 2009-11-16 22:07:22 följande:
    Hur kan det ha gått till?
    Hon stack ner huvudet o gick...
    -Har stretchrep i öppningen o bara de 2 översta var stängda...hon ville tydligen komma in så....hon gick, men vid stallet tog det stopp då grinden i stallöppningen var stängd så hon har snällt stått o väntat , synns på marken via hennes hovmärken (blöt t o lerigt...) att hon varit utanför stallet bara...
  • Isnogood
    Jagbyttenick skrev 2009-11-16 22:11:22 följande:
    Isnogood: Vilken tur! Snäll pålle du har skaffat. Vad heter hon?
    Layla fra Grafarkoti...

Försök ropa DET snappt om ni kan...

-Hon e helt underbar, väldigt cool på alla sätt o vis....men det e JÄTTEkul o se när hon äter något hon aldrig (uppenbarligen) har ätit förut....trodde inte en häst kunde göra så många olika sorters grimaser....men NU vet jag....
  • Isnogood
    Sedek skrev 2009-11-16 22:21:46 följande:
    Oj, vet hästen vad den heter. Alltså kan du ropa på den Undrar en som inte kan så mycket om hästar, mer än att man kan longera
    Kallar henne än så länge för "hästen eller "vännen"....jag e inte så bra på Isländska...

-Hästar kan lära sig att komma när man ropar deras namn... men här så brukar hingstarna komma när man ropar "grabbarna" o Aileen (tinkerstoet) kommer när man ropar "liiinen" el "hästarna" (ropade alltid "hästarna" när hon o Maxi gick tillsammans...) så....

Däremot så verkar det kunna ta lååååång tid innan vi kan släppa ihop stona med varandra...Aileen är en riktig argbigga som sparkar o biter innan någon får chans att göra något annat...tyvär så verkar det vara på det stadiumet ännu...de fick nämnligen lukta på varandra i stallet med boxdörr emellan...small bra i brädorna...
  • Isnogood
    Sedek skrev 2009-11-16 22:46:03 följande:
    Hääääästen... Ja det funkar ju bra. Är väl ok så länga man bara ropar det efter sin häst och inte sin fru
    Hm...ja ioförsig....men nu har jag ju aldrig tänkt skaffa någon fru.....så de kommer ju aldrig bli aktuellt i alla fall....

-E liksom inte lagd åt det hållet.....
  • Isnogood
    Sedek skrev 2009-11-16 22:49:43 följande:
    Låna skjorta och vara på gång att gå på dejt med Isnogood såklart
    Okey....
    Scratchy skrev 2009-11-16 22:51:19 följande:
    Men Isnogood hade ju utlyst att den som passar i skjortan får gifta sig med henne. Som i Askungen typ...
    "Funderar på vad jag har missat"

He he he...trooooooooooooooooooooooooor ni saknar mig.....
  • Isnogood
    Sedek skrev 2009-11-16 23:55:59 följande:
    Sjukhusrestaurangen...Nej men skämt å sido, ingen aning, har aldrig lunchat någon annan stans än på sjukhuset och en korvmoj vid det böjda Scandichuset.Ska sova nu och se om jag drömmer om den perfekta lunchdejten och i så fall notera vad stället heter. Återkommer i morgon.
    Spänningen stiger.... VEEEEEEEEEEEEEM av dessa goa "gubbar" ska vinna över Velour på "sin" sida....

Attans...detta e ju som en sån där ytters lååååååååångdragen såpa på tv.... bortsett då från att man inte får se något i bild utan bara i text......

"väntar med spänning på fortsättningen av detta drama"
  • Isnogood
    Grizelda skrev 2009-11-17 13:21:21 följande:
    Men det är ju inte bara text, vi får ju se trevliga filmer hela tiden. Konstigt förresten, att alla här i tråden ser ut som om de har indiskt urprung...
    Aj då...får väl erkänna att jag inte kollat på någon av dem.... har inte haft tid... springer mellan dator o att kolla till hästarna hela tiden plus att jag försöker göra liiiite nytta....
  • Isnogood
    Polly S skrev 2009-11-17 13:46:36 följande:
    jag har såna Fröken Duktig-komplex och försöker lära mig att säga nej, men får ändå dåligt samvete när jag gör det. alltså, det är ju trots allt en viss skillnad på att diskutera sin 'expertis' i forum här lite löst och att läsa/bedöma en uppsats för MVG... *suckar*säg åt mig att skärpa mig!
    "Säger åt Fiona att skärpa sig"

Vill du låna ett skärp..?

Usch...e inte ett dugg avundsjuk på dig...
Svar på tråden Tråddödare igen....