Inlägg från: RockBella |Visa alla inlägg
  • RockBella

Är du oroad över invandringen?

LindaJohansson81 skrev 2009-09-30 19:07:46 följande:
    De lever under samma förhållanden som den som fått asyl i Sverige, klart att de ska få komma hit!
    som den som sökt asyl och fått beviljat pga humanitära skäl, ska det stå med.
    Inte nödvändigtvis. Bara för att man är anhörig till en flyktingklassad människa som fått asyl betyder inte det att man per automatik lever under samma misär.

Som sagt, om de delar samma misär så ska vi ju ta in dom som asylsökande, inte för att de är anhöriga till asylsökande.

Men om en anhörig till en asylsökande inte är flyktingklassad finns ingen anledning att ta in den personen i landet.
  • RockBella
    LindaJohansson81 skrev 2009-09-30 19:12:50 följande:
    Så om endast DU kan fly till ett annat land pga att din ekonomi inte räcker till att ta med alla, skull du gladeligen lämna kvar din man/barn i hemlandet du flytt ifrån? Ursäkta, men du verkar inte veta vad du pratar om.
    Jag vet exakt vad jag pratar om.

Om jag rent teoretiskt är flyktingklassad och därför får asyl i Sverige, skulle definitivt kunna tänka mig att min övriga familj stannar i hemlandet om de inte är flyktingklassade.

Om de delar samma misär så ska vi ju ta in dom som asylsökande, inte för att de är anhöriga till asylsökande.

Men om en anhörig till en asylsökande inte är flyktingklassad finns ingen anledning att ta in den personen i landet.
  • RockBella
    LindaJohansson81 skrev 2009-09-30 19:15:58 följande:
    Så du och din familj lever olika liv då eller? Svara på frågan, HAde du lämnat din familj?
    Ja, jag och min familj lever olika liv. Och i när det kommer till vissa familjemedlemmar, i olika länder (självvalt).

Jag hade lämnat min familj om de inte var flyktingklassade. Skulle dom vara det får dom ansöka om asyl precis som jag gjorde (i detta fiktiva fall).
  • RockBella
    LindaJohansson81 skrev 2009-09-30 19:19:06 följande:
    Du glömde texten =)
  • RockBella
    LindaJohansson81 skrev 2009-09-30 19:19:58 följande:
    Det handlar ju oftast om ekonomi, att man inte har RÅD att ta med sig alla när man flyr! Därför kan inte alla söka asyl. Svårare än så är det int.
    Källa på att inte alla kan söka asyl?
  • RockBella
    LindaJohansson81 skrev 2009-09-30 19:20:21 följande:
    Dina barn med? Skulle du lämna dem?
    Barn får man alltid ta med sig, så vitt jag vet. Däremot har jag inga barn.
  • RockBella
    LindaJohansson81 skrev 2009-09-30 19:23:42 följande:
    www.migrationsverket.se/index.jsp... Man måste befinna sig i landet när man söker asyl, och har man inte ekonomisk möjlighet att ta med sig alla hit, då kan alltså inte hela familjen söka asyl.
    Under vilken av underrubrikerna står detta?
  • RockBella
    LindaJohansson81 skrev 2009-09-30 19:29:33 följande:
    LÄS! Kan inte göra allt jobb åt dig! Men det måste du väl ändå veta? Att man måste befinna sig i ett land för att söka asyl?
    Eftersom du vet vart i texten det står så är det enkelt för dig att peka ut vart. Jag har nämligen läst texten och inte hittat det stycke där det skulle stå att inte alla kan söka asyl?
  • RockBella
    LindaJohansson81 skrev 2009-09-30 19:58:31 följande:
    Men jag pratar fortfarande om att man måste befinna sig i landet man söker asyl i. Om man inte har ekonomisk MÖJLIGHET att ta med sig hela familjen hit, ska man då strunta i familjen?
    Eftersom du vet vart i texten det står så är det enkelt för dig att peka ut vart. Jag har nämligen läst texten och inte hittat det stycke där det skulle stå att inte alla kan söka asyl OM DE INTE BEFINNER SIG I LANDET?
  • RockBella
    Mundt skrev 2009-09-30 20:34:09 följande:
    Oroad över invandring? nej absolut inte, det har vandrat in och ut människor ifrån "sverige" sedan sista istiden slutade, det är helt naturligt. Jag är övertygad om vi letar upp en "helsvensk" med mörkt hår, mörka ögon och lite mörkare hud, gör ett DNA test så upptäcker vi att han kanske har lite afrikanskt blod i sig eller arabiskt blod men ändå kan vi följa hans släkts existens i Sverige tillbaka till 1600-talet när mantalsskrivningen började och alla hans förfäder är födda i Sverige. Så varför en "helsvensk" med tex. afrikanskt blod i sig? jo enkelt svenska vikingar tog med sig en afrikan eller mulatt med hem efter ett plundringståg söderut. Om 1000 år så kommer Abdullah, från afrika, barnbarnsbarn barnbarnsbarn barnbarnsbarn etc, inte kunna skiljas ifrån Sven Svenssons ättlingar för då har dom blandats upp så mycket med svenskar att deras särdrag har suddats ut. Visst dom kanske är muslimer och behållit sin kultur i stora drag men vi kommer inte kunnat se skillnad. Vi måste sluta se invandring som något onaturligt och ont, hur kan något naturligt vara ont? Folk har alltid flyttat fram- och tillbaka ända sedan vi uppstod på Afrikas savann och vi kommer alltid att flytta fram- och tillbaka för det ligger i vår natur, människor är vandrare, vi vill bo där det är bättre än var vi bor nu, vi vill ge vår avkomma en bättre möjlighet att överleva och blir framgångsrik än vi var.
    För mig handlar det dock inte alls om genetik, ras, etnicitet, religion, kultur, nationalitet, politiska åsikter och värderingar.

Jag tror absolut att det är ohållbart att tillåta massinvandring som vi gör idag utan att det finns jobb.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?