Ogillar du "nollåttor"?
Har märkt att en del har problem med "nollåttor". Är du en av dom?
Varför har en del sådana problem med oss nollåttor?
Har märkt att en del har problem med "nollåttor". Är du en av dom?
Varför har en del sådana problem med oss nollåttor?
Det var väl du som sa att det var OK att generalisera?
Jag tycker inte det...det är onödigt för det sårar bara andra helt i onödan.
Mornie Alantie skrev 2009-09-27 13:45:35 följande:
"Men om man får generallisera och säga att alla nollåttor är otrevliga eller inte vet hur en ko ser ut, varför får man inte generallisera om folk som inte bor i Stockholm?"
Vad är annars syftet med detta inlägg, än att försvara din rätt att generalisera?
Mornie Alantie skrev 2009-09-27 13:56:25 följande:
Jag ogillar nollåttor i största allmänhet, men det finns förstås undantag. Varför då detta ogillande? Tja, jag har haft mycket med turister att göra, och nollåttorna är de välkänt mest krävande och otrevliga av alla sorter och nationaliteter. Jag har också besökt Sthlm många gånger och blivit armbågad och knuffad och fnyst åt. Dessutom är det en majoritet som har näsan i vädret och anser sig vara finare än alla andra svenskar. De har en massa tomma artighetsfraser som är sååå viktiga, men artigheten sitter bara på ytan. Ytan är för övrigt väldigt viktig för de flesta nollåttor jag känner. Vem bryr sig om hur en person är? Det viktigaste är att kläderna och sminket är rätt!
Kan tillägga att jag inte har några större problem med nollåttorna på nätet. Här är de mer avskalade och kan visa sina bättre sidor ...