• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Midka
    Velour skrev 2009-12-25 01:23:54 följande:
    Chokladglass i våffelstrut!! Åt jag igår, trots att det var kallt ute.
    Glass ska ätas kall....
  • Midka

Jag har bestämt mig för att tråden kommer leva tills imorgon och att jag får sista ordet då!
    Nu klarar inte min rygg så mycket längre så jag ska börja ordnamig för natten. Lovar komma tillbaka och säga go natt om en liten, liten stund!!

• Velour
    Midka skrev 2009-12-25 01:26:11 följande:
    Etnisk svensk.... Jag vet mycket väl att man inte har fullt språk om man inte (i princip) vuxit upp med två föräldrar som använder varsitt språk och vistas ungefär lika mycket i båda länder men jag ser ju att det finns stora brister hos folk i det egna landet så vem talar 'bäst' svenska? Jag tror många gånger att de som har två språk talar bättre för de har större medvedenhet.Likväl känner jag mig utanför då och då på svenska eftersom jag flyttat från en kust till en annan och delar inte mitt nya hemplats´ historia så jag har omvärderat detta ganska mycket.
    Tycker du det? Ju mer det blivit så för mig, desto mer har jag sett det som en svaghet. Men det känns bra att du inte tycker så Vad jag strävar efter att bli bättre på är det akademiska språket. På så sätt känner jag att ordförrådet ökar något så explosionsartat och sen känns det som att det blir lättare för mig att uttrycka mig och göra mig förstådd
  • Velour
    Midka skrev 2009-12-25 01:26:49 följande:
    Glass ska ätas kall....
    Yupp!
  • Velour
    Midka skrev 2009-12-25 01:28:12 följande:
    Jag har bestämt mig för att tråden kommer leva tills imorgon och att jag får sista ordet då!Nu klarar inte min rygg så mycket längre så jag ska börja ordnamig för natten. Lovar komma tillbaka och säga go natt om en liten, liten stund!!
    Om tråden fortfarande lever tills dess
  • Midka
    Velour skrev 2009-12-25 01:29:58 följande:
    Tycker du det? Ju mer det blivit så för mig, desto mer har jag sett det som en svaghet. Men det känns bra att du inte tycker så Vad jag strävar efter att bli bättre på är det akademiska språket. På så sätt känner jag att ordförrådet ökar något så explosionsartat och sen känns det som att det blir lättare för mig att uttrycka mig och göra mig förstådd
    Jo tack! Det har jag märkt själv när jag studerat på Universitetet. Mitt dilemma är att jag känner mig mycket svag i att skriva på den nivån så just nu drar jag mig lite för att fortsätta läsa. Vet att det är fånigt, det är bara att bita ihop och lära sig men ändå... Dessutom blir det svårare att möta arbetskamrater som inte läser vidare... De tycker ofta att jag blir en dryg jävel....

Nu kommer jag ge mig och gå och lägga mig.
    Tack så jätte mycket för ikväll!!!! Jag har fått en fin avslutning på en fin dag!
    Vi ses imorgon i denna tråd!!!!

Trådkram, trådkram, trådkram!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Velour

Och där dog reservenergin ut...

Grattis Midka till segern

Kram och godnatt!!

• Midka

Tack men jag ger mig fortfarande den på att det kommer in någon jäkla outsider som knäpper oss båda!

Gonatt tråden! Vila i frid.

Svar på tråden Tråddödare igen....