Velour skrev 2009-12-25 00:53:46 följande:
I år? Det som är kvar av 2009, eller menar du 2010?Jag blev 30 i september Som jag längtade till den åldern. Faktiskt. Och jag har ingen aning om varför.
Velour skrev 2009-12-25 01:00:02 följande:
Tycker du det? Fint Grejen med persiskan är att det finns så himla mycket arabiska inblandat i och med muslimerna intåg i gamla Persien för över tusen år sedan. Annars är det ett fint språk Men jag skulle nog inte haft det problemet med att blanda olika språk om jag hade vuxit med ett enda språk under större delen av mitt liv. Vi kom till Sverige när jag var 6½ år. Jag kunde läsa och så när jag var fem och hade redan gått i skolan i Iran i sex månader innan vi "flydde" hit. Så innan jag var helt haj på persiskan började jag lära mig svenska, vilket gick väldigt fort egentligen.
Velour skrev 2009-12-25 01:02:02 följande:
Du har ditt på det torra iaf
I ordning: Jag menade nu 2009. Nästa år blir jag 37, född i juni = tvilling.
Jag tror att skälet till att du kan blanda är att du fick ett tydligt språk att stå på. Jag gissar som sagt att du väljer uttrycken mer än grundkunskapen om orden. Jag tror även att du har fler ord på sv än genomsnittsvensken eftersom du kan jämföra med andra språk. Jag mixar svenska och engelska och det är för att jag har ganska god koll på engelskan och vet när den är bättre att använda. (Vi mixar även tecken coh svenska.) Det går bara att mixa om den som lyssnar kan språken, annars måste du förklara dig helatiden och jag gissar att du inte behöver det så ofta???
Torrt och torrt... Torrt kan bli tråkigt... Jag hoppas att jag gör mina val med så öppna ögon man kan och jag är nöjd! Dock lite uttråkad ibland men då finns ju du här att prata med!!!!