• Lolilla

Ogillar du "nollåttor"?

Har märkt att en del har problem med "nollåttor". Är du en av dom?
    Varför har en del sådana problem med oss nollåttor?

• Svar på tråden Ogillar du "nollåttor"?
  • Mornie Alantie
    FruNaftra skrev 2009-09-27 13:33:17 följande:
    Jag tar inte åt mig. Jag ifrågasätter bara konstiga fördomar
    Det är inte en fördom. Jag har aldrig påstått att ALLA människor som inte bor i Stockholm hatar nollåttor och inte kan åka rulltrappa. Jag säger att DET FINNS människor som inte bor i Stockholm som hatar nollåttor och inte kan åka rulltrappa.
  • vadskajaghetadå

"bara" efter varannan mening, är det ett nollåttabeteende?

• 1up

Mornie Alantie skrev 2009-09-27 13:38:35 följande:

Det är inte en fördom. Jag har aldrig påstått att ALLA människor som inte bor i Stockholm hatar nollåttor och inte kan åka rulltrappa. Jag säger att DET FINNS människor som inte bor i Stockholm som hatar nollåttor och inte kan åka rulltrappa.
    Den här siten vore bara hälften så rolig om folk faktiskt läste vad man skrev och inte tolkade så förbannat. ^^
  • Marma
    FruNaftra skrev 2009-09-27 13:32:33 följande:
    En bekant till min som är stockholmare flyttade till en stad i Värmland. Personen i fråga hade inte gått klart gymnasiet och saknade arbetslivserfarenhet. Personen ansåg på fullaste allvar att anledningen till varför hon inte fick jobb var för att hon var stockholmare. Men snälla....Är det en ursäkt ni har hört tidigare? Den var ny för mig iallafall
    Jaha, därför jag inte fick jobb inom vården, kan ju inte bero på anställningstoppet...näää.....
  • Rosana

Och så finns det människor som bor i Stockholm, hatar nollåttor och inte kan åka rulltrappa. Också.
  • Mornie Alantie
    1up skrev 2009-09-27 13:40:14 följande:
    Den här siten vore bara hälften så rolig om folk faktiskt läste vad man skrev och inte tolkade så förbannat. ^^
    Sant, men ibland blir man trött
  • Elli47

Nej jag har inga problem med "nollåttor", har massor av både släktingar och kompisar som bor inom det riktnummerområdet!

• Lolilla
    Rosana skrev 2009-09-27 13:40:47 följande:
    Och så finns det människor som bor i Stockholm, hatar nollåttor och inte kan åka rulltrappa. Också.
    Bönder ja.
  • Marma
    sannispannisen skrev 2009-09-27 13:40:14 följande:
    "bara" efter varannan mening, är det ett nollåttabeteende?
    menar du muntligt då eller? bara?
  • Mornie Alantie
    Rosana skrev 2009-09-27 13:40:47 följande:
    Det gör det säkert. För att generallisera då: Alla människor hatar nollåtor och ingen kan åka rulltrappa.
Svar på tråden Ogillar du "nollåttor"?