• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-29 23:58:39 följande:
    Haha, nä så uppblåst är jag faktiskt inte. Allvarligt talat kan jag ibland inte se meningen med förhållanden. Det måste till så otroligt mycket för att jag ska ge det en chans. Samtidigt krävs det så otroligt lite för att jag ska tappa intresset. För mig iallafall.
    Det trodde jag väl inte heller.

Men vem ska du dela de nattliga promenaderna med då? Vem ska du kyssa på kvällen istället för att äta en morot? Delad glädje är dubbel glädje, eller?

En bra tvåsamhet slår det mesta, tror jag i alla fall.
    Men samtidigt förstår jag att när man väl ordnat sitt liv, ensam, och trivs bra så lämnar man nog inte det för vad eller vem som helst.
  • Velour
    Sedek skrev 2009-11-30 00:10:17 följande:
    Det trodde jag väl inte heller.Men vem ska du dela de nattliga promenaderna med då? Vem ska du kyssa på kvällen istället för att äta en morot? Delad glädje är dubbel glädje, eller?En bra tvåsamhet slår det mesta, tror jag i alla fall.Men samtidigt förstår jag att när man väl ordnat sitt liv, ensam, och trivs bra så lämnar man nog inte det för vad eller vem som helst.
    Men det är inte alltid det ser ut så? Med nattliga promenader och kyssar och kel? Jag tänker även på baksidan av ett förhållande och då kan jag känna "nej, tack..jag har det bra som singel trots allt".

Sista meningen är mitt i prick
  • Sedek

Intressant! Svårt att förstå för en som är helt utanför. Det är inte det man först tänker när man tänker på att man gifter sig med en från utlandet. Men jag kan se det framför mig, en i omständigheterna svag Svensk man blir nog lätt och fort undertryckt och utnyttjad.

Men du då, varför tycker DU att det är fel? De Iranska tjejerna som då kommer hit de får ju allt de vill ha, och dessutom får de en man som de kan styra och ställa med.

Tycker du synd om Svenskarna?

Äsch, svårt att förklara hur jag menar men du kanske fattar?

• Sedek

Ledsen att behöva yttra dessa ord än en gång - men jag måste sova, ska upp o jobba i morgon och behöver ha med mig en någorlunda utvilad hjärna till kontoret.

Jag hade lovat mig själv att lägga mig före kl 23 idag...

Godnatt o kram, hörs i morgon!

• Velour
    Sedek skrev 2009-11-30 00:17:24 följande:
    Intressant! Svårt att förstå för en som är helt utanför. Det är inte det man först tänker när man tänker på att man gifter sig med en från utlandet. Men jag kan se det framför mig, en i omständigheterna svag Svensk man blir nog lätt och fort undertryckt och utnyttjad.Men du då, varför tycker DU att det är fel? De Iranska tjejerna som då kommer hit de får ju allt de vill ha, och dessutom får de en man som de kan styra och ställa med.Tycker du synd om Svenskarna?Äsch, svårt att förklara hur jag menar men du kanske fattar?
    Jag tycker att det är fel för att det just är fel behandling av en annan människa. Jag kanske har blivit ordentligt bränd i mitt förhållande, men för det anser jag inte att man ska behandla folk illa, att det är rätt åt mannen och så.

Tvärtom tycker jag att det är sån synd att folk inte strävar mer efter att vara goda mot varandra. Sånt är så sällsynt.
  • Velour
    Sedek skrev 2009-11-30 00:23:45 följande:
    Ledsen att behöva yttra dessa ord än en gång - men jag måste sova, ska upp o jobba i morgon och behöver ha med mig en någorlunda utvilad hjärna till kontoret.Jag hade lovat mig själv att lägga mig före kl 23 idag...Godnatt o kram, hörs i morgon!
    ...and don't let the bed bugs bite.
  • Velour

Tänker köra morgondagens horoskop:

*Väduren - Dagen är bra för att skriva brev och meddelanden. Du vet vad du vill säga och hittar snabbt de rätta orden. Dessutom är du väldigt kreativ.

*Oxen - Du dras åt olika håll och vet inte vad du helst vill göra. Men humöret är bra, och dina humoristiska kommentarer uppskattas av alla omkring dig.

*Tvillingarna - Du har mycket som måste göras, och det känns nästan övermäktigt. Men ge inte upp innan du ens har börjat - om du tar en sak i taget så går allt bra!

*Kräftan - Du pratar med många olika människor och allt är ganska trevligt. Problemet är bara att du inte kommer ihåg vad du har sagt och till vem.

*Lejonet - Du tenderar att bli överoptimistisk och sätta igång många saker samtidigt, utan att veta hur du ska ro dem i hamn. Ha inte bråttom, för då blir det en massa fel!

*Jungfrun - Du löser problem snabbt och enkelt tack vare att du vågar använda din fantasi. Flera personer blir imponerade, och du kan suga åt dig av allt beröm.

*Vågen - Du gör bara det du måste och knappt ens det. Problemet är att du inte litar på dig själv och din kapacitet, och du vill inte riskera att misslyckas.

*Skorpionen - Du är känslomässigt öppen och blir lätt förtjust och förälskad. Dock inte i de mest "lämpliga" personerna. Snarare dras du till knepiga individer som har många problem.

*Skytten - Du kan få in extra pengar, antingen genom en vinst eller en gåva. Unna dig lite extra lyx - det är du värd!

*Stenbocken - Du tillhör dem som får mycket vettigt gjort idag. När du ska fatta beslut litar du på ditt eget omdöme istället för att blanda in andra.

*Vattumannen - Du har djupa och spännande samtal med människor som du från början inte känner särskilt väl. Många nya tankar väcks.

*Fiskarna - Du är intresserad av allt som känns nytt och fräscht. Konventioner, vanor och rutiner har du däremot inget tålamod med, och du tycker inte om när människor har förväntningar på dig.

• Velour

Inte du heller...

Hmm...för tidigt att sova, vad ska jag hitta på?

• Velour

Passar på att ta ett nummer åtminstone.

Svar på tråden Tråddödare igen....