• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Sedek

Här pratar ni Skåne ser jag

Ska till Malmö nästa vecka, då finns jag att beskåda på ett av stadens centrala Scandichotell. Bara så ni vet.

En skånsk fras som fastnat hos mig är det man säger innan man ska äta; Smaklig spis

• Grizelda
    Sedek skrev 2009-10-08 23:46:41 följande:
    Här pratar ni Skåne ser jag Ska till Malmö nästa vecka, då finns jag att beskåda på ett av stadens centrala Scandichotell. Bara så ni vet.En skånsk fras som fastnat hos mig är det man säger innan man ska äta; Smaklig spis
    Oj, är det skånska? Det visste jag inte. Go mad o möen mad o mad i rättan tid o madaro . Jag får väl cykla förbi och se om jag ser dig. Lova att stå i fönstret med bar överkropp så jag känner igen dig .
  • Sedek
    Grizelda skrev 2009-10-08 23:53:10 följande:
    Oj, är det skånska? Det visste jag inte. Go mad o möen mad o mad i rättan tid o madaro . Jag får väl cykla förbi och se om jag ser dig. Lova att stå i fönstret med bar överkropp så jag känner igen dig .
    Hahaha Lovar! St. Jörgen tror jag det heter, tisd-onsd nästa vecka. Ta med kikare.

Ja.., är inte det skånska..? Det säger ett gäng som jag brukar bjuda på lunch ibland, skåningar allihop. Kanske något lokalt på just det företaget..?
  • Grizelda
    Sedek skrev 2009-10-09 00:00:52 följande:
    Hahaha Lovar! St. Jörgen tror jag det heter, tisd-onsd nästa vecka. Ta med kikare.Ja.., är inte det skånska..? Det säger ett gäng som jag brukar bjuda på lunch ibland, skåningar allihop. Kanske något lokalt på just det företaget..?
    Nej, det är nog inte lokalt, utan jag trodde det var vanlig svenska.
  • Jagbyttenick
    Sedek skrev 2009-10-09 00:00:52 följande:
    Hahaha Lovar! St. Jörgen tror jag det heter, tisd-onsd nästa vecka. Ta med kikare. Ja.., är inte det skånska..? Det säger ett gäng som jag brukar bjuda på lunch ibland, skåningar allihop. Kanske något lokalt på just det företaget..?
    Hehe, ja jag ska också titta efter, jobbar i Västra hamnen
  • Sedek
    Jagbyttenick skrev 2009-10-09 18:07:33 följande:
    Hehe, ja jag ska också titta efter, jobbar i Västra hamnen
    Välkommen

Västra hamnen? Är det nära hotellet?
  • Isnogood
    Är det nån som har det, på riktigt? Har aldrig hört talas om innan.
    ....vart var du i typ 10 sidor av gamla tråden...

Det babblades färger på färger där då...

Hej på er föresten..!
Svar på tråden Tråddödare igen....