• straw2008

    Tror mammor till flickor att pojkmammor är avundsjuka?

    Vet inte vart denna ska ligga men jag måste bara lufta ämnet, snälla om ni har någon kommentar så kommentera detta är nämligen lagom sjukt i mina ögon.

    i en pågående tråd ang "ska vi våga försöka en gång till, vill endast ha en dotter" är det en kvinna som skriver att hon upplever att pojkmammor tittar på henne o hennes dotter med stor avundsjuka, det påstår hon händer varje dag.

    När jag fått mitt första barn (en pojke) fick jag många kommentarer utav flickmammor typ:

    "jag är SÅ glad över att det var en flicka o inte en pojke"

    "nu har jag i alla fall fått en flicka, nu kan jag slappna av så får resten bli vad det vill"

    Med mera!

    Men mest undrar jag, går flickmammor omkring o tror att pojkmammor är avundsjuka ? Seriöst?

    ibland tittar jag på någon förälder/barn för att jag kanske tycker att de har en stenåldersvagn, bär i sjal eller har en SÖT unge (könlöst) det finns mkt som väcker min nyfikenhet.

    Finns ni avundsjuka mammor eller yrar bara denna kvinna?

  • Svar på tråden Tror mammor till flickor att pojkmammor är avundsjuka?
  • jashrinah

    tror inte, jag vet. 

    jag har bara en pojke och är otroligt avundsjuk på alla som får flickor.
    det är absolut inte rättvist att bara vissa belönas med det bästa som finns , en dotter. 

    har man en dotter eller fler så fattar man helt enkelt inte hur det känns att vara utan. 

  • Flickan och kråkan
    jashrinah skrev 2015-03-10 11:58:28 följande:

    tror inte, jag vet. 

    jag har bara en pojke och är otroligt avundsjuk på alla som får flickor.
    det är absolut inte rättvist att bara vissa belönas med det bästa som finns , en dotter. 

    har man en dotter eller fler så fattar man helt enkelt inte hur det känns att vara utan. 


    Jag vet hur det är att vara utan en flicka. Och nej, jag är inte det minsta avundsjuk på dem som har flickor. Varför skulle jag vara det? Jag har ju världen underbaraste BARN . Jag är en dotter.....och är verkligen inte guds gåva till mänskligheten
  • Dasha
    straw2008 skrev 2009-09-28 08:08:01 följande:

    Vet inte vart denna ska ligga men jag måste bara lufta ämnet, snälla om ni har någon kommentar så kommentera detta är nämligen lagom sjukt i mina ögon.

    i en pågående tråd ang "ska vi våga försöka en gång till, vill endast ha en dotter" är det en kvinna som skriver att hon upplever att pojkmammor tittar på henne o hennes dotter med stor avundsjuka, det påstår hon händer varje dag.

    När jag fått mitt första barn (en pojke) fick jag många kommentarer utav flickmammor typ:

    "jag är SÅ glad över att det var en flicka o inte en pojke"

    "nu har jag i alla fall fått en flicka, nu kan jag slappna av så får resten bli vad det vill"

    Med mera!

    Men mest undrar jag, går flickmammor omkring o tror att pojkmammor är avundsjuka ? Seriöst?

    ibland tittar jag på någon förälder/barn för att jag kanske tycker att de har en stenåldersvagn, bär i sjal eller har en SÖT unge (könlöst) det finns mkt som väcker min nyfikenhet.

    Finns ni avundsjuka mammor eller yrar bara denna kvinna?


    trodde inte att mammor till bara pojkar kunde vara avundsjuka på mig.

    tills jag började läsa fl.

    nu tror jag det.
  • fluu
    Flickan och kråkan skrev 2015-03-10 12:20:18 följande:
    Jag vet hur det är att vara utan en flicka. Och nej, jag är inte det minsta avundsjuk på dem som har flickor. Varför skulle jag vara det? Jag har ju världen underbaraste BARN smile1.gif . Jag är en dotter.....och är verkligen inte guds gåva till mänskligheten smile2.gif
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Penida
    jashrinah skrev 2015-03-10 11:58:28 följande:

    tror inte, jag vet. 

    jag har bara en pojke och är otroligt avundsjuk på alla som får flickor.
    det är absolut inte rättvist att bara vissa belönas med det bästa som finns , en dotter. 

    har man en dotter eller fler så fattar man helt enkelt inte hur det känns att vara utan. 


    Jag har en dotter och en son, min dotter är absolut det bästa som hänt mig men så är också min son. Det är absolut ingen skillnad, jag älskar dem båda mer än jag trodde jag kunde älska. Det har inget att göra med deras kön utan vilka de är.
    Som jag sagt tidigare, prata med någon professionell. Jag säger inget om att önska ett visst kön även om jag inte förstår det men när man pratar som du gör, att du har fått en nitlott osv är det så pass djupt att du måste för din sons skull (som du förhoppningsvis älskar trots att han råkar ha snopp) bearbeta dina känslor så det inte påverkar honom. Han har rätt att vara lika älskad och välkommen som om han var en dotter.
    Avskyr CIO-metoder
  • Modesta

    Jag har aldrig förstått varför någon skulle vara avundsjuk på mig som fick en dotter - däremot har jag fattat när jag läser trådar osv att det finns det som faktiskt är det! Jag förstår absolut inte varför! Ett barn är ett barn och kan ha vilka egenskaper som helst så länge du som föälder tillåter och uppmuntrar det! De som önskar sig det ena eller andra tror jag tyvärr är alldeles för låsta vid könsroller och hur de tror att "det ska vara". Synd, för både dem och barnen i deras närhet som kanske inte ges alla förutsättningar att utvecklas som individer!

  • AnnaKG

    Jag har 3 döttrar och jag har aldrig stött på någon som kollat avundsjukt på mig och mina barn..

    Däremot så har ja fått kommentarer utav mammor som bara har söner! Som tex lyder - åh vad jag är lycklig som inte har en dotter För man minns ju själv hur man va som liten. Eller - gud vad jobbigt det måste Vara för din sambo att bara ha en massa flickor runt sig jäMt! Eller den värsta kommentaren- jobbigt att ha en massa flickor när du helst sv allt vill ha en liten pojke, för visst är de så? Eller??

    Jag upplever det som ren bitterhet.. Tyvärr..

    Och eftEr allt man läst i detta forumet så har jag oxå förstått att väldigt många vill ha Flickor...

    barn är barn och inte ett köN.

    Sorgligt

  • Dasha
    AnnaKG skrev 2015-03-11 13:46:18 följande:

    Jag har 3 döttrar och jag har aldrig stött på någon som kollat avundsjukt på mig och mina barn..

    Däremot så har ja fått kommentarer utav mammor som bara har söner! Som tex lyder - åh vad jag är lycklig som inte har en dotter För man minns ju själv hur man va som liten. Eller - gud vad jobbigt det måste Vara för din sambo att bara ha en massa flickor runt sig jäMt! Eller den värsta kommentaren- jobbigt att ha en massa flickor när du helst sv allt vill ha en liten pojke, för visst är de så? Eller??


    de som gör såna kommentarer är VERKLIGEN avunsjuka, herregud!!!!!!Förvånad så elak man får vara....
  • Fjärrkontrollen
    jashrinah skrev 2015-03-10 11:58:28 följande:

    tror inte, jag vet. 

    jag har bara en pojke och är otroligt avundsjuk på alla som får flickor.

    det är absolut inte rättvist att bara vissa belönas med det bästa som finns , en dotter. 

    har man en dotter eller fler så fattar man helt enkelt inte hur det känns att vara utan. 


    Tragiskt.
  • tikki masala
    straw2008 skrev 2009-09-28 08:08:01 följande:

    Vet inte vart denna ska ligga men jag måste bara lufta ämnet, snälla om ni har någon kommentar så kommentera detta är nämligen lagom sjukt i mina ögon.

    i en pågående tråd ang "ska vi våga försöka en gång till, vill endast ha en dotter" är det en kvinna som skriver att hon upplever att pojkmammor tittar på henne o hennes dotter med stor avundsjuka, det påstår hon händer varje dag.

    När jag fått mitt första barn (en pojke) fick jag många kommentarer utav flickmammor typ:

    "jag är SÅ glad över att det var en flicka o inte en pojke"

    "nu har jag i alla fall fått en flicka, nu kan jag slappna av så får resten bli vad det vill"

    Med mera!

    Men mest undrar jag, går flickmammor omkring o tror att pojkmammor är avundsjuka ? Seriöst?

    ibland tittar jag på någon förälder/barn för att jag kanske tycker att de har en stenåldersvagn, bär i sjal eller har en SÖT unge (könlöst) det finns mkt som väcker min nyfikenhet.

    Finns ni avundsjuka mammor eller yrar bara denna kvinna?


    Oj! Nej jag skulle aldrig tro att pojkmammor var avundsjuka. Har aldrig fått det intrycket. Visst sa alla att ens barn var så söt osv men det säger man ju om allas barn bara för att inte vara otrevlig tror jag. 
    Jag själv tänkte iallafall inte i de banorna när jag fick mitt första barn en dotter. 
  • Bling1975

    Jag vet ju inget om andra föräldrar och deras känslor, men det finns ju så mycket konstigt folk så det är klart att de finns. Men som mamma till en flicka så är det inget jag personligen känner igen.

  • Pescetarian

    Jag, samt väldigt många av mina vänner, ville helst ha en pojke. När jag fick en pojke så trodde jag att "alla" egentligen ville ha det. Så med den tron så tyckte jag mig se en avundsjuka i flickmammors ögon - exempelvis på bussen, leklandet, öppna förskolan, osv. Fast det var förmodligen inte alls så. Jag var väl bara väldigt upprymd av att ha fått en pojke - precis som jag helst ville.

  • View

    Jag tycker pojkar är lättare än flickor har en av varje och sonen är inte ens inleverera lika komplex som dottern hahaha

  • jagharenkatt

    Trodde inte folk kunde vara så sjuka i huvudet att de tänker så... :/

  • Pescetarian
    jashrinah skrev 2015-03-10 11:58:28 följande:

    tror inte, jag vet. 

    jag har bara en pojke och är otroligt avundsjuk på alla som får flickor.

    det är absolut inte rättvist att bara vissa belönas med det bästa som finns , en dotter. 

    har man en dotter eller fler så fattar man helt enkelt inte hur det känns att vara utan. 


    Tala för dig själv du. ;)
  • Topcom

    När jag först fick en pojke hade jag inte alls någon önskan eller åsikt om kön. Jag fick ett barn och jag var lycklig. När tvåan kom med snippa mellan benen blev jag lika lycklig en gång till. Hon var frisk och det var allt som räknas. Idag kan jag erkänna att jag tycker det är roligt att ha två barn med olika kön. Jag har med andra ord inget att vara avundsjuk på idag, men om jag hade fått två barn av samma kön kanske jag hade känt annorlunda. Vet inte.

Svar på tråden Tror mammor till flickor att pojkmammor är avundsjuka?