• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-30 10:10:46 följande:
    Men det är så man säger. När något har varit hemligt och man få reda på vad det är, så säger man att man har fått reda på hemligheten.
    Att man fått reda på den ja...

Vad är det du vet då? Mitt namn?
  • Velour
    Scratchy skrev 2009-11-30 15:31:50 följande:
    Att man fått reda på den ja... Vad är det du vet då? Mitt namn?
    OK.

Ja. Tänker du fråga hur det känns eller något annat käckt? Eller tänker du säga grattis?
    För inte tror jag att du kommer att komma med ett snällt, okäckt och ofräckt svar iaf.
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-30 15:40:20 följande:
    OK.Ja. Tänker du fråga hur det känns eller något annat käckt? Eller tänker du säga grattis?För inte tror jag att du kommer att komma med ett snällt, okäckt och ofräckt svar iaf.
    Huh? Är det mitt namn du fått reda på?
  • Velour
    Scratchy skrev 2009-11-30 15:47:51 följande:
    Huh? Är det mitt namn du fått reda på?
    Ja.
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-30 15:50:38 följande:
    Ja.
    Vem ha skvallrat den här gången?
  • Velour
    Scratchy skrev 2009-11-30 15:54:03 följande:
    Vem ha skvallrat den här gången?
    Faktiskt ingen.
  • Velour

Nu fick jag ett _ganska_ okristligt nummer. Det var bara nollan som räddade det från att bli helt okristligt.

• Sedek
    Velour skrev 2009-11-30 15:24:52 följande:
    Nu förstår jag inte vad det är du frågar, men jag personligen känner ingen som helst samhörighet med såna tjejer. Jag _förstår_vad som kan ligga bakom ett sånt beteende, men jag personligen tar avstånd från sånt beteende. Jag har personliga erfarenheter av iranska kvinnor som gör vad som helst för att få komma hit och sen när de väl är här, behandlar de sin man som smuts. Även om jag är medveten om hur situationen ser ut i Iran som i sin tur ger upphov till desperation, tyckte jag att kvinnans beteende var avskyvärt. Känner ingen som helst _samhörighet_med såna kvinnor.
    Samhörighet var fel ord. Om man säger såhär:

Säg att jag flyttar till Thailand ett år för att jobba på ett företag tillsammans med thailändare. Och som vi vet är Thailand fullt av fulla semestersvenskar som köper småkillar (lite generalisering kanske).
    Jag skulle då inte vilja bli sammankopplad med dessa gubbar, och kommer inte gilla att bli det heller. Men det kommer antagligen att ske - den typen av samhörighet menade jag. Och med det förstår jag att du har den hållning du har, gentemot de iranska tjejerna som kommer hit.

Förstår såklart att du inte står bakom deras handlande med tanke på det du skrivit.

Ett antagande som avslutades med ett ? för att ge dig chans att ge din syn på saken, det var inget anklagande men ett något olyckligt ordval av mig.

*smyger försiktigt ut från FL och går tillbaka till mitt arbete*
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-30 15:56:22 följande:
    Nu fick jag ett _ganska_ okristligt nummer. Det var bara nollan som räddade det från att bli helt okristligt.
    Det där numret är tillräckligt okristligt ska jag säga dig!!!

Skickar lite motgift för säkerhetsskull:

• Velour
    Sedek skrev 2009-11-30 15:56:23 följande:
    Samhörighet var fel ord. Om man säger såhär: Säg att jag flyttar till Thailand ett år för att jobba på ett företag tillsammans med thailändare. Och som vi vet är Thailand fullt av fulla semestersvenskar som köper småkillar (lite generalisering kanske). Jag skulle då inte vilja bli sammankopplad med dessa gubbar, och kommer inte gilla att bli det heller. Men det kommer antagligen att ske - den typen av samhörighet menade jag. Och med det förstår jag att du har den hållning du har, gentemot de iranska tjejerna som kommer hit. Förstår såklart att du inte står bakom deras handlande med tanke på det du skrivit. Ett antagande som avslutades med ett ? för att ge dig chans att ge din syn på saken, det var inget anklagande men ett något olyckligt ordval av mig. *smyger försiktigt ut från FL och går tillbaka till mitt arbete*
    Som tur är, har jag aldrig blivit sedd som en av dessa kvinnor. Ingen har liksom sammankopplat med mig sånt beteende. Jag har bara blivit sedd som en "jävla svartskalle".
Svar på tråden Tråddödare igen....