• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Sedek
    Isnogood skrev 2009-12-02 21:12:43 följande:
    Så klart man kan snabbanta Låt helt enkelt bli att äta tills dess....
    Hm, ska verkligen fundera på den metoden. Tack för tipset...

Hur klarar sig hästen när du jobbar nu då?
  • Isnogood
    Sedek skrev 2009-12-02 21:22:43 följande:
    Hm, ska verkligen fundera på den metoden. Tack för tipset...Hur klarar sig hästen när du jobbar nu då?
    Tycker jag verkligen att du ska fundera på...en väl beprövad metod...

Inte så bra...i alla fall är det det jag försöker övertala chefen om...men han verkar inte gå på det....så det verkar som om man inte får ta VAH.....
  • Isnogood

Kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallllllllllllllllllllllllllt....

-Minus 12 grader.... "fryser"

• Sedek
    Isnogood skrev 2009-12-02 21:25:36 följande:
    Tycker jag verkligen att du ska fundera på...en väl beprövad metod... Inte så bra...i alla fall är det det jag försöker övertala chefen om...men han verkar inte gå på det....så det verkar som om man inte får ta VAH.....
    vård av sjuk häst

Skyll på barnen och ta de ur skolan några dagar då...
  • Sedek
    Isnogood skrev 2009-12-02 21:26:32 följande:
    Kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalllllllllllllllllllll
    lllllt.... -Minus 12 grader.... "fryser"
    Mysigt att elda i brasan när det är kallt ute. Har du ved så det räcker?

Nu brinner det statoilved hos mig..., liiiiiiiite små dyrt men det blir varmt
  • Isnogood
    Sedek skrev 2009-12-02 21:29:11 följande:
    vård av sjuk häst Skyll på barnen och ta de ur skolan några dagar då...
    Hm..tyvär så är dottern för gammal...(14 år)

Sonen...näe..han var sur på mig förra veckan för att jag hade semester så att han inte fick vara på fritids.....så för husfridens skull så är det nog bäst att hålla mig på jobbet om dagarna...
  • Velour
    Isnogood skrev 2009-12-02 18:53:56 följande:
    Hej tråden Den 12 dec ska jag på julbord/fest med jobbet Varje år så lyckas jag alltid tappa bort någon eller något...så i år tänkte jag helt sonika supa bort mig själv....kan ju liksom bli spnnande att se vart man hamnat när man vaknar....eller inte föresten....hm....."funderar vidare"MEN (!) jag ska i alla fall ha en klänning på mig...vilket kanske inte låter särskilt "wow" för de flesta...förutom för dom som vet att jag i stort sätt ALDRIG har klänning el kjol på mig....kanske någon gång om året...eller vart annat...
    Ge järnet!
  • Isnogood
    Sedek skrev 2009-12-02 21:30:35 följande:
    Mysigt att elda i brasan när det är kallt ute. Har du ved så det räcker?Nu brinner det statoilved hos mig..., liiiiiiiite små dyrt men det blir varmt
    Mycket med ved

Har blandved, kostade på mig sågad, klyvd o klar. "Bekvämt"
    -Tyvär så är det ju ingen som eldar på dagarna...så det är härligt utkylt när man kommer hem....som tur är så går det ganska snabbt att få upp temperaturen
  • Sedek
    Isnogood skrev 2009-12-02 21:33:25 följande:
    Hm..tyvär så är dottern för gammal...(14 år) Sonen...näe..han var sur på mig förra veckan för att jag hade semester så att han inte fick vara på fritids.....så för husfridens skull så är det nog bäst att hålla mig på jobbet om dagarna...
    Du kan inte ta med hästen till jobbet då?

Antar att det föreligger risk för att den blir förpackad dock... Eller i värsta fall, kycklinghästnuggets
  • Isnogood
    Sedek skrev 2009-12-02 21:36:17 följande:
    Du kan inte ta med hästen till jobbet då?Antar att det föreligger risk för att den blir förpackad dock... Eller i värsta fall, kycklinghästnuggets
    "gömmer hästen för Sedek"
Svar på tråden Tråddödare igen....