Inlägg från: RockBella |Visa alla inlägg
  • RockBella

Är du oroad över invandringen?

MijaMia skrev 2009-10-01 22:08:55 följande:
    Då fick de alltså jobbet för att de var släktingar, inte för att de var invandrare.
    Hur vet du det, chefen kan ju haft något emot svenskar? DEt är mycket du inte vet serru =)
  • RockBella
    TereseA skrev 2009-10-01 22:08:53 följande:
    Skämtar du?..varför tror du Sverige utvecklats så mycket genom åren? inte enbart genom svenskarna i allafall.vad tycker då vi ska göra med invandrare och flyktingar?ska dem gå på soc här el skickas hem till sina länder där dem krigar?invandrare är oxå människor från t.ex Norge. Dessutom krävs det villkor för att bli svenska medborgare.
    Vi ska ta hit flyktingar men inte övriga invandrare.
  • RockBella
    MrsAssault skrev 2009-10-01 22:26:12 följande:
    Sen ska flyktingarna städa åt oss och springa ärenden.
    Det är din åsikt =)
  • RockBella
    MrsAssault skrev 2009-10-01 22:26:46 följande:
    Eller nej, förlåt, de får ju inte jobba. Glömde det :/
    Även det din åsikt =)
  • RockBella
    MrsAssault skrev 2009-10-01 22:37:45 följande:
    Men hur ska vi lösa detta? Nu får vi verkligen gnugga våra geniknölar! Vad ska flyktingarna göra när de är här? De får ju inte jobba, för det ska svenskarna göra. Ska vi sätta dem i läger? Ja. Det blir nog mysigt.
    Att de inte får jobba är din åsikt, inte min. Så klura du vidare på din slutgiltiga lösning med läger och allt =)
  • RockBella
    MrsAssault skrev 2009-10-01 22:38:28 följande:
    Men du säger ju att de inte ska komma hit och ta våra jobb, hur ska du ha det egentligen??
    Källa?
  • RockBella
    MrsAssault skrev 2009-10-01 22:45:31 följande:
    Men du måste hjälpa mig. Det är du som sitter inne med alla svaren :(
    Hur ska jag kunna ha en "lösning" på något jag inte anser är ett problem? =)
  • RockBella
    MrsAssault skrev 2009-10-01 22:46:01 följande:
    Va?
    Källa på att jag har skrivit att flyktingar "inte ska komma hit och ta våra jobb"? =)
  • RockBella
    TereseA skrev 2009-10-01 23:07:02 följande:
    ja..men då får vi skicka hem danskarna,norrmännen o andra europeer..så danskarna som jobbar i malmö får inte jobba där heller då..
    Jag tycker inte att vi ska skicka hem folk som redan fått asyl.
  • RockBella
    LindaJohansson81 skrev 2009-10-01 23:10:13 följande:
    Du får sluta med källa så fort du inte har kunskap om ämnet själv. Du ÄR genomskådad.
    Jag frågade efter källa på något MrAssault påstått att jag sagt, som är ren lögn =) Så där är DU genomnskådad =)
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?