Velour skrev 2009-11-30 15:24:52 följande:
Nu förstår jag inte vad det är du frågar, men jag personligen känner ingen som helst samhörighet med såna tjejer. Jag _förstår_vad som kan ligga bakom ett sånt beteende, men jag personligen tar avstånd från sånt beteende. Jag har personliga erfarenheter av iranska kvinnor som gör vad som helst för att få komma hit och sen när de väl är här, behandlar de sin man som smuts. Även om jag är medveten om hur situationen ser ut i Iran som i sin tur ger upphov till desperation, tyckte jag att kvinnans beteende var avskyvärt. Känner ingen som helst _samhörighet_med såna kvinnor.
Samhörighet var fel ord. Om man säger såhär:
Säg att jag flyttar till Thailand ett år för att jobba på ett företag tillsammans med thailändare. Och som vi vet är Thailand fullt av fulla semestersvenskar som köper småkillar (lite generalisering kanske).
Jag skulle då inte vilja bli sammankopplad med dessa gubbar, och kommer inte gilla att bli det heller. Men det kommer antagligen att ske - den typen av samhörighet menade jag. Och med det förstår jag att du har den hållning du har, gentemot de iranska tjejerna som kommer hit.
Förstår såklart att du inte står bakom deras handlande med tanke på det du skrivit.
Ett antagande som avslutades med ett ? för att ge dig chans att ge din syn på saken, det var inget anklagande men ett något olyckligt ordval av mig.
*smyger försiktigt ut från FL och går tillbaka till mitt arbete*